Joda 7500 Startet 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2009 Hei Kjøpte meg Kartplotter i fjor (Garmin 525) og tilhørende kart, jeg registrerte plotteren på mygarmin.com dette gikk fint. Da jeg skulle registrere kartet fikk jeg opp at denne allerede var registret. Jeg kjøpte disse hos Maritim i Arendal. Er det sånn at butikken registrerer kartet? Er det noe vits i å registrere kartet( Må kansje kjøpe oppdateringer uansett?) Noen som har prøvd dette? Sitér dette innlegget Link to post
Lopphavet Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 To ting kanha skjedd. Det ene er at kartet har vært brukt, og registrert kartet før deg. Kan du huske om forseglingen var brutt? Skal ikke mistenke butikk hvis den ikke var brutt. Det andre som kan ha skjedd er at registeringskoden er "stjålet" og at den deretter er brukt av andre. Det finnes ymse programmer "der ute" i form av registeringsgeneratorer og kodegeneratoer som brukes av piratkopierere. Etter det jeg kan huske så skal en brikke kunne registeres 2 ganger. 3'dje gang er det stopp. EDIT: Glemte å nevnte det. Når du skal bruke kortet med Bluechart på pc-en må du registere det, ellers får du ikke bruket det. Kjekt å lage ruter og merke waypoints på pc-en. Sitér dette innlegget Link to post
Joda 7500 Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 (redigert) Nå er jo dette et år siden, men mener å huske han åpna den i butikken og var inne på pcen, lurte bare på om dette var praksisen i butikken? edit: Noe spesielt program jeg må ha for å bruke kortet på pcen? Redigert 25.Mai.2009 av Joda 7500 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lopphavet Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Har du sjekket om det ligger en SETUP-fil på brikken? Kjør den på pc-en. Her er siste versjon fra Garmin, men for å kunne oppdatere må programmet være installert på pc fra før(mener jeg å huske). Programmet ligger enten på brikke eller medfølgende CD. Deretter kan du laste ned her: http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=209 for å oppdatere selve programmet, ikke kartet. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Du skal jo kunne se på din profil på myGarmin hvilke produkter som er registrert på deg. Står ikke kartbrikken under deg så er det noe fishy, mener nå jeg. Selv har ikke jeg registrert min brikke, men min plotter. Skal ta å huske på å prøve å registrere min brikke også for å se hva som skjer.... Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Joda 7500 Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Plotteren var ikke noe problem, den står der. Kartet står det at produktet er allerede registrert. Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Da jeg skulle registrere kartet fikk jeg opp at denne allerede var registret. Den samme meldingen fikk jeg òg. Kjøpte kartet mitt hos Malfix. Men fikk registrert kartet med å bytte ut 0 med O (tallet null med bokstaven O) Sitér dette innlegget Link to post
Joda 7500 Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 he he jaggu virket det her å måtte prøve meg fram litt og bytte flere av nullene med O. Takk for hjelpa!! Sitér dette innlegget Link to post
anhon Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Hei jeg fikk også registrert plotterën men ikke kartet, ringte support hos belanor og de kunne opplyse at kartbrikkene ikke skulle/kunne registreres ! Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Jeg fikk registrerte mitt g2 kort i går på mygarmin.com. Måtte bruke O og ikke 0 (null) der jeg tydelig leste null. Men jeg finner ikke utav dette mapsource greiene... Virker som det kun er for kart på CD og ikke på brikker. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Denne er gammel, og kanskje har tomcat fått løst problemet. Jeg sitter imidlertid og leser manualer, og ser at det står "Du kan ikke overføre BlueChart g2 Vision-data fra SD kortet til datamaskinen for sikkerhetskopiering eller visning" Kan det være her problemet ligger? Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Manzon Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Kommentar fra moderator:Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering. Denne er gammel, og kanskje har tomcat fått løst problemet. Jeg sitter imidlertid og leser manualer, og ser at det står "Du kan ikke overføre BlueChart g2 Vision-data fra SD kortet til datamaskinen for sikkerhetskopiering eller visning" Kan det være her problemet ligger? Ikke helt riktig, alt kan kopieres. Men spørsmålet er vel heller om lovligheten av det? Er flere guider på hvordan dette gjøres, og så lenge du eier produktet så bør det ikke være noe problemer med akkurat det. Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Jeg fikk aldri dette mapsource greiene til med Bluechart G2. Men så plutselig laget Garmin dette programmet: HomePort som dekker mine behov (se på tracks, lage ruter og slikt) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.