GVH Startet 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2009 Kan dette kalles ulykke? Hvordan i all verden klarer man å kjøre over en båt?? Hr må farten vært høy og båtvettet lavt. http://www.fvn.no/lokalt/lillesand/article673381.ece Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Kan dette kalles ulykke? Hva skal man ellers kalle det da? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 (redigert) Hva skal man ellers kalle det da? Hva med "galskap", eller "toskaskap" som ville være en mer lokal variant??? For når man frakter en anseelig mengde materialer på en ganske liten båt, og samtidig holder en så stor fart - eller så dårlig utkikk - at man ikke oppdager en illrød Pioner; da synes jeg slike uttrykk er på sin plass! Redigert 3.Juni.2009 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Å i sava Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Etter bilder jeg har sett ser virker det som den ene hadde tre materialer i båten. Mulig disse har hindret utsikten hans. Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Uansett hvordan dette har skjedd så er det jo ganske utrolig å kollidere slik. Skulle jo tro at det var nok plass til alle, og om ikke den ene båten har holdt utkikk er en ting, men hva med den andre? Har hatt tenkt at han skulle kjøre på retten sin helt til han skjønte at det var for sent? Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
LM 605 Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Er jo nesten utrolig at to stk. båter klarer å kollidere på den måten der, midt på dagen. Båten med materialene ombord kan jo umulig ha hatt oversikt i kjøreretningen, så lenge vedkommende klarer delvis å kjøre over enn annen båt ,slik som avisen skriver? Må jo dessuten ha vært ganske høy fart tilstede. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 I følge politiet som var på stedet hadde de to båtene ikke sett hverandre og kolliderte dermed like utenfor brygga ved snuplassen ved Breivik i Flørenes. http://lp.no/article/20090603/NYHETER/308723792 Hvorfor de ikke har sett hverandre kan man jo spekulere på til man blir blå i trynet! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
2nd Trikker'n Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Jeg tror ikke trynet blir så veldig blått i dette tilfelle. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Uansett, ingen unnskyldning for slik kjøring som det henvises til her. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 I den annledning kan det vel være på sin plass å spørre om det ikke finnes regler for hvordan man frakter ting i en båt, på samme måten som på en bil? Hadde noen kjørt omkring i trafikken med et slik usikret tre-lass på en bil hadde det blitt bråk. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
CSL Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 I den annledning kan det vel være på sin plass å spørre om det ikke finnes regler for hvordan man frakter ting i en båt, på samme måten som på en bil? Hadde noen kjørt omkring i trafikken med et slik usikret tre-lass på en bil hadde det blitt bråk. Godt poeng! Mye rart man ser folk putte i båtene sine. Bør jo være logisk å surre fast løse ting i båten, men tydeligvis ikke for alle Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
SeaRaymond Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Nåja, nå syntes nå ikke jeg at vi skal pådra oss ett regelverk som skal fortelle oss hvordan vi forskriftsmessig skal frakte noe plank ut til hytta noen få hundre meter fra fastlandet, normalt skaper en bare problemer for seg selv ved å ikke sikkre lasten i båten, på motorveien er det helt andre utfall... Enkelte ting blir som hysteri rundt dette med båtlivet, vi trenger ikke regler og lover for hver en lille tenkelige ting, med sunn fornuft kommer en langt, og har man ikke det kan man holde seg på land Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Godt poeng! Mye rart man ser folk putte i båtene sine. Bør jo være logisk å surre fast løse ting i båten, men tydeligvis ikke for alle Etter det jeg kan vurdere så er dette en transport av et forholdsvis beskjedent antall plankebiter i et godt beskyttet område og over en ganske så kort distanse (vil tippe maks 1000 meter) og jeg kan heller ikke se/skjønne at plankene har forårsaket ulykken da lasten vel ikke har forskjøvet seg og å dømme etter bildene så må man være mindre enn meget liten for å ikke kunne se over denne "plankehaugen", men jeg vet det jo ikke! I følge avisen så så ingen av førerne hverandre, ukjent av hvilken/hvilke grunn/er, så for alt hva vi vet så er det mannen i den rød Pioneren som har skylden, men det vet jeg ikke noe mere om enn folk flest! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 I pinsa snakket jeg med en familie som ble utsatt for bortimot akkurat det samme uten for Lyngør. Mor og far pluss ungene (små) i åpen 16 fots jolle. Ligger og fisker "midt på sjøen". Det er midt på dagen, fint vær, god sikt. Så kommer det en jolle med nesa til værs, som far beskrev det, i god fart. Kjører rett over båten til familien, på midten, propellen sneier hodet til minstejenta. Båten med familien i velter ikke, men får en del skader. Den hurtiggående jolla stopper opp ett øyeblikk, i den sitter to guttunger/ungdom. De nøler et øyeblikk, så stikker de av. Saken meldes men guttene/ungdommene blir aldri tatt, melder seg aldri. ----------------------- Hele familien var i sjokk men verst gikk det utover jentungen som nå er livredd for alt som har med båt å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Tok noen tilfeldige bilder i pinsen som ble tilbragt i båten fra fredag til tirsdag. Bildene ble tatt i farvann hvor maks tillatt hastighet er 5 knop. På første bilde kommer det en familie eller to gjennom Kreppa med ungene sittende på baugen med beina på utsiden. Taxibåtene er visstnok unntatt fartsbestemmelser. Her er et par stykker som overholder fartsgrensen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.