Jump to content

Verdens lykkeligste bursdagsbarn!


Walter_S

Recommended Posts

Hei Ellen Marie,

 

 

Møtte deg rett ut for løpet til  Årøysund,der hvor det står en gammel stake.Møttes babord mot babord og jeg gikk ganske nærme deg-ca 5 meter av.

Det tok litt tid for mine morkne hjerneceller å koble båtnavnet til Baatplassen.

Hjernecellene koblet sammen etter at vi var forbi hverandre,

ble helt sikker da mine vasstrukne lyseblå skuet vimpelen i masta.

Kalte deg opp på L2,men du lyttet nok på 16 tenker jeg. Grunnet sen avgang og bebreidene

blikk fra Ørnhild så nøyde jeg med bare ett oppkall.Noen dager lønner det seg å være myyyk

mann,og søndagen var en slik dag :lol: (Hun ville male hus   :wink:)

 

Og som vanlig er til vanns ble mitt lange legme fraktet i en Skilsø 750CC med blå kalesje.Håper dere hadde en like fin tur som det vi hadde.

 

:wink:

Link to post
Share on other sites

Forøvrig har vi speidet etter vimpler hele pinsen på strekningen Langesund-Stavern-Strømstad-Kjøkøysund-Hankø-Vallø-Tjøme Øst-Verdens Ende-Hvasser Øst-Vrengen-Tønsberg Tønne-Svenner-Nevlunghavn-Langesund uten å se en eneste vimpel :seeya:

Det er nok ganske normalt.

Fordeles utsendte vimpler på båter på 20fot eller mer, må man statistisk passere 2574 av dem før den første vimpelen dukker opp.  :seeya:

 

Så egentlig er det en liten sensasjon om man observerer en vimpel på en ukjent båt, selv har jeg ikke sett noen.

Men nå er det solgt en i min nabo-kommune så sjansen er tilstedet... :smiley:

Link to post
Share on other sites

God kveld igjen båtfolk

 

Hei Thor; jeg ligger normalt på ch.16.  Har kun lystbåtkanalene på den lille bærbare, men bruker dem skjeldent.

 

Hei Ingar;  Ja, det er nok fortsatt mange medlemmere å verve :lol:, men i pinsen var det tett med båt utpå.  Skulle trodd at etpar vimpler hadde vært å se.

 

Hei GeirFrode;  Vi var på Verdens ende Lørdag til Søndag.  Tettpakket med båt, og vi tok de aller siste plassene på enden av flytebrygga.  Lå med baugen mot bryggeenden og med dreggen mot nord.  Gjett hvilken retning vinden fikk iløpet av natten :wink:.  Moloen var iallefall ikke til særlig hjelp  :smiley:

Tror det var et treff der av noe slag.

Fin-fin plass.  har faktisk aldri vært der før, men det fristet til gjentakelse.

 

Treffet nærmer seg.  Skal bli kjekt å "ljuge litt båt" over en  :puke:

 

:flag:

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
:

En lykkelig baatplassen-vimpel-eier! Bildet er tatt hjemme på veranda'en, med utsikt til Kjøkøysundet. I bakgrunden båten "FLUKT". Der skal vimpelen veie - tvers overfor Puttesundbrua, nest ytterst på Baardsenbrygga. Alle baatplassen-venner som seiler forbi (på vei til Sverige?) får anledning til å beskue denne flotte vimpelen, og gi 3 støt i hornet!!  :confused:

show_image_stream.php?bid=10515207&dx=527&dy=395

 

Hei Walter_S

Så båten din i Kjøksundet på vei sørover den 22/6. Fin båt. Ga tre støt i hornet som instruert, men kunne ikke se noen reaksjon fra land eller fra båten. Gjentok prosedyren ved passering nordover nå sist fredag etter en 10 dagers tur til Marstrand. Fortsatt ingen reaksjon. Begge passeringene var på dagtid. På jobben kanskje?

Forøvrig eneste Baatplassen-vimpelen jeg så på hele turen. I alle fall var det hyggelig å se "kjentfolk"

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Vil du at vi skal bakke forbi havna.  3 (korte) støt i hornet betyr "jeg bruker maskinkraften akterover" ifølge regel 34  :lol: :lol:

:lol: Aiiii!  :eek: Den tenkte jeg ikke på! Har da lært noe nytt i dag! Du kan like godt ta resten av signalene, jada -  fra 1 til 5 støt = ???? - kanskje det er flere enn meg som er usikre.  :flag:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

:flag: Aiiii!  :lol: Den tenkte jeg ikke på! Har da lært noe nytt i dag! Du kan like godt ta resten av signalene, jada -  fra 1 til 5 støt = ???? - kanskje det er flere enn meg som er usikre.  :sailing:

HER er like godt linken til sjøveisreglene, og lyd- og lyssignaler er omhandlet i kapittel 1, del D. Må jo innrømme at jeg måtte innom reglene for å friske opp kunnskapen før jeg så kjepphøy postet mitt forrige svar :rolleyes:   Men jeg husket i alle fall at 3 støt hadde en betydning :cheers:
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...