Jump to content

Bilder fra helgens båttur


Valianto

Recommended Posts

Mere bilder,denne gangen fra pinsehelga :flag:

Her er jeg og kompisen min nettopp kjørt over til svenskesida.

dsc00581.jpg

Og motoren går :yesnod:

dsc00582.jpg

Bilde av "stranda" utrolig mye søppel der dette var tvers over fra søndre sandøy.

dsc00583.jpg

Endelig fremme.(ikke at det tok så lang tid da)

dsc00584.jpg

Der var jeg stolt! Nå ligger vi på Storhavna.

dsc00585.jpg

Her ligger vi fortsatt på Storhavna(legg merke til kompisen min som skal vaske båt :giggle: brukte forøvrig fetter'n sitt håndkle )

dsc00586.jpg

Tilbake i Gravningsund. Hvor vi skulle spille fotball.

dsc00618.jpg

To små karer som ville "prøvekjøre" :smiley:

dsc00619.jpg

Her ligger vi på Nordre Sandøy.

dsc00621.jpg

Stille og fint :yesnod:

dsc00622.jpg

 

 

Ikke skyt meg for bildekvaliteten , tatt med mobil.. :headbang:

God sommer! :flag:

Link to post
Share on other sites

Ja denne helgen ble laaanghelg. Vi tjuvstartet allerede onsdag 24 juni og har har noen fantastiske dager på fjorden. Det startet med at vi traff Astor i Krukehavna på Vasser Onsdag. Der klarte han jammen å få lurt seg til en tur med losskøyta også. På Torsdag reiste vi videre til Stavern og utpå ettermiddagen kom et noe uventet besøk.

KNM Uthaug(Ula-klasse U-båt) hadde vært i Larvik tidligere på dagen og tok en sjarmøretetappe på innsiden av Citadelløya.

 

ubaat1.jpg

Litt av et skue var det der den dukket opp på utsiden av moloen

 

ubaat2.jpg

Den var nok hakket større en Kobben-klassen som ligger på land i Horten

 

ubaat3.jpg

Her tøffer den utover øst av Rakkeboene, tenker den gikk utenom... :giggle:

 

Her er en lenke til artikkel i Østlandsposten vedrørende KNM Uthaug sitt besøk i Larvik: Østlandsposten

 

Fredag morgen gikk jeg som vanlig opp på Akterkabinen for å ta morgenens kaffe og røyk. Hva skuer mitt øye når jeg ser forover på kalesjetaket...

fiskpaakalesje.jpg

Største fisk jeg noen gang har hatt oppå der :smash:

 

På Lørdag gikk vi nordover igjen for å legge oss i Bjerkøysundet ved Nøtterøy og på utsiden av Veiland fikk jeg øye på denne

overlast1.jpg

At folk vil på fjorden med flott vær forstår jeg, men denne var i overkant overlastet. Det bildet ikke viser er at den oså sleper en ring med en person !

 

I Bjerkøysundet ved gjestebrygga til Knarberg båtforening var denne "lekkerbisken" innom

runaboat1.jpg

Om dette er fabrikk eller hjemmesnekkret aner jeg ikke, men det var helt rått håndtverk

 

runaboat2.jpg

 

runaboat3.jpg

 

 

Det var en knallhelg å være på vannet og med mange inntrykk, nå kan vi nesten ikke vente på at ferien skal starte neste helg :cheers:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...