Jump to content

Sommerferien 2009


Astor

Recommended Posts

Fint der sør ja, men verdens fineste?

 

Vi satser på Helgelandskysten, som slettes ikke har problemer med å hevde seg i konkuransen om hva som er verdens fineste skjærgård. 4 uker til ende, det skal bli godt!

 

Brigg

 

Ja det finnes nok mange fine plasser. Måtte bare være litt patriotisk.

Turen begynner når man legger fra brygga....

Link to post
Share on other sites

Hører jeg 3'-syken snike seg inn på? :lol:

 

Har båten ifbm hytte i Risør, så selv om jeg skulle bli aldri så "tre fots syk" får jeg ikke gjort stort med det. Er nemlig ikke mulig å oppdrive større båtplass enn den jeg har pr i dag, og da begrenser båtstørrelsen seg til det jeg har i dag. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Planen var Horten 19. Juni så SVenskekysten/Lesø/Jylland i en 5 ukers periode.

Nå er alt snudd på hode.

Blir ikke start før 23. Juni må være i Vestfold for manskapsskifte 3 Juli.

Og reiser med Colorline til Danmark for Dana cup 20 juli.

 

Så det blir nok Vestfold/telemark kysten fra 23.Juni til 03.Juli.

Er usikker på om vi skal gå til Sverige eller om vi skal holde oss i Norske farvann også i perioden 04. - 19. Juli

Er jo den absolutt verste perioden i nordre del av Bohuslen.

 

Noen som vet om det er noe Båtrace i Arendal i år? Hvis ja ,når.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer hjem fra sjøen på st.hans-aften, så vi drar vel avgårde dagen etter med retur til Oslo 2. august. Gud vet hvor vi blir å treffe i mellomtiden, men det ser vel ut til at det kan bli Svenskekysten nedover så får vi se etterhvert.. Håper vi treffer noen fra BP underveis, hadde vært hyggelig å treffe noen i virkeligheten også.


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Torsdag går vi sørover mot Hortentreffet og deretter en ukes sommerferie. Trolig mot Nøtterøy og Tjøme. Vi planlegger sjelden våre turer. Det er noe av sjarmen med å ha ferie. Klokka ligger igjen hjemme. Ingen stress. Kanskje det blir makrell til kvelds på turen ned til Horten? Vi har hørt at det er slengere i fjorden.

Værmeldingen lover varme og godt vær. Det betyr endel, selv om båten byr på gode innemuligheter. Planen er å gå innom Vallø å besøke båtvenner og "gamle-eieren" av Astor, x-Grandy. Vi har lovet å stelle godt med den gamle damen vi nå disponerer. (eier) Hun er 35 år i år og vi syntes hun bærer alderen godt, selv om hun trolig trenger noen flere timer foran speilet enn sine yngre søsken på fjorden.

Denne tiden av sommeren er det lite stress på fjorden. Et besøk på Bolærne midt i uka frrister. Det samme gjør et besøk i Sandefjord St.Hans-aften med båtkortsje på fjorden. Det er tradisjon i hvalfangerbyen.

 

Men først: Vi møtes i Horten. :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Noen som vet om det er noe Båtrace i Arendal i år? Hvis ja ,når.

helgen 17-19 juli er det fullt kjør i arendal, enda mer båtrace enn noen gang, to runder i vmrunden skal kjøres.

så da er drt bare å komme, mye gøy i lille Arendal da

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Hei!

Det er ingen som kan ta kontakt med arrangøren og ærbødigst nevne for dem. At Mariell ikke har anledning til å komme helgen 17. til 19. Juli.

 

Helgen 10. -12.juli passer Mariell mye bedere. Så en fremskynding av arrangementet er sterkt ønsket.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Vi skal til Kragerø og Jomfruland i år.

Har aldri reist så langt med den lille båten min, så det blir spennende. :smiley:

frykt intet. en kompis av meg tok turen til sverige og ned langs kysten der , så over til tyskland. alene båt med 12hk. max 5 knop. mener de skal være solide sjøbåter fevikene.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Ferien iår er ikke i vater enda , men REM frister oss om å bli med til Danmark . Ikke noe er planlagt enda ,så vi må se litt på saken da det er div å ta hensyn til. Nå har vi en båt som det er litt mere rekkevidde på ,på korttere tid .Er vel båtrace i Arendal også vel ,det frister også mye da det er mye kjente som pleier å reise dit . Men har ikke sett noe om det enda ,så vi får se . Men som sagt så frister Danmark iår , sammen med BP venner . Men først er det langtur til Sykehusbrygga og Horten'streffet , melder knallvær hele helgen .Men dem værmeldingene er vel ikke så veldig støe , så det tar vi som det kommer .Men lov å håpe dem får rett da .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Vi planlegger Trollhättan og videre Göta kanal. Så seile rundt og hjem.

