Jump to content

Smøre opp ratt og gass vire

Housetown

Recommended Posts

På Maritim selges en remedie som settes på wiren slik at man kan presse fett inn. Husker ikke hva det heter, men kosta visst et par hundre for et sett.

Det er vanligvis ute ved motoren at problemene oppstår.

Husker fra min første plastbåt at kabelen til gear og gass gikk tregt. Jeg løsnet kablene og tredde på en slange og festet med slangeklemme. Så satte jeg en liten trakt i slangen og helte rustoppløser nedi. Dro i spakene noen ganger. Lot slangen stå rett til værs over natta, og neste dag var kablene god som ny. Billig løsning. :smiley:

Kom akkurat over denne hos Biltema.... Noen som har forsøkt denne:

82218_l__vaiersmoerer.jpg

Vaiersmører

Meget godt hjelpemiddel ved rengjøring og smøring av alle typer vaiere. Glem problemene med trege vaiere. Løsne vaieren og skru fast vaiersmøreren. Sprøyt deretter olje inn i vaieren. Brukes med fordel sammen med Biltema Kjedespray med "plastrør".

Jeg trur ikke den viresmøreren bør brukes med kjedespray.. Kjedesprayen er jo et fett som skal ha gode klebeegenskaper. Jeg bruker teflonspray ifra Biltema i sammen med viresmøreren.. Da ser en møkka sprute ut i andre enden, og sprayer en lenge nok blir det reint det som kommer ut.. så pass på at det kan komme litt ymse ut av andre enden.. At en tar viren løs i begge ender vist den slutter i noe.. Er den slitt hull i strømpa må det teipes over de så en får ledet smøremedie videre..

Kom nå til å tenke på at min styrevire er jo smurt med fett.. Hmm.. Hva med å blande?? et par sek av hver også bytte????

Redigert av jadal (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...