Jump to content

Bilder fra helgens båttur


Valianto

Recommended Posts

Vi seilte hjem fra skagen i helgen

 

Her styrer kosmix

bredestyrerhjem2.jpg

Her har vi slått oss til ro i Havstensund lørdag kveld

havstensundkveld2.jpg

Kona styrer

hjemturjanestyrer.jpg

Utenfor skagens rev

vigaarhoeytpaahjemtur.jpg

hjemturutenforskagen.jpg

I Skagen havn var det mye båt og mye uling i rigger når det blåste endel , tror motorbåtmaffian hadde blitt gæærn av alle de fine lydene

skagenhavn3.jpg

Link to post
Share on other sites

img_0701.jpg

Her er kveldsstemning fra første kvelden.

 

 

img_0709.jpg

Deilig klart vann. Det viste seg forresten å være greit når vi på hjemturen fikk verdens største tangklase i propellen. Det var på med dykkermaske, flytevest, sikkerhetssline og båtshake. Kapteinen går ikke i vannet før det er 20 grader eller mer. Så det var jeg som dinglet bak båten midt i Kosterfjorden, mens jeg renset propell. :diving:

 

 

img_0788.jpg

Det er vel flere som kjenner seg igjen her, tenker jeg.

 

img_0845.jpg

 

Til sist, rett før hjemmehavn, finnes denne flotte stranden. Har var det mange som priset sommeren. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Fikk et bilde og en kort historie fra en kompis som var på Larkollen denne helgen.

 

Denne Windyen ble sjøsatt søndag og eier fikk ikke båten til å plane, gikk ikke som den skulle. På mandag var det dette synet som møtte de som gikk en tur ved havna.

Eieren var selvfølgelig på plass. Jeg antar det var en gummibelg som ikke holdt mål lengre

 

windy.jpg

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Noen som kjenner til de 2 båtene først i mitt innlegg ovenfor?

 

Seilbåten tenkte jeg først var Stolt Nielsen sin på vei inn da jeg kun så veldig høye mast(er) på vei inn. Det var nok imidlertid en helt annen så jeg da den dukket opp rundt hjørnet. Noen som vet hvor denne hører til, hvem som eier den?

 

Yacht`n har jeg ikke set før. Litt spesiell design med langt akteparti. Sprek båt. Noen som vet hvilken båt det er? Det sto NZUZU akterut i hekken på stb side.

 

Seilbåten het NARIIDA (KNS OSLO).

 

Rå båt:

 

dsc01546.jpg

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Yacht`n har jeg ikke set før. Litt spesiell design med langt akteparti. Sprek båt. Noen som vet hvilken båt det er? Det sto NZUZU akterut i hekken på stb side.

Jeg kjenner ikke til NZUZU, men observerte båten på Engelsviken lørdag kveld.

Enorme saker!


Båt: Alicraft 16 fot 83mod - Motor: Suzuki DF40 07mod

Båtførerbeviset

Link to post
Share on other sites

Ja, båten er helt rå den.

 

Båten til Stolt Nielsen tror jeg er like stor (105 fot). Den er vel imidlertid mer en SeilYacht. Narriida er vel mer en "skaprseiler".

Huff nå får jeg sikkert kjeft, men prøv å forstå. Stolt Nielsen sin er vel mer innelukket, og sikkert også bredere. Egen jollegarasje har den også.

 

Uansett, nydelige båter begge to.

 

Ingen som kjenner motorbåten det er bilde av?

Link to post
Share on other sites

Først fra Lillesand på lørdag:

DSC00211.jpg

 

Så Søndagskveld i fra Kuholmen, Søgne:

 

DSC00218.jpg

 

Mandag ettermiddag fra Uvaar mot Ny Hellesund

 

DSC00216.jpg

 

 

Jeg har også en sånn båt bare i gummi.. hvor mange knop tror dere denne gjør med 9.9 hk ???

Jeg har en akkurat samme seabo gummibåt: -Planer ikkje med far og fire hesteren... Men med 9,9 (15) målte jeg 25,3 knop på håndholdt gps i fjor sommer... Dette ble noe i overkant

 

Hilsen Ragnar

Bas i Greipstad Skru & Sladd.

Medlem av: Dregg er ballast !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...