Tøflus Startet 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2009 Har en gammel ensylindret F.M. motor som jeg sliter fælt med å få til å gå skikkelig.Den starter forholdsvis greit,men den går med for høyt turtall og for at den ikke skal stoppe må jeg ha på choke.Har renset forgasseren flere ganger uten at det hjelper.Må jeg kjøpe en ny forgasser?Er det noen som kan tenke seg hva som er problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 ta og kjekk flotøren hvis du har dette,mulig denne har hengt seg opp? Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
bert Svart 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 Hei, kan det være gammel bensin fra i fjor eller litt kondens kansje ? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 Hvordan har du stillt forholdet luft/bensin. Dette er vel en Solex eller Simplex-forgasser? Årsaken kan muligens ligge der. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tøflus Svart 20.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Joda,bensinen er ren og uten vann.Når det gjelder forgasseren og innstillingen av den så har jeg prøvd alle tenkelige og utenkelige innstillinger. Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Magnet? stift? Sitér dette innlegget Link to post
Tøflus Svart 20.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Magnet og stift er sjekket av en som skal ha god greie på det og han fant ut at det fungerte som det skulle..... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Går på tomgang, men bare når den får litt choke. Sier meg at tomgangsdysa er skrudd feil, antageligvis for langt ut.... I motsetning til fullfatsdysa, som gir mer bensin jo lenger ut du skrur den, er ofte tomgangsdysa på slike forgassere (hvis det finnes justerbar tomgangsdyse) slik at de gir fullt med bensin når de er skrudd helt inn, og så magrer du blandingen ved å skru dysa utover. Det er så mange år siden jeg hadde FM at jeg ikke husker noe av motoren, men på Marna'en jeg har nå skal dysa ca 1,5omdr ut. Begynn med å skru den helt inn(forsiktig, bare så du kjenner det stopper) og så f.eks en halv gang omdr ut igjen. Start opp og la motoren bli varm. Skru sakte utover til tomgangsturtallet dropper, og så en anelse inn igjen. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
FM 8-12 Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 hmmm er sjeldent og da mener jeg SJELDENT noe feil med disse, eneste som slår meg er bensin tilførsel og den er jo sjekket, kunne jo tatt av lokk på magnet og sett at gnist er blå hver eneste gang den slår for den skal ikke bli gul osv. Viss hull i manifold eller skev forgasser flens trekker den falskluft også tung og få til på tomgang. Sjekk også at magnet står på lavtenning, denne forgasser har ikke justerbar tomgangsdyse, men skru blandings skrue 2,5turn ut og se om den går på tomgang. Viss dette fungerer skru den inn til den begynner og fuske på tomgang for og spare bensin. Lykke til SUPER KNALL MOTOR!!!! PS går du lei og vil bytte motor sendt meg en PM da jeg er interisert i å kjøpe Sitér dette innlegget Link to post
Tøflus Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 Jeg er bortreist nå men skal sjekke ut dette når jeg kommer hjem.Håper det kan være noe i dette.Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.