Sistestyrmann Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Skylder på mine yrkesvalg for at jeg er hektet , iallefall for at jeg ikke klarer å begrense inntak av svart kaffe og rullings Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Minner om det filosofiske spørmsål som jeg stiller meg hver morgen: "Was there life before coffee?" Når det gjelder røyk derimot så har jeg full kontroll: siste sigarett røyk jeg til Oktoberfest i München i 2007, den før var 1. september i 2001 Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 "En dag uten kaffe er en dag uten mening " Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 ordentlig svart kokekaffi og rød3`en i kjeften.Og jeg er bare 26.Derrimot hu jeg gifter meg med om 3 uker er antirøyk og antikaffi?????hva har jeg gjort???? For ikke å snakke om hva hun har gjort !!!! Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
kipp36 Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Enig der ja hehe... Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
VO`n Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Drikker både kaffe og en kopp "danserinnepiss" (ref Lars H) kan jeg også ta engang i blandt Hva sier det om meg da? Sitér dette innlegget Link to post
Goran Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Drikker ikke kaffe verken på jobb, hjemme eller i båt. Hvorfor skulle jeg det? Det smaker jo ikke godt. Madammen drikker det heller ikke. Ikke røyker vi heller, men stooooorkoser oss på sjøen for det. Rart egentlig, har jobba i "her-drikker-vi-kaffe-til-det-renner-ut-av-øra-våre-miljø" i alle år, men ikke blitt hekta selv. Tror litt av grunnen er at jeg har kjent den dårlige kaffe-ånden som kommer ut av kjeften deres -Kaffe lukter best før den blir fortært. Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
Wasco Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 -Kaffe lukter best før den blir fortært. Det gjør vell det meste av det vi fortærer.... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Sjøtunga Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Jeg er godt avvent fra både rød mix og gammal sur kokekaffe for mange år sida. Jeg drikker fremdeles kaffe, men får jeg den ikke som en (dobbel) espresso, så står jeg like gjerne over Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
oslofjord Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 (redigert) Helst cafe-latte, men desverre lite tilbud av kystnær cafe-latte, så pulvercaffe blir ofte løsningen. Redigert 7.Juni.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 (redigert) Vel, kokekaffe trenger vel ikke være "gammel og sur" hljoen? Man måler opp rett mengde kalt friskt vann og røren inn rett mengde kaffe. Så varmes dette laaangsomt opp til akkurat kokepunktet og kjelen taes vekk fra platen. Så røres det lett rundt, og kaffen får trekke videre i 5 minutter før den fortæres i porselen eller keramikk kopper (ikke plast eller papp!!). Vel bekomme! Pulverkaffe? Huff og atter huff. Det er "instantkaffe". Da kan en like godt ta en skje av dette pulveret i kjeften, bøye seg inn under varmtvannskranen, fylle kjeften og svelge ned! Så en gang på TV at den Rosa Panteren gjorde det slikt. Hilsen kaffe Lars Redigert 7.Juni.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Solgangsbris Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 (redigert) For å fortsette filosofien: Tror vi har et definisjonsproblem her. Det gjelder begrepet "båtfolk". Definerer du her som båtfolk de som tøffer rundt i ei tresjekte, røyker rød mikstur nr 3 og DRIKKER SVART KAFFE så har du allerede svart på spørsmålet selv og da er det et luuurespørsmål.... Om vi tar andre ytterpunktet; - alle som er medlemmer på baatplassen.no er pr. definisjon båtfolk så er jeg en medvirkende årsak til at svaret blir et høyt og rungende NEI! Som Mor Amica - Earl Grey på meg. Redigert 7.Juni.2009 av Solgangsbris (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Vel, kokekaffe trenger vel ikke være "gammel og sur" hljoen? Man måler opp rett mengde kalt friskt vann og røren inn rett mengde kaffe. Så varmes dette laaangsomt opp til akkurat kokepunktet og kjelen taes vekk fra platen. Så røres det lett rundt, og kaffen får trekke videre i 5 minutter før den fortæres i porselen eller keramikk kopper (ikke plast eller papp!!). Vel bekomme! Skal man først ha kokekaffe, så er det der den rette måten å gjøre det på, ja. Selv pleide jeg å ikke røre, men å la kjelen "ta heisen" en 4-5-6 ganger etter at kokepunktet var nådd, men det aller viktigste er at kaffen ikke skal koke, bare syde opp til kokepunktet. Men har man først fått sansen for espresso, så hjelper det ikke hvor bra kokekaffe som serveres... Pulverkaffe? Huff og atter huff. Det er "instantkaffe". Da kan en like godt ta en skje av dette pulveret i kjeften, bøye seg inn under varmtvannskranen, fylle kjeften og svelge ned! Så en gang på TV at den Rosa Panteren gjorde det slikt. Pulverkaffe kan faktisk bli overraskende bra om man lar den stå og godgjøre seg litt en på termos før den serveres. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
