Wasco Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 (redigert) Jeg har lest spørsmålet og alle svarene. Jeg lurer egentlig ikke på om båtfolk drikker kaffe , te, juice, vann eller brus . Jeg lurer mest på hvorfor noen lurer på om folk drikker kaffe i båten og så lurer jeg på hva man kan bruke konklusjonen til ? Dette har jeg tenkt på i hele ettermiddag og håper å få stillet min nyskjærrighet . Konklusjonen skal ikke brukes til noe... Startet denne tråden fordi jeg har båten min oppe på slippen.....og siden jeg kjedet meg litt startet jeg denne tråden...just fore the fun of it Redigert 7.Juni.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Seilaren Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Jeg drikker ikke kaffe (hvis det var noen bombe ) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Mouche Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Seilaren - siden lastenes sum er konstant så blir jeg stadig mere nysjerrig på hva du bruker tiden til? Drikker selv lite kaffe, starter alltid dagen med en god kopp te, eller to, men så tilhører jeg gruppen "folk i båt"! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Nordåsen Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Kaffe, gjerne Friele, svart, temperatur er ikke så nøye... Sitér dette innlegget Link to post
treklogg Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Kaffe, gjerne Friele, svart, temperatur er ikke så nøye... Sitér dette innlegget "Fast window went on reason" Link to post
Sistestyrmann Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Friele`n er best , enig der . Når norske båter går tom for norsk kaffe skjer det noe med stemningen ombord . Morgen , 10 og tre kaffien en livsviktig . Skulle bare ønske jeg ikke trengte rullingsen til . Sitér dette innlegget Link to post
treklogg Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Når norske båter går tom for norsk kaffe skjer det noe med stemningen ombord . Morgen , 10 og tre kaffien en livsviktig . Gjekk over Stillehavet frå USA og gjekk tom for norsk kaffi (les: Friele), og i USA får du kun amerikans skit Det store samtale emnet i 10- og 3-kaffien var kor dårlig amerikans kaffi er Sitér dette innlegget "Fast window went on reason" Link to post
prin435 Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Her drikkes det kannevis med kaffe, i båten er det vel 2-3 kanner om dagen fordelt på mann og frue. Ene sønnen på 18 år drikker også kaffe. Har kaffetrakter i båten, samt hjemme og det går i Evergood. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Xtian Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Finnes sikkert båtfolk som ikke drikker kaffe. Var selv i mange år en av dem som holdt seg utelukkende til Twinings Earl Grey (og kom noen drassende med noe fra Lipton... ). Men fikk smaken på kaffe etter å ha prøvd espresso, og siden har både presskanne- og kokekaffe sklidd ned. Kan til og med i ren desparasjon finne på å ty til pulverkaffe hvis hvis det er eneste alternativ og det har gått flere timer siden siste kaffekopp. I båten har vi mokkakanne (også feilaktig kalt espressokanne) som vi lager god kaffe med. Når det gjelder tilbrednig av kokekaffe, er det en og bare en riktig måte å gjøre dette på: Man bringer friskt vann akkurat til kokepunktet (bobler så store som gullfiskøyne). Man har i riktig mengde kaffe (en måleskje per kopp, det blir 7 på en liter) og rører rund. Man venter i ca. 5 min. Skjenk opp og nyt! Vannet skal ikke kokes opp med kaffen i. Forøvrig er dette akkurat samme metode man bruker når man lager presskannekaffe, bortsett fra at du her tilsetter vannet til kaffen og ikke omvendt. Chrsitian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Shiny Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Hos meg går det kun i cola og vann. Kaffe har jeg aldri hatt sansen for, lukter godt av nykværnet kaffe, men etter koking er lukten ikke fristende for meg, he he. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
