Faxen Startet 7.Juni.2004 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2004 Hei alle båtfolk. Hva er ankerdrammen? Jeg bare lurer på hva vi bruker som ankerdram? Selv velger jeg en Gin tonic, eller en Campari Bitter med juice og tonic, like deler av alt. :yesnod: Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Skin Svart 7.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2004 Jeg mener pollen har to store mangler; Aquative og Genever. Det er mine foretrukende ankerdrammer. Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 7.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2004 Hei!! Du glemte å ta med Akkevitt! En iskald lett og lys sommer-akkevitt smaker helt fortreffelig synes jeg! Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 7.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2004 For min del synes jeg at den beste ankerdrammen er en god kopp kaffe - gjerne en kald slant som stod igjen i kruset i styrehuset mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Marwin Svart 7.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2004 En kald pils er tingen. Ellers er jeg glad i Hulstkampf Genever, men i båten holder det med en kald pils (Det KAN jo hende at man må forhale, og DA er det best å ikke se dobbelt!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
HaJ Svart 7.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2004 Ankerdrammen kommer helst frem når vi ikke ligger for anker, men ved en trygg bryggeplass hvor man ikke risikerer å måtte forhale som Marwin er inne på. Da foretrekkes en whisky (Jameson) i et lite ankerdramglass, og et stort glass iskald cola. Og aller best blir dette hvis vi også har tørrfisk ombord. Da kan vi ligge ved bryggen riktig lenge! Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
TommyJ00 Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 En "nubbe" med gammel dansk og en kald øl står på plass når ankeret er ute. Sitér dette innlegget Link to post
Arild Iversen Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Single Malt, helst Talisker fra Sky eller Laproaigh fra Islay. Men når det er sagt...det meste går bra. Gammel Dansk og genever ( kald), eller aquavit ( temperert ) smaker også fortreffelig når tampene eller ankeret er fast , seilene beslått og roen senker seg.. Arild Sitér dette innlegget Link to post
bwh Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Føler ingen behov for ankerdram, men de gangene jeg tar en er det cognac. Mener det er viktig med måtehold på sjøen og da spesielt når man ligger på "svai". Sitér dette innlegget Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer. Link to post
Trond M. Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Lysholmer light Trond M. Sitér dette innlegget Link to post
heira Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 En iskald gammel dansk Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
SveinHa Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Ur-ankerdrammen (eller kanskje heller skipsdram) er ikke med: Brun rom! Mine favoritter er Woods Old Navy, Stroh og Captain Morgan. De første 2 kan være litt kranglete å få tak i men Capt. Morgan er standard polvare. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Gunga Din Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Ur-ankerdrammen (eller kanskje heller skipsdram) er ikke med: Brun rom! Mine favoritter er Woods Old Navy, Stroh og Captain Morgan. De første 2 kan være litt kranglete å få tak i men Capt. Morgan er standard polvare. helt enig SveinHa jeg har alltid en Capt Morgan ombord (dock er 73% litt svår o få tag i! ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Suzuki Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 er ikke spesielt glad i det sterke selv, men en kald boks øl er vel ikke å forakte ? At man må unnskylde seg ovenfor avholdsfolk, synes jeg er over kanten. Noen liker mora osv. en dram plager vel ingen ? Ikke en diskusjon om drammer eller... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
GeirKS Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 helt enig SveinHa jeg har alltid en Capt Morgan ombord (dock er 73% litt svår o få tag i! ) De har den på Helgoland..., skulle ikke du en tur forbi? GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 De har den på Helgoland..., skulle ikke du en tur forbi? GeirKS vi skall pröve, beror litt på vind o väder! (og tid!) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Faxen Svart 8.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Hei alle ankerdram venner. Jeg beklager den litt mangelfulle pollen, jeg skulle jo hatt med akevit og rom. Er det ingen her som har egen resept for ankerdram, noe mellom longdrink og likør? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
jat Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Snaps av alle slag. Favoritt er Svenske Läckö eller Skåne aquavit. En selvfølge når man er på ferie i bohuslän er selvfølgelig Vestküstsnaps. Skal i år teste halvafbirkat som krydres med en krydderblanding som heter "Lemon dill" Ellers går det mest aquavit og et kalt alurør med øl. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 En Cocnac eller en Aquvita hører med. Gjerne sammen med en pils. Men når sant skal sies så er jeg stort sett "altetende". Kaffe Posseidon!!!! Det drikkes det gjamt og trutt av 20 timer i døgnet. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sebaldus Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Cognac. John Bertelsen XO er favoritten. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Hemlighet og Egen resept er vel det samme som norsk husflid det vel Går nok mest i kaffe da for min del. Men det har jo gått en del kalde i prosjektet som er hagebåt forløbig. Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Føler ingen behov for ankerdram, men de gangene jeg tar en er det cognac. Mener det er viktig med måtehold på sjøen og da spesielt når man ligger på "svai". Man trenger ikke ligge på svai for å innta ankerdram. Fullt mulig med hekkanker. Jeg har forlengst utvidet ankerdrammen til "fortøyningsdram" da man flere plasser ligger fortøyd med akterbøye eller "long side" Santè Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Biltema selger paraplyderegg på 0,5kg som er fin for dere som ligger langs brygge og som vil holde tradisjonen i hevd Selv drikker jeg veldig lite og i båt kun dersom fortøyningsplassen er 100%. Sitér dette innlegget Link to post
jat Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Single Malt, helst Talisker fra Sky eller Laproaigh fra Islay. Men når det er sagt...det meste går bra. Gammel Dansk og genever ( kald), eller aquavit ( temperert ) smaker også fortreffelig når tampene eller ankeret er fast , seilene beslått og roen senker seg.. Arild Prøv også Lagavulin og Ardbeg fra Islay. Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Hva som er ankerdram ombord hos oss er en hemlighet, men båten heter Kahlua II :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.