Jump to content

Registrere Garmin g2 vision kart?

Joda 7500

Recommended Posts

Hei

Kjøpte meg Kartplotter i fjor (Garmin 525) og tilhørende kart, jeg registrerte plotteren på mygarmin.com dette gikk fint. Da jeg skulle registrere kartet fikk jeg opp at denne allerede var registret.

Jeg kjøpte disse hos Maritim i Arendal. Er det sånn at butikken registrerer kartet? Er det noe vits i å registrere kartet( Må kansje kjøpe oppdateringer uansett?)

Noen som har prøvd dette?

To ting kanha skjedd.

Det ene er at kartet har vært brukt, og registrert kartet før deg. Kan du huske om forseglingen var brutt? Skal ikke mistenke butikk hvis den ikke var brutt.

Det andre som kan ha skjedd er at registeringskoden er "stjålet" og at den deretter er brukt av andre. Det finnes ymse programmer "der ute" i form av registeringsgeneratorer og kodegeneratoer som brukes av piratkopierere.

Etter det jeg kan huske så skal en brikke kunne registeres 2 ganger. 3'dje gang er det stopp.

EDIT: Glemte å nevnte det. Når du skal bruke kortet med Bluechart på pc-en må du registere det, ellers får du ikke bruket det. Kjekt å lage ruter og merke waypoints på pc-en.

Du skal jo kunne se på din profil på myGarmin hvilke produkter som er registrert på deg.

Står ikke kartbrikken under deg så er det noe fishy, mener nå jeg.

Selv har ikke jeg registrert min brikke, men min plotter.

Skal ta å huske på å prøve å registrere min brikke også for å se hva som skjer....

Joda 7500 skrev:
Da jeg skulle registrere kartet fikk jeg opp at denne allerede var registret.

Den samme meldingen fikk jeg òg. Kjøpte kartet mitt hos Malfix.

Men fikk registrert kartet med å bytte ut 0 med O

(tallet null med bokstaven O)

• 8 måneder senere...

Denne er gammel, og kanskje har tomcat fått løst problemet. Jeg sitter imidlertid og leser manualer, og ser at det står "Du kan ikke overføre BlueChart g2 Vision-data fra SD kortet til datamaskinen for sikkerhetskopiering eller visning"

Kan det være her problemet ligger?

Laholm

Kommentar fra moderator:
Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering.
  Laholm skrev:
Denne er gammel, og kanskje har tomcat fått løst problemet. Jeg sitter imidlertid og leser manualer, og ser at det står "Du kan ikke overføre BlueChart g2 Vision-data fra SD kortet til datamaskinen for sikkerhetskopiering eller visning"

Kan det være her problemet ligger?

Ikke helt riktig, alt kan kopieres. Men spørsmålet er vel heller om lovligheten av det?

Er flere guider på hvordan dette gjøres, og så lenge du eier produktet så bør det ikke være noe problemer med akkurat det.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...