litt peiling Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Stå opp tidlig, sette på kaffen (kaffetrakter) med selvfølgelig Evergood Gå å kjøpe avisen, sette sett på dekk og nyte "en fredelig morgen", før alle andre står opp i havna Deretter gå å riste i båtene og vekke alle som kvelden/natta før sørget for at du ikke fikk sove før 04.00 Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Gjekk over Stillehavet frå USA og gjekk tom for norsk kaffi (les: Friele), og i USA får du kun amerikans skit Det store samtale emnet i 10- og 3-kaffien var kor dårlig amerikans kaffi er Stemmer ikke helt. Kjøpte inn 100kg. med "Bergensk ordførerkaffe" i Houston i midten av mai. Båten har ikke vært i "sivlisasjonen" på ett par år. (Vært på Vest afrika og i Brazil). Så Norske varer var svært så velkone ombord, Brunost, knekkebrød,Mills Majones, kaviar, makrell i tomat, Diverse silde glass etc. Ellers så foretrekker jeg ALI sjøl. Var Evergood tidligere, men nå handles det for det mete ALI. Det er 2 ting vi sørger for å ha nok av når vi reiser på båtferie til Sverige/Danmark. Ali kaffe og Mills Majones. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bützfleth Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Hadde bare kaffe smakt like godt som det lukter, så ville jeg blitt raskt hekta. 100% enig! Forøvrig 2 her som ikke drikker kaffe... Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Men er det noen av dere båtfolk som absolutt IKKE drikker kaffe??? Jeg drikker kaffe som bare det, og helst Evergood, eller italiensk/fransk til expresso/latte. Men, derimot kona drikker ikke kaffe, og hun er vel også å regne som båtfolk. Jeg er ikke hekta på kaffe, og drikker bare når jeg får lyst på eller i slabbras. Enkelte blir jo helt gale om morgenen om de ikke får kaffe, vondt i hodet og andre plager hører jeg det nevnes av disse som er avhengig av koffein, så derfor er jeg litt forsiktig med morgenkaffe. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Mysigt Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Må ha det, morgen middag og kveld.......... får aldri for mye kaffe i oppveksten serru................ Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
beauty of aqua Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 har nettopp kjøpt presskanne i båten..kjempe det med friele sin presskannekffe! men har enda ikke blitt klok på om vannet eller pulveret skal først opp i kannen Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Nike Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Drikker kaffe, sort, så ofte jeg kan. Det går for det meste i filterkaffe fra Friele eller Evergood. Har hele bønner også og om jeg har god tid så kverner jeg selv. Er den eneste i familien som drikker kaffe og får ha dette helt for meg selv Skal noe blandes i kaffen så må det bli den der med den mynten... Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Jeg blir aldri gammel nok til å drikke kaffe :-) Den egentlige grunnen er jo at det ikke smaker noe godt.... Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
M/S AIOLOS Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Det er jo ganske utrolig at det faktisk finnes båtfolk som ikke drikker kaffe , men vi har jo alle vårt å stri med. Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Rød Mix og kaffe høres veeeldig kjent ut. Forøvrig så husker jeg godt da første dråpen om morgenen var fra en lars som hadde stått og putret på ei oljebysse fra kvelden i forveien. Helst sterke saker det for kaffe kokt i mere enn 6 timer er ikke for de som øver seg å like den edle drikk. Sitér dette innlegget Link to post
Vengsøyværing Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Her går det i Cola å is, null kaffe hær. Når jeg går på fisketur så er det i sekken(Cola,vann og nybakte boller) Sitér dette innlegget Link to post
Waylon Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Når jeg ligger i Gandsfjorden i Sandnes med min Ryds 460 å har hevet ut agnet, ja da har jeg med meg en termos kaffe, litt sukker og melk, samt Maryland Cookies:) Da er fisketuren perfekt:) Sitér dette innlegget Jeg er en stolt båteier fordi om jeg har en liten femten foter :) Link to post
Sabb Lars Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 En kopp kokkaffe hørre med på sjøen bættere Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Hiver ut kokevannet, og spiser kaffen! Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Hiv ut kokevannet og spis kaffen.....!!!!! Det må vel kalles ekstrem-sport for viderekommende. Det blir som med sigarrøykere. De mest ekstreme mener at sigarer ikke skal røykes, men spises. I følge legenden skal W.Churchill ha vært en av de som spiste og og ikke røykte sine sigarer. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.