Jump to content

Lekkasje styresnekke Sleipner hydr. styring


Andy2

Recommended Posts

Hei!

Jeg har Sleipner hydraulisk styring i min båt. Servooljen fylles i et lite hull bak rattet. Det er vel dette som utgjør selve snekken. I fjor så lekket denne oljen sakte ut fra snekka/tanken bak rattet. Har noen erfaring med om det er bare å skifte en pakning, eller må det større utskiftinger til? Er det noe man kan gjøre selv? Andre med erfaring med samme problem?

 

På forhånd takk for svar.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

"Lekkasje" fra påfyllingeb erfarte jeg skyldes at oljen utvider seg i varmt vær, og da er det overløp i plastpluggen for å unngå trykkoppbygning i systemet. Det er normalt slik jeg ser det.

 

TA

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Jeg mister olje! Ser det lekker i akslingen til rattet. Må etterfylle når jeg merker det blir "dødgang" i rattet og aggregatet begynner å "slingre" på marsjfart. sånn ca hver 5. driftstime.(er vel best å etterfylle før det da men)

Noen som har byttet tetningen før?

Redigert av ollebolle2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg fikset en slik rattpumpe en gang. Hvis jeg husker riktig sitter det en simmerring på rattakselen og en tynn O-ring under dekselet bak.

 

Delene får du sikkert kjøpt fra Sleipner. Hvis ikke vil jeg tro simmerringen er en standardstørrelse, men O-ringen må du kanskje lime av lisse.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...