Jump to content

Ankerdrammen? (unnskyld avholdsfolk)


Faxen

Recommended Posts

Ankerdrammen kommer helst frem når vi ikke ligger for anker, men ved en trygg bryggeplass hvor man ikke risikerer å måtte forhale som Marwin er inne på.

 

Da foretrekkes en whisky (Jameson) i et lite ankerdramglass, og et stort glass iskald cola. Og aller best blir dette hvis vi også har tørrfisk ombord.  :sailing: Da kan vi ligge ved bryggen riktig lenge!

Link to post
Share on other sites

Single Malt, helst Talisker fra Sky eller Laproaigh fra Islay.

Men når det er sagt...det meste går bra.

Gammel Dansk og genever ( kald),  eller aquavit ( temperert ) smaker også fortreffelig når tampene eller ankeret er fast , seilene beslått og roen senker seg..  :sailing:

 

Arild

Link to post
Share on other sites

Ur-ankerdrammen (eller kanskje heller skipsdram) er ikke med: Brun rom!

 

Mine favoritter er Woods Old Navy, Stroh og Captain Morgan. De første 2 kan være litt kranglete å få tak i men Capt. Morgan er standard polvare.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Ur-ankerdrammen (eller kanskje heller skipsdram) er ikke med: Brun rom!

 

Mine favoritter er Woods Old Navy, Stroh og Captain Morgan. De første 2 kan være litt kranglete å få tak i men Capt. Morgan er standard polvare.

helt enig SveinHa

 

jeg har alltid en Capt Morgan ombord

Bilde

(dock er 73% litt svår o få tag i! :sailing:)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

er ikke spesielt glad i det sterke selv, men en kald boks øl er vel ikke å forakte ?

At man må unnskylde seg ovenfor avholdsfolk, synes jeg er over kanten. Noen liker mora osv. en dram plager vel ingen ? Ikke en diskusjon om drammer eller...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Snaps av alle slag.

Favoritt er Svenske Läckö eller Skåne aquavit.

En selvfølge når man er på ferie i bohuslän er selvfølgelig Vestküstsnaps.

 

Skal i år teste halvafbirkat som krydres med en krydderblanding som heter "Lemon dill"

 

Ellers går det mest aquavit og et kalt alurør med øl.

Link to post
Share on other sites

En Cocnac eller en Aquvita hører med. Gjerne sammen med en pils. :wink:

Men når sant skal sies så er jeg stort sett "altetende".

 

Kaffe Posseidon!!!!  Det drikkes det gjamt og trutt av   20 timer i døgnet. :lol:

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Føler ingen behov for ankerdram, men de gangene jeg tar en er det cognac. Mener det er viktig med måtehold på sjøen og da spesielt når man ligger på "svai".

Man trenger ikke ligge på svai for å innta ankerdram. Fullt mulig med hekkanker. Jeg har forlengst utvidet ankerdrammen  til "fortøyningsdram" da man flere plasser ligger fortøyd med akterbøye eller "long side"

 

Santè

:wink:

Link to post
Share on other sites

Single Malt, helst Talisker fra Sky eller Laproaigh fra Islay.

Men når det er sagt...det meste går bra.

Gammel Dansk og genever ( kald),  eller aquavit ( temperert ) smaker også fortreffelig når tampene eller ankeret er fast , seilene beslått og roen senker seg..  :lol:

 

Arild

Prøv også Lagavulin og Ardbeg fra Islay.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...