Jump to content

Moderator


Gunga Din

Recommended Posts

Hej på er alle ! Nye og gamle Baatplassenmedlemmer !

 

För ett par månader sedan hade vi en diskusjon her på Baatplassen,

som resulterade i att en båt-kompis blev utestengd på en månad!

Ett beslut som stöttades av en del og ifrågasattes av andre!

 

Dette beslut måste fattes av en person, som ordningen er idag, og det er Ingar !

(Ingar er grundare av hele Baatplassen.no)

För att kunna fatte riktige o kloke beslut i sådana her situasjoner krävs

att man får med seg 'hele bilden', dvs henger med her på åpne forumet,

dag som natt !

 

Dette går vel an om vi hade varit några hundra som vi var, för ett og ett halvt

år sedan, men ingen kunde väl ana den utveckling som varit, nu er vi

över 3000 medlemmer!

 

Det var da jag tenkte att det er litt omänskligt att kräva detta av Ingar,

han behöver någon som hjelper honom med denne rollen!

 

Jag skrev då ett par IM til Ingar om lite tankegångar runtikring dette emne,

vilket resulterade i att Ingar bad mig starta en liten grupp som kunde ta

ta fram ett litet alternativ till dagens ordning !

 

Vi fikk ett 'lukket forum' till vårt förfogande!

 

Jag plockade på egen hand ut 4 medlemmer som varit med her på Baatplassen

en längre tid, og frågade om dom hade lust og hjelpe til att jobbe fram

ett alternativ ! Alla sa direkt ja, självklart steller vi opp för Baatplassen !

 

Desse medlemmer som gjort ett KJEMPEJOBB er

 

 

Amorosa, Thor, GeirKS, Walter_S

 

 

ganske snart fikk vi även med oss killarna i Teknis og Admin,dvs

 

Baatdilla,Lasse,Andreas og Ingar

 

desse 4 veteraner bidrog med en masse råd og olike infallsvinklar og problem

som dykt opp under Baatplassens levnadstid !

 

Samtliga inblandade har lagt ner mye,.....mye tid på dette, betydligt mer enn vi anade fra början!

 

Vad har vi då kommit fram til....................?

 

Jo,..... ett litet regelverk;

 

regelverket består av litt Ettikettregler o några andra regler som vi anser

att vi alla skall följe för att få en bra Baatplassen atmosfär !

 

Det andre store er att Ingar kommer att få hjelp med moderasjonen

av ett Skipsraad (notere stavningen! )

 

En Skipper ombord samler til skipsraad när han känner att han behöver

hjelp i beslutsfattandet !

 

Hur dette Skipsraad er satt sammen framgår av regelverket..........(se regelverket

lengst opp på denna sida eller under "hjelp" allra överst !)

Der framgår oxo hur raadet kommer att jobbe osv.......

 

Og vad som hender om man ikke följer reglerna.....

 

Jag skulle nu vilja, på samma sett som förra gången,

att har ni några kommentarer till dette, så skriv dom under her!

skriv endast ett inlegg ! (ni kan gärna editere samme inlegg efteråt!)

og skriv eran egen åsikt, kommentere ikke någon annen, jag vill ikke

ha en diskusjon under her ! På så sett er det möjligt för oss att se

vad vi alle tycker om dette, ikke bare dom som argumenterer mest og högst!

 

En diskusjontråd kan vi starte oxo, men skriv först er egen mening under her!

 

:sailing:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Guest Sparky

Hei Gunga Din.

 

Helt enig i at det vil være bra at flere tar del i beslutninger av de du beskriver ovenfor.

 

Jeg fikk etterhvert en anelse om at en viss person på død og liv ville latterliggjøre mine innlegg.

 

Etter en personlig IM til vedkommende ble det slutt på dette.

 

Noe klarer man kanskje selv, men av og til er det sikkert fint med 'råd' fra en gruppe.

 

mvh jan

Link to post
Share on other sites

Vil gjerne takke  Amorosa,  GeirKS, Gunga Din, Thor og Walter_S,  samt Andreas, Batdilla og Lasse i Teknisk for den kjempejobben de med stort engasjement har lagt ned i dette.  :flag:

 

Svært mye tid og nesten 800 innlegg i et eget forum ligger bak de nye reglene for baatplassen.no.

 

Som dere ser er moderasjonen av forumet nå overtatt av skipsraadet, noe jeg er svært tilfreds med. :flag:

 

Vi har gjort det slik at de som satt i gruppen og hadde tid og anledning utgjør det første skipsraadet, dvs Andreas, GeirKS, Lasse, Thor og Walter_S.

 

Ønsker dere lykke til! :flag:

Link to post
Share on other sites

Har nå lest igjennom alle regler, og kan vel ikke si annet enn at dette virker helt fornuftig og OK.

Det må være en lettelse for Ingar å slippe denne jobben nå.

Han må jo ha jobbet 25 timer i døgnet :lol: :lol: :lol: :lol: :flag:

 

Så takk til alle deltagere, for et formidabelt arbeid, som er lagt ned her.

