Valianto Startet 26.Mai.2009 Del på Facebook Startet 26.Mai.2009 Hei! Legger inn noen bilder fra helgens båttur med en kompis av meg(han har den River 290) Legg gjerne inn bilder fra deres turer også da Her ligger vi korttidsfortøyd i Gravningsundet På vei hjem etter en herlig dag Her er vi på vei til Gravningsundet Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Gurba Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 (redigert) Hvem av båtene går fortest da gutter ?? Jeg har også en sånn båt bare i gummi.. hvor mange knop tror dere denne gjør med 9.9 hk ??? Redigert 26.Mai.2009 av Anders Haaby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Med deg oppi...står den vel bare og spoler Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Hvem av båtene går fortest da gutter ?? Jeg har også en sånn båt bare i gummi.. hvor mange knop tror dere denne gjør med 9.9 hk ??? Får se til helgen vis jeg blir ferdig med innkjøringa. Fort nok går den nok(eller kanskje jeg skal satse på jory's tipping ) Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Gurba Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Fort nok går den nok(eller kanskje jeg skal satse på jory's tipping ) Ikke noe anntydning om at jeg er fyldig vel ?? Jasså så dere driver å kjører inn.... kjøpt helt ny motor da eller ?? Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 27.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Jeg kjører inn ja , hans er 4-takter så han slipper Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Enzo Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Vi seilte hjem fra skagen i helgen Her styrer kosmix Her har vi slått oss til ro i Havstensund lørdag kveld Kona styrer Utenfor skagens rev I Skagen havn var det mye båt og mye uling i rigger når det blåste endel , tror motorbåtmaffian hadde blitt gæærn av alle de fine lydene Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 (redigert) Noen bilder fra Vieskjær , var så varmt at de fleste av oss badet http://1.bp.blogspot.com/_Ra3Tbu25T8Y/SiL1...avierskjaer.jpg http://4.bp.blogspot.com/_Ra3Tbu25T8Y/SiL1...rvierskjaer.jpg http://3.bp.blogspot.com/_Ra3Tbu25T8Y/SiL1...evierskjaer.jpg http://2.bp.blogspot.com/_Ra3Tbu25T8Y/SiL1...0-h/ulldott.jpg http://1.bp.blogspot.com/_Ra3Tbu25T8Y/SiL1...erskjaerene.jpg Redigert 31.Mai.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 1.Juni.2009 Del på Facebook Svart 1.Juni.2009 Noen bilder fra helgen. Først et par småbåter som var i området : Mye båter på Gjetøya: Fin solnedgang: Sitér dette innlegget Link to post
«Sjøbris» Svart 1.Juni.2009 Del på Facebook Svart 1.Juni.2009 Her er kveldsstemning fra første kvelden. Deilig klart vann. Det viste seg forresten å være greit når vi på hjemturen fikk verdens største tangklase i propellen. Det var på med dykkermaske, flytevest, sikkerhetssline og båtshake. Kapteinen går ikke i vannet før det er 20 grader eller mer. Så det var jeg som dinglet bak båten midt i Kosterfjorden, mens jeg renset propell. Det er vel flere som kjenner seg igjen her, tenker jeg. Til sist, rett før hjemmehavn, finnes denne flotte stranden. Har var det mange som priset sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Fikk et bilde og en kort historie fra en kompis som var på Larkollen denne helgen. Denne Windyen ble sjøsatt søndag og eier fikk ikke båten til å plane, gikk ikke som den skulle. På mandag var det dette synet som møtte de som gikk en tur ved havna. Eieren var selvfølgelig på plass. Jeg antar det var en gummibelg som ikke holdt mål lengre Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
olpi Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 (redigert) Noen som kjenner til de 2 båtene først i mitt innlegg ovenfor? Seilbåten tenkte jeg først var Stolt Nielsen sin på vei inn da jeg kun så veldig høye mast(er) på vei inn. Det var nok imidlertid en helt annen så jeg da den dukket opp rundt hjørnet. Noen som vet hvor denne hører til, hvem som eier den? Yacht`n har jeg ikke set før. Litt spesiell design med langt akteparti. Sprek båt. Noen som vet hvilken båt det er? Det sto NZUZU akterut i hekken på stb side. Seilbåten het NARIIDA (KNS OSLO). Rå båt: Redigert 2.Juni.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sukram Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Yacht`n har jeg ikke set før. Litt spesiell design med langt akteparti. Sprek båt. Noen som vet hvilken båt det er? Det sto NZUZU akterut i hekken på stb side. Jeg kjenner ikke til NZUZU, men observerte båten på Engelsviken lørdag kveld. Enorme saker! Sitér dette innlegget Båt: Alicraft 16 fot 83mod - Motor: Suzuki DF40 07mod Båtførerbeviset Link to post
Ribtjenester Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 NARIDA er vel Bergersen sin trur jeg, den lå i frognerkilen for noen år siden. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
olpi Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 (redigert) Bergesen viser seg på Stolt Nielsen`s ferieparadis m.a.o. Synd ikke båten til Stolt Nielsen lå der da. Hadde vært artig å sett de sammen. Hvor stor er Nariida da? Redigert 2.Juni.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Du finner det meste om Nariida HER. Litt av en båt... Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Ja, båten er helt rå den. Båten til Stolt Nielsen tror jeg er like stor (105 fot). Den er vel imidlertid mer en SeilYacht. Narriida er vel mer en "skaprseiler". Huff nå får jeg sikkert kjeft, men prøv å forstå. Stolt Nielsen sin er vel mer innelukket, og sikkert også bredere. Egen jollegarasje har den også. Uansett, nydelige båter begge to. Ingen som kjenner motorbåten det er bilde av? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 (redigert) he he husker vi (kapp) seilte ot Narida inover fjorden med en 40 one off som er ganske grom. Vi trimma og jobba som bare F og holdt følge med den, det varte helt til di trykka på en knapp og opp kom mer seil og vi hadde tapt Redigert 2.Juni.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Gismo Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Seilte ved siden av Nariida gjennom Jomfrulandsrenna på lørdags formiddag. Den hadde kursen videre sørover. Utrolig flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Båten ligger til tider for ankers utenfor hytta til Morten Bergesen på Skåtøy i Kragerø, en fantastisk båt som vel også brukes aktivt i regattaer. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
volvo r-sport Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Først fra Lillesand på lørdag: Så Søndagskveld i fra Kuholmen, Søgne: Mandag ettermiddag fra Uvaar mot Ny Hellesund Jeg har også en sånn båt bare i gummi.. hvor mange knop tror dere denne gjør med 9.9 hk ??? Jeg har en akkurat samme seabo gummibåt: -Planer ikkje med far og fire hesteren... Men med 9,9 (15) målte jeg 25,3 knop på håndholdt gps i fjor sommer... Dette ble noe i overkant Hilsen Ragnar Sitér dette innlegget Bas i Greipstad Skru & Sladd. Medlem av: Dregg er ballast ! Link to post
Ribtjenester Svart 3.Juni.2009 Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Her er Eilif 1 på jobb med hund som måtte tisse i sandspollen. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
bao Svart 3.Juni.2009 Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Lørdag 30.05-09, Ved Tønsberg tønne Ved Årøysund Vrengen bru I Tønsbergfjorden Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 6.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 Det siste bildet ligger ved Hudøy , ikkesant? Skal dit på feriekoloni med skolen neste helg. Har vært der siden første . Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.