Krapyl Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Ørneøl. Forøvrig har jeg hørt at en blåøyd, totalavholdende, røykerhatende hesteeier, nei, jeg snakker ikke om Bush, har bestemt at fra 1. Juni 2005 skal være forbudt å røyke nærmere egen båt en 50 meter. Det følges opp med et forbud mot alkohol nærmere egen båt enn 25 meter året etter. Forøvrig er grunnen til at pass er blitt så dyrt at vi ikke skal stikke av. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
jada Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Gammel Dansk i år Må ikke ha det hver gang jeg fortøyer, ei heller annenhver gang, men tar en dram når det passer. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Cognac selfølgelig. Ikke mange, kun 1 i høyre fot. :nono: Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Batdilla Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Ørneøl.Denne ble jeg nysgjerrig på. Dreier dette seg om en øl som må inntas for å lettere kunne håndtere det faktum at Ørna er ombord, og derved innføring av et nytt begrep, eller dreier det seg om et ølfabrikat? MVH Batdilla Som nyter øl av ulike fabrikat både når ørna er ombord, og ellers Sitér dette innlegget Link to post
alf Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Har hørt klagesanger om at bur-ugla er ombord (og derfor manglende ankerdram), at ørna også var inne i bildet er nytt for meg. Forøvrig består ankerdram av svart kaffe, tynnet med noe blankt! Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Hei!! Du glemte å ta med Akkevitt! En iskald lett og lys sommer-akkevitt smaker helt fortreffelig synes jeg! Nemlig...! Og det faller jo helt naturlig hvilken aquavit som passer best: Lauritz fra AASS i (anker)Drammen! Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
jada Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 .....En iskald lett og lys sommer-akkevitt smaker helt fortreffelig synes jeg!En akevitt er godt ja, men når den er iskald så tar du jo kverken på det meste av den gode smaken. Den må da nytes temperert etter min mening Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Hei. En Eau De Vie i et lite drammeglass ved ankomst havn er ikke å forakte. Men en godt temperert Lysholm Linje Akkevit i et stort konjakk glass er nå ekstra godt da! Lars H. (som også gjerne tar en kald pils eller to etter hvert) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jorhei Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Er nok ikke noe som slår en god, kald pils :wink: Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Amorosa Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Ja når havnen nåes er det god grunn til å skåle for at turen har gått bra og at vi er vel framme. Det har blitt tradisjon i båten. (Har ikke tenkt på hva vi gjør hvis turen ikke går bra, men da trengs det vel kanskje enda mere ) Fikk en ny i Danmark i fjor som heter Dr.Nielsen. Populært i båten kalt for Kapteinens nye fastlege. Tar over for Gammel Dansk. Alternativt tyr vi til den svenske O.P.Anderson. Uansett så smaker det meste når man skal kose seg etter en tur. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Taffel Akvavit (Rød Aalborg) og Humle & Malt! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Fenix Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Men hvor er pappvin-alternativet?! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Men hvor er pappvin-alternativet?! Pappvin/flaskevin alternativet (helst Cabernet Savignion) er fast tilbehør til biffen, kyllingen osv. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fenix Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Pappvin/flaskevin alternativet (helst Cabernet Savignion) er fast tilbehør til biffen, kyllingen osv. Lars H. Pappvin er kjempegreier i båt. Jeg tok en gang med en veldig fin årgangsvin på flaske som jeg hadde fått i presang. Den kom ikke helt til sin rett, for å si det mildt... Sitér dette innlegget Link to post
Skin Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Fikk en ny i Danmark i fjor som heter Dr.Nielsen. Populært i båten kalt for Kapteinens nye fastlege. Tar over for Gammel Dansk.Det er virkelig et utsøkt brennevin!! Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 9.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2004 Denne ble jeg nysgjerrig på. Dreier dette seg om en øl som må inntas for å lettere kunne håndtere det faktum at Ørna er ombord, og derved innføring av et nytt begrep, eller dreier det seg om et ølfabrikat? MVH Batdilla Som nyter øl av ulike fabrikat både når ørna er ombord, og ellers Kostersk for Falcons 3.5% øl. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
silentia Svart 9.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2004 Er det sol og varmt er det ingenting som smaker bedre enn pastis (merke Richard) - så fremt vi har tilgang på kaldt vann. Ellers er jo ikke cognac å forakte, heller! Sitér dette innlegget Link to post
McNeill Svart 9.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2004 Prøv også Lagavulin og Ardbeg fra Islay. Har selv Ardbeg som favoritt og Laproaigh som en god nr. 2. Desverre er disse ganske dyre her i Norge, men synes at Aalborg Taffel med noe iskalt brunt sprudlende ved siden av ikke noe å forrakte! Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 9.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2004 Hei Ankerdram = Aquavitt (meget populært i "utlandet" ) Cognaq = Godt til kaffen etter en god middag , gjerne med cigar dertil. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2004 , gjerne med cigar dertil.Hvorfor har jeg ikke tenkt på det da?Nå kommer det til å bli sigar i båten! Ikke bare hjemme julaften og når noen på jobben er blitt pappa. Kjempeide! Cognac, kaffe og sigar! :flag: Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
M/S Bastard Svart 9.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2004 Sigarer handler jeg her! http://www.havanasigar.net Ekte Cubanske håndrullede sigarer. Litt dyrt men hva gjør vel det når man får smake skikkelige sigarer. Selv kjøper jeg gjerne 15-20 stk i året av merke Hoyo de Monterrey - Churchills Smaker godt med Larsen ved siden av Sitér dette innlegget Link to post
Krabben67 Svart 9.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2004 Min personlige favoritt er Johnnie Walker Black Label. Men det blir når jeg ligger til kai, og ikke på svai. Sitér dette innlegget Link to post
Arild Iversen Svart 10.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2004 Jat og Jibb.... Lagavoulin og Ardbeg er også i skapet innimellom ( og i "snifter glasset" ). Dette er godsaker for viderekommende. Har en først fått smaken for Single Malt blir mye av det andre stoffet ganske så karakterløst Arild Sitér dette innlegget Link to post
jat Svart 10.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2004 Jat og Jibb.... Lagavoulin og Ardbeg er også i skapet innimellom ( og i "snifter glasset" ). Dette er godsaker for viderekommende. Har en først fått smaken for Single Malt blir mye av det andre stoffet ganske så karakterløst Arild Spesielt når single malt'en kommer fra Islay. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 10.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2004 Dere som er så glade i skotsk whiskey, har dere hørt om "Classic Malts Cruise" http://www.worldcruising.com/classicmaltsc...ruise/index.htm Kanskje noe å tenke på for sommerferien 2005? GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.