2nd Trikker'n Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Jeg er veldig glad i te. Nyte en god kopp te, enten med melk, med sitron og sukker eller uten noenting. Herlig!! Selv urte-te kan være eleksir. Kaffe derimot er sånn "Må ha det! Må bare ha det. Den første får jeg av kona - på senga - før jeg er skikkelig våken. Jeg må bare ha det! Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Uten kaffe er dagen ikke brukandes til noe som helst. Båtfolk er definert ovenfor, men hva med å definere kaffe. Her syndes det i bøtter og kjeler. Ta for eksempel Evergood som etter min forstand (begrenset) smaker som brukt oppvaskvann med sitronsmak i bakgrunnen fra Zaloen. Men så er jo jeg definert som den eldre garde med ødelagte smaksløker etter mange år med revefor (røyk). Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Anoden Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Er avhengig av kaffe om morran.....uten den kan jeg like godt gå å legge meg igjen. Og her i trøndelagen pleier vi og ha noe oppi kaffen også...tenker da ikke på fløte Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
Sjøtunga Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Og her i trøndelagen pleier vi og ha noe oppi kaffen også...tenker da ikke på fløte Nei, du tenker sikkert på 50-øringen... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Wasco Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 (redigert) For å fortsette filosofien: Tror vi har et definisjonsproblem her. Det gjelder begrepet "båtfolk". Definerer du her som båtfolk de som tøffer rundt i ei tresjekte, røyker rød mikstur nr 3 og DRIKKER SVART KAFFE så har du allerede svart på spørsmålet selv og da er det et luuurespørsmål.... Har vell en fornemmelse av at det går et klasse-skille her Trebåtfolket er etter hva jeg har inntrykk av mer kaffe og rullings, mens plastbåtfolket er mer "liberale" og kan tillate seg både TE og det som verre er (pulverkaffe) Redigert 7.Juni.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
hifo Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Aldri smakt kaffe.... helt seriøst?? selv er jeg aldeles avhengig om morgenen og på dagtid på jobb. i helgene når jeg sover til jeg våkner av meg selv , er det skjelden jeg gidder trakte kaffe. synes faktisk god traktekaffi er bedre enn kokekaffi. har sikkert noe med vanen å gjøre.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
mhemil Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Kaffe, spesielt om morgenen er viktig, faktisk viktigere enn ankerdrammen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Jeg for min del drikker aldri kaffe, verken i båten eller andre steder. Har liksom aldri fått smaken på det, så da blir det bare sånn. En kopp grønn te derimot, det tar jeg gjerne.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
vanntrivsel Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Men er det noen av dere båtfolk som absolutt IKKE drikker kaffe??? Jeg har lest spørsmålet og alle svarene. Jeg lurer egentlig ikke på om båtfolk drikker kaffe , te, juice, vann eller brus . Jeg lurer mest på hvorfor noen lurer på om folk drikker kaffe i båten og så lurer jeg på hva man kan bruke konklusjonen til ? Dette har jeg tenkt på i hele ettermiddag og håper å få stillet min nyskjærrighet . Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 (redigert) Hvilket kokekaffemerke som er best? ALI Lars H. Redigert 7.Juni.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tjukkholm Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Kaffe er godt, men på varme dager på sjøen går det mest i brus ja. Eller øl... Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Ulv I Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 finnes det båt solk som IKKE drikker kaffe? Yepps, hverken samboeren min eller jeg drikker kaffi.. får inn koffein'en via cola :) hehe.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.