 

 

 

Alt dette for at vi skal ha et supert forum. :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Selv om jeg ikke er helt uhildet, tar jeg sjansen på å takke Ingar for den jobben han har gjort ifbm moderasjon. I tillegg til å være på "allerten" mer eller mindre sammenhengende i snart to år, er jeg imponert over en spesiell evne til å se litt stort på det. Anser meg selv for å være ganske rolig av meg, men jeg skal ikke stikke under en stol at det har vært tilfeller hvor det har vært numret før jeg har dyttet ned avfyringsmekanismen og fyrt av alt vi har inne av dynamitt for øyeblikket. Som regel har Ingar da vært av et annet syn og etter å ha tenkt litt på det, endret jeg som regel syn og var enig med Ingar. Du kan nå hvile deg litt på laurbærene en tid og heller bruke litt mer tid på båten og andre interesser slik som oss andre. Det er vel fortjent.

Link to post
Share on other sites

regelverket består av litt Ettikettregler o några andra regler som vi anser

att vi alla skall följe för att få en bra Baatplassen atmosfär !

 

Det andre store er att Ingar kommer att få hjelp med moderasjonen

av ett Skipsraad (notere stavningen!  )

Meget bra initiativ. Reglene er jo grovt sett bare vanlig folkeskikk men det er greit å ha dem skriftlig. "Vanlig folkeskikk" er jo ikke alltid like vanlig :smiley: og det viser seg en gang i blandt, heldigvis ganske sjeldent her hos "oss"......

 

Ikke vet jeg hvor mange timer Ingar bruker på Båtplassen men med den store aktiviteten her så kan jeg ikke skjønne hvordan han klarer å ALLTID være like rolig og saklig.

 

Gratulerer alle dere som er bak Båtplassen :yesnod: Med Skipsraadet er grunnlaget lagt for fortsatt positiv utvikling!

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med enda et stort skritt i riktig retning!

 

Baatplassen blir virkelig bare bedre og bedre dag for dag, som det heter i sangen . . . .

 

Det er forståelig at Ingar ønsker en lettelse etter å ha bygget opp dette fra null til noe helt fenomenalt kjekt   -   og han kan jo heller ikke alltid være allestedsnærværende!

 

At man har valgt formen med "Skipsraad" er også noe som faller i smak hos flere enn meg ser jeg av postingene ovenfor. Reglene har jeg også lest grundig gjennom og der slutter jeg meg uten videre til SveinHa's karakteristikk av den alminnelige folkeskikken.

 

Altså: alt i alt er jeg fra min kaikant bare positiv til den redaksjonelle omleggingen som skjer.

 

Lykke til videre!

 

mvh

Poseidon

 

PS

Den eneste lille spøkefulle dråpen av malurt måtte være at man har valgt årets verste dag til å inngå denne lille unionen med Sverige   :sailing::yesnod: :yesnod:

DS

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Dette var et bra tiltak som får full støtte.

 

Det sies at katten har ni liv. Det samme må gjelde for Ingar, bare at han må levd alle disse samtidig for å ha tid nok til å følge med på alt som rører seg på baatplassen. Håper opprettelsen av skipsraadet gir en velfortjent avlastning.  :yesnod:

 

Tror at skipsraadet vil sikre og opprettholde kvaliteten på baatplassen. All honnør til dere som har lagt ned så mye jobb for at vi alle skal få det bedre. Håper egentlig at dere blir riktig så "arbeidsløse", og at opprettelsen av skipsraadet i seg selv vil virke prevantivt. Kanskje det øker vår alles bevissthet slik at vi leser innleggene våre to ganger før det postes, og gjerne kikker på forhåndsvisningen også? Vi har alle et ansvar for at baatplassen fortsatt skal være det suvernt beste nettstedet.  :sailing:

Link to post
Share on other sites

Dette synes jeg ser bra ut. Å moderere et forum er meget vanskelig og det er umulig å gjøre alle til lakser. Uansett hva man gjør vil noen reise kritikk berettiget eller uberettiget.

 

Nå blir dette ansvaret fordelt på flere, noe som er bra.

 

Regner med at listen blir lagt relativt høyt for utdeling av gule kort.

Link to post
Share on other sites

Hva må til for å bli Moderator? :lol:

 

Dersom noen ønsker et slikt verv, hvordan går man frem?

Du har akkurat levert søknaden  :lol: :lol:

 

Nå gjelder det å bygge opp/opprettholde det riktige inntrykket til neste gang Skibsraadet skal ommøbleres  :wink:

Link to post
Share on other sites

Dette er ryddig og greit å forholde seg til! All honør til Moderator-gruppen for arbeidet (og resultatet)! :lol:  

 

Men, synes disse reglene bør være mer synlig. Når det ligger under Hjelp, så er de lett kamuflert. Med en egen knapp ala Regler for baatplassen.no eller Om baatplassen.no på menylinjen vil det ikke være tvil om at  det finnes regler som det forventes blir overholdt. (Evntuelt er dett et forslag til neste versjon av forumet.)

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

synes disse reglene bør være mer synlig.

De ligger også på siden man kvitterer når man registrerer seg.

 

Som noen kanskje har lagt merke til er footeren vi hadde om copyright erstattet av en link til avsnittet i reglene som omhandler dette.

 

I tillegg har vi tråden på toppen av Markeds-sidene.

Link to post
Share on other sites

De ligger også på siden man kvitterer når man registrerer seg.


Det var jeg ikke klar over.  

Som noen kanskje har lagt merke til er footeren vi hadde om copyright erstattet av en link til avsnittet i reglene som omhandler dette.


Har sett at footeren er endret, men ikke at det var en link.  

I tillegg har vi tråden på toppen av Markeds-sidene.

Da er det hele ivaretatt på beste måte! (som vanlig)  :lol:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...