Jump to content

Finnes det båtfolk som IKKE drikker kaffe?

Wasco

Recommended Posts

Jeg har lest spørsmålet og alle svarene. Jeg lurer egentlig ikke på om båtfolk drikker kaffe , te, juice, vann eller brus . Jeg lurer mest på hvorfor noen lurer på om folk drikker kaffe i båten og så lurer jeg på hva man kan bruke konklusjonen til ?

Dette har jeg tenkt på i hele ettermiddag og håper å få stillet min nyskjærrighet .

Konklusjonen skal ikke brukes til noe...

Startet denne tråden fordi jeg har båten min oppe på slippen.....og siden jeg kjedet meg litt startet jeg denne tråden...just fore the fun of it :yesnod:

Redigert av Wasco (see edit history)
Når norske båter går tom for norsk kaffe skjer det noe med stemningen ombord .

Morgen , 10 og tre kaffien en livsviktig .

Gjekk over Stillehavet frå USA og gjekk tom for norsk kaffi (les: Friele), og i USA får du kun amerikans skit :headbang:

Det store samtale emnet i 10- og 3-kaffien var kor dårlig amerikans kaffi er :drink:

"Fast window went on reason"

Finnes sikkert båtfolk som ikke drikker kaffe. Var selv i mange år en av dem som holdt seg utelukkende til Twinings Earl Grey (og kom noen drassende med noe fra Lipton... :puke: ). Men fikk smaken på kaffe etter å ha prøvd espresso, og siden har både presskanne- og kokekaffe sklidd ned. Kan til og med i ren desparasjon finne på å ty til pulverkaffe hvis hvis det er eneste alternativ og det har gått flere timer siden siste kaffekopp. I båten har vi mokkakanne (også feilaktig kalt espressokanne) som vi lager god kaffe med.

Når det gjelder tilbrednig av kokekaffe, er det en og bare en riktig måte å gjøre dette på:

1. Man bringer friskt vann akkurat til kokepunktet (bobler så store som gullfiskøyne).
  2. Man har i riktig mengde kaffe (en måleskje per kopp, det blir 7 på en liter) og rører rund.
  3. Man venter i ca. 5 min.
  4. Skjenk opp og nyt!

Vannet skal ikke kokes opp med kaffen i. Forøvrig er dette akkurat samme metode man bruker når man lager presskannekaffe, bortsett fra at du her tilsetter vannet til kaffen og ikke omvendt.

Chrsitian 8-)

Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt.

Gjekk over Stillehavet frå USA og gjekk tom for norsk kaffi (les: Friele), og i USA får du kun amerikans skit :headbang:

Det store samtale emnet i 10- og 3-kaffien var kor dårlig amerikans kaffi er :drink:

Stemmer ikke helt.

Kjøpte inn 100kg. med "Bergensk ordførerkaffe" i Houston i midten av mai.

Båten har ikke vært i "sivlisasjonen" på ett par år. (Vært på Vest afrika og i Brazil).

Så Norske varer var svært så velkone ombord, Brunost, knekkebrød,Mills Majones, kaviar, makrell i tomat, Diverse silde glass etc.

Ellers så foretrekker jeg ALI sjøl. Var Evergood tidligere, men nå handles det for det mete ALI. Det er 2 ting vi sørger for å ha nok av når vi reiser på båtferie til Sverige/Danmark. Ali kaffe og Mills Majones.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Men er det noen av dere båtfolk som absolutt IKKE drikker kaffe???

Jeg drikker kaffe som bare det, og helst Evergood, eller italiensk/fransk til expresso/latte. Men, derimot kona drikker ikke kaffe, og hun er vel også å regne som båtfolk.

Jeg er ikke hekta på kaffe, og drikker bare når jeg får lyst på eller i slabbras. Enkelte blir jo helt gale om morgenen om de ikke får kaffe, vondt i hodet og andre plager hører jeg det nevnes av disse som er avhengig av koffein, så derfor er jeg litt forsiktig med morgenkaffe.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...