Jump to content

Ankerdrammen? (unnskyld avholdsfolk)

Faxen

Recommended Posts

Ørneøl.

Forøvrig har jeg hørt at en blåøyd, totalavholdende, røykerhatende hesteeier, nei, jeg snakker ikke om Bush, har bestemt at fra 1. Juni 2005 skal være forbudt å røyke nærmere egen båt en 50 meter. Det følges opp med et forbud mot alkohol nærmere egen båt enn 25 meter året etter.

Forøvrig er grunnen til at pass er blitt så dyrt at vi ikke skal stikke av.

Store Norske Kullseilingskompani.

Hei.

En Eau De Vie i et lite drammeglass ved ankomst havn er ikke å forakte. Men en godt temperert Lysholm Linje Akkevit i et stort konjakk glass er nå ekstra godt da!

Lars H.  :wink:

(som også gjerne tar en kald pils eller to etter hvert)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ja når havnen nåes er det god grunn til å skåle for at turen har gått bra og at vi er vel framme.

Det har blitt tradisjon i båten. (Har ikke tenkt på hva vi gjør hvis turen ikke går bra, men da trengs det vel kanskje enda mere :wink:)

Fikk en ny i Danmark i fjor som heter Dr.Nielsen. Populært i båten kalt for Kapteinens nye fastlege. Tar over for Gammel Dansk. Alternativt tyr vi til den svenske O.P.Anderson.

Uansett så smaker det meste når man skal kose seg etter en tur.

Men hvor er pappvin-alternativet?!

:wink:

Pappvin/flaskevin alternativet (helst Cabernet Savignion) er fast tilbehør til biffen, kyllingen osv.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Denne ble jeg nysgjerrig på. Dreier dette seg om en øl som må inntas for å lettere kunne håndtere det faktum at Ørna er ombord, og derved innføring av et nytt begrep, eller dreier det seg om et ølfabrikat?

MVH

Batdilla

Som nyter øl av ulike fabrikat både når ørna er ombord, og ellers

Kostersk for Falcons 3.5% øl.

Store Norske Kullseilingskompani.

:cool:, gjerne med cigar dertil.

Hvorfor har jeg ikke tenkt på det da?

Nå kommer det til å bli sigar i båten!

Ikke bare hjemme julaften og når noen på jobben er blitt pappa.

Kjempeide!

Cognac, kaffe og sigar!  :flag: :flag: :yesnod:

Lars H.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...