 

Anbefaler dette VARMT ! Har gjort det 8-10 ganger med 4 barn i alle aldre. De elsket det !!

Ett råd: Med mindre dere har bestilt plass i kanalen, da. Se været an når dere nærmer dere Göteborg. Er det stabilt høytrykk da, ta turen rundt med en gang og heller kanalen hjem igjen.

Vi var liberale med bruk av motor, tok 2-3 "langstrekk (dag-natt-dag) og da knekker du distansen Göteborgs søndre skjærgård - skjærgården ved Västervik, som er det åpne strekket (bortsett fra Blekinge skjærgård) på litt over en uke.

Barna elsket langstrekkene mer enn alt annet. Da vanket det godteri, høytlesing og foreldre som hadde et hav av tid (vi brukte autopilot.) Men, det krever godt vær og et pragmatisk syn på bruk av diesel- og en båt over 30 fot.

På denne måten kan dere få en uke eller to i Stockholms skjærgård også, og jeg bare advarer; det kan man bli avhengig av !!

 

Hvis dere er interessert, har jeg en drøss av havner under veis å anbefale.

Link to post
Share on other sites

I år har jeg 5 (fem) uker ferie! Har mannskap ca halve turen og planen er Ven i Øresund, hvor frøkna har vært mange ganger fra hun var liten og gjerne vil komme tilbake til.

Nå har vi båt med innenbordsmotor og autopilot så det meste er mulig !

Link to post
Share on other sites

Er vel båtrace i Arendal også vel ,det frister også mye da det er mye kjente som pleier å reise dit . Men har ikke sett noe om det enda ,så vi får se .

 

Tine IV

Hei Tine IV les litt lenger oppe i tråden, så ser du både link og dato, det blir fest i Arendal :drink:

Velkommen :flag:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Hei!

Det er ingen som kan ta kontakt med arrangøren og ærbødigst nevne for dem. At Mariell ikke har anledning til å komme helgen 17. til 19. Juli.

 

Helgen 10. -12.juli passer Mariell mye bedere. Så en fremskynding av arrangementet er sterkt ønsket.

 

Hei Mariell, jeg kan prøve å ringe sjeikene å høre om de kan komme en uke før, burde jo ikke være noe problem det :lol::lol::lol:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Dejligt at se, at så mange har tænkt sig en tur til Danmark. Jeg står (som altid) til rådighed med råd og vejledning samt en øl hvis I kommer forbi Nordsjælland! :cheers:

 

 

Jeg har lige nu skaffet mig to ugers ekstra ferie (uden familien!) så jeg planlægger lige nu en solo-tur i begyndelsen af juli via Skagen til Arendal, Tvedestrand og dette område for at besøge familie og genopfriske minder. Så det kan jo være, at vores veje krydses i Kattegat...

 

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Kjøpte seilbåt for 2 år siden og føler oss såpass trygg at vi skal seile Kristiansund - Levanger!

 

Har plottet inn "alle" naturhavner og gjestehavner på strekningen. Skal ta oss god tid og feriere underveis. Gleder oss stort!!

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

For oss som starter ferien denne helgen melder YR.no at sommerværet er under veis. Her i Oslofjorden melder de 25 grader og havblikk hele neste uke. Vi skal nyte hver time, vær du sikker. :drink:

Flott at St.Hans-aften blir så fin. Ingenting kan måle seg med St.Hans-aften ute på fjorden med glade båtfolk rundt seg.

 

Kommer akkurat fra båten nå. Fruen og jeg har klargjort Astor for ferien. Nå medles det en regnskur i natt og tidlig i morgen, ustabilt ut uken og deretter sol, sol, sol.....


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi har tenkt å dra sørover til Bømlo i begynnelsen av juli, som er er fantastisk flott "rike" å utforske. Røyksundkanalen og Kulleseidkanalen (dette er plasser vi ennå ikke har vært) skal oppleves, samt hovedsaklig den nordlige delen av Bømlo (Brandasund og Goddo).

 

Får vi anledning skal vi også en tur nordover mot slutten av juli til Byrknesøyna, Mjømna, Sandøyna og Gulen ytterst i Sognefjorden.

 

Mye fantastisk kyst å oppleve - ingen tvil! :smiley:

 

Forøvrig - Ha en flott tur, Astor! Det høres lovende og kjekt ut!

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...