Jump to content

Hvor ofte bruker du båten din?

Fanafjord

Hvor ofte bruker du båten din i hverdagen?  

276 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Det er juni og sol og lange dager. Men de fleste av oss er fortsatt på jobb. Hvor ofte bruker vi båten? Blir det ettermiddagsturer? Bruker vi den hver helg?

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Jeg har ikke anledning til småturer på vanlige dager da jeg har 7 mil å kjøre med bil hver vei til havnen, men fra og med april og til og med oktober, bruker jeg båten til overnattingsturer 2 av 3 helger (kona jobber 1 av 3 helger). Og da er vi ofte ute fra og med torsdag morgen og til og med søndag eller mandag. Pluss at det hender jeg tar helgetur med skipshunden når kona jobber. Og hele august bor vi i båten på ferie nedover svenskekysten. Så båten brukes! Om vinteren ligger det dessverre is i havnen som hindrer båtbruk.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

fikk den nye båten 12 mai. da stod det 74 timer på telleren,mens nå er den oppe i 130 timer :crazy:

så båten brukes,er vel nede i den så godt som hver eneste dag,og er ute og kjøre sånn ca annenver eller kansje litt oftere :flag::flag:

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Har vært båttur hver helg. Reiser stort sett ut rett etter jobb fredag, og returnerer søndag kveld. Bor desverre 1t og 20 min kjøring unna båten, så får ikke mulighet på kveldstid i uka. Båtsesongen går så fort at dette er første pri her i gården, andre syssler kan man ta på vintertid :sailing:

Sjøblid og ubetinget positiv!

Ja det er deilig å ha båten i nærheten. Vi har vår båtene også bare 200 m fra huset. Så vi bruker båt flere ganger i uken. Men siden vi fikk seilbåt ble de sjelden at vi er ute med den gamle Askeladden. Få se hvordan det blir fremover.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Jeg er desverre på jobb offshore i utlandet 5-6 uker i slengen, så båten ligger stille noen uker av gangen.

Men brukes så mye som mulig når jeg er hjemme.

Regner med . Fra 09.Mai og frem til 17. September. Max 4-5 overnattinger hjemme i eget hus.

Resten av tiden tilbringes på jobb eller i båten.

Unnskyld: I år så blir det også 6 dagers Bobil tur til Danmark :cryin: . Skulle tatt båten, men tidsklemma har satt en stopper for det.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Litt vanskelig å svare på denne da det ikke var noe alternativ som passet for mitt bruksmønster, men jeg krysset da av jeg også. Jeg bruker båten(e) nesten hver dag i en intensiv 4 til 5 ukers ferieperiode. Resten av sommersesongen blir det nok i snitt bare maks en gang pr uke at båten(e) benyttes.

For min del skulle jeg brukt båten så mye mer, men travle uker med jobb for oss voksne, aktiviteter for barna, fritidsengasjement osv, gjør at opp mot et par ganger uken er det beste vi kan få til. Kanskje en liten kveldstur, når nøden blir for stor (slik som mandagskvelden.. :smiley: ) og ellers så mye som mulig i helgene.

Har båten en liten kjøretur unna (gode 5 min), men er avhengig av bil...kan gå, men det blir i lengste laget. Skal jo alltid ha med et og annet dill og dall.

Når ferien kommer i juli er planen å øke frekvensen betydelig. :yesnod: Og ikke minst få til lengre turer. Vi gleder oss!

mvh Bergen Dørk

Jeg stemte 2 til 4 dager.

Vi bruker nok båten flest ganger i de beste fiskemånedene, januar til og med april. Nå er det noen få korte kveldsturer med venner og kollegaer. Sommeren ligger båten ved hytta i Lofoten og blir sjelden brukt. Får fisk når vi prøver, men har ingen fryser, så 1 til 2 fisk er det vi kan ta i land.

Det blir et par helgeturer hver høst og vinter etter skarv og sel, men det er grenser hvor mye man kan spise av den typen mat også.

Rag

Er ombord