Jump to content

Draco 2000, konvertering hekkaggregat - påhenger


hoevis

Recommended Posts

Well....

 

Skal du få en skikkelig installasjon må du jo lage brønn. Med andre ord må hele akterspeilet og bakre dekk bygges om.

Noen setter selvsagt påhengeren på brakett eventuellt også heis. Men det ser litt merkelig ut etter mitt syn. Dessuten kommer motoren litt vel langt bak slik at det er risiko for at den drukner i hekksjøen...kanskje...

 

Kjøp heller båt beregnet for påhenger. Eller sett inn et aggregat. V6 passer fint i disse :smiley:

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg har en Draco 2000 med utenbords motor på brakett, med delvis ombygd akterspeil. Dettte fungerer utmerket, bare man er obs på at motoren "drukner" når baugen løftes. Men trimmer du den helt inn, løftes hekken nok til at det går bra. Oppnådde 37 knop med en 84 Mercury 115 Hk rekkesekser - ikke værst ;o) Nå sitter det en 135 Optimax på den.

Har kjøpt inn Smart Tabs i år for å se om jeg får mer løft i hekken da.

Link to post
Share on other sites

  • 9 år senere...

Hei ser dette er ett gammelt innlegg men hadde vært artig å sett noen bilder. Vurderer å bygge

om en 20 dc selv da jeg fikk båt uten motor/drev og har en 115 v4 stående?

mortenha skrev On 19.5.2009 at 22.29:

Jeg har en Draco 2000 med utenbords motor på brakett, med delvis ombygd akterspeil. Dettte fungerer utmerket, bare man er obs på at motoren "drukner" når baugen løftes. Men trimmer du den helt inn, løftes hekken nok til at det går bra. Oppnådde 37 knop med en 84 Mercury 115 Hk rekkesekser - ikke værst ;o) Nå sitter det en 135 Optimax på den.

Har kjøpt inn Smart Tabs i år for å se om jeg får mer løft i hekken da.

 

Link to post
Share on other sites

Siden du spør om synspunkter, skal jeg svare på hva jeg synes om det.

Draco er en skikkelig klassiker, og jeg synes det er trist om sånne båter blir ødelagt.

Og min mening er at båten blir ødelagt med å gjøre dette.

Jerg skjønner ikke helt meningen med dette heller..

Hva er det du vil oppnå?  Hvorfor tenker du å gjøre dette ?

Link to post
Share on other sites

Det er ikke alt av gamle klassikere som nødvendigvis skal bevares som de var. I mitt arbeid som høyskolelektor snakker vi ofte om "å bruke å bryte" Det vil si å ta utgangspunkt i en form, gjenstand eller design, for så å endre dette til noe annet. Slik har designutvikling foregått siden hjulet ble oppfunnet. Arbeidet som KOMODO så raust deler med oss i en annen tråd er et godt eksempel på denne transformasjonen fra en  gammel klassiker som blir til en båt som skal nyttes til andre formål enn det skroget var tenkt til en gang. Arbeidet til KOMODO rendyrker "form og funksjon" med utgangspunkt i H. Linge sine gamle linjer, og det blir gjort på en svært reflektert måte. Sjekk!

Link to post
Share on other sites

Mange takk for hederlig omtale @aebi :thumbsup: Nå har vel jeg etterhvert opparbeidet meg et ry som kvalifiserer til formann i Dracovandalforeningen, snart bare skallet igjen av den der :giggle:

 

Engers skrev for 3 timer siden:

Ok Komodo.  Jeg var tydeligvis litt rask der.  Hadde ikke lest innlegget godt nok.

Tviler på at  @Bølgebrytern ligger våken om natta på grunn av kommentaren din. Ut fra profilen hans har han kun skrevet ett innlegg hittil i historien :smiley:

Redigert av Komodo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...