Housetown Startet 17.Mai.2009 Del på Facebook Startet 17.Mai.2009 Går det å smøre opp vaierene som går til rattet og gassen eller er eneste løsning å kjøpe nytt? evnt hvordan skal dette smøres opp. går veldig treigt nå. sitter på en 14 fots askeladden 430 med yamaha 30kh. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 17.Mai.2009 Del på Facebook Svart 17.Mai.2009 På Maritim selges en remedie som settes på wiren slik at man kan presse fett inn. Husker ikke hva det heter, men kosta visst et par hundre for et sett. Det er vanligvis ute ved motoren at problemene oppstår. Husker fra min første plastbåt at kabelen til gear og gass gikk tregt. Jeg løsnet kablene og tredde på en slange og festet med slangeklemme. Så satte jeg en liten trakt i slangen og helte rustoppløser nedi. Dro i spakene noen ganger. Lot slangen stå rett til værs over natta, og neste dag var kablene god som ny. Billig løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 17.Mai.2009 Del på Facebook Svart 17.Mai.2009 Kom akkurat over denne hos Biltema.... Noen som har forsøkt denne: Vaiersmører Meget godt hjelpemiddel ved rengjøring og smøring av alle typer vaiere. Glem problemene med trege vaiere. Løsne vaieren og skru fast vaiersmøreren. Sprøyt deretter olje inn i vaieren. Brukes med fordel sammen med Biltema Kjedespray med "plastrør". Sitér dette innlegget Link to post
jadal Svart 17.Mai.2009 Del på Facebook Svart 17.Mai.2009 (redigert) Jeg trur ikke den viresmøreren bør brukes med kjedespray.. Kjedesprayen er jo et fett som skal ha gode klebeegenskaper. Jeg bruker teflonspray ifra Biltema i sammen med viresmøreren.. Da ser en møkka sprute ut i andre enden, og sprayer en lenge nok blir det reint det som kommer ut.. så pass på at det kan komme litt ymse ut av andre enden.. At en tar viren løs i begge ender vist den slutter i noe.. Er den slitt hull i strømpa må det teipes over de så en får ledet smøremedie videre.. Kom nå til å tenke på at min styrevire er jo smurt med fett.. Hmm.. Hva med å blande?? et par sek av hver også bytte???? Redigert 17.Mai.2009 av jadal (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.