Jump to content

Girproblem etter transport av motor liggende ?

Espen C

Recommended Posts

Nå solgte jeg akkurat min 25 Hk Mariner ca 90 mod, så ringer kjøper nå å sier at han ikke får den i gir jeg tror ikke at han har startet den men bare satt den på en planke som han sa.

Motoren virket da fint når han fikk den, kan det ha skjedd noe av at motoren har blitt transportert liggende ? eller må motoren gå for at giret skal virke bra ?

Det er lite trolig av transporten av motoren er årsaken.

Uten å kjenne akkurat denne motoren vil jeg tro at det ikke er nødvendig at motoren går for at den skal gå i gir. Hvis den er lik andre motorer er så har den klokoblinger mellom drev og skiftemuffe, og da må propellen dreies rundt samtidig som den settes i gir når motor ikke går.

En annen ting er at noen motorer ikke går i gir ved gasspådrag over tomgang.

Sett opp motoren sammen med kjøper, og be ham vise deg hva som er feil. Kan være du ser det med en gang når han eventuelt ikke gjør de rette grepene. Sjalter han via fjernkontroll eller direkte på gir/gass-hendel.

Ble motoren startet og testet før overlevering?

Har han koblet kablene riktig?

Forsøker han å sette i gir mens gasshendelen ikke står på tomgang

Noen andre elemtære feil du ser med ett halv øye.

Eller har han bare fått ett bedre tilbud og vil levere tilbake under ett dårlig påskudd.

Du er på ingen måte forpliktet til å ta den tilbake hvis motoren påviselig lar seg gire når man gjør det riktig.

Er det transportskade som gjør at den ikke lenger kan settes i gir ville jeg ikke gitt full tilbakebetaling.

Da er motoren min igjen, startet den opp å satt på fjernkontrollen og den virket med en gang, tok av fjernkontrollen og den virket da også :confused:

Kjøper sier at han ikke fikk den i gir uten fjernkontroll hadde prøvd en masse sammen med en annen "motorkyndig" også så han stolte ikke på denne motoren så han fikk pengene tilbake.

Da er motoren min igjen, startet den opp å satt på fjernkontrollen og den virket med en gang, tok av fjernkontrollen og den virket da også :confused:

Kjøper sier at han ikke fikk den i gir uten fjernkontroll hadde prøvd en masse sammen med en annen "motorkyndig" også så han stolte ikke på denne motoren så han fikk pengene tilbake.

Kan kanskje være like bra...slike tullinger kan det problemer med i ettertid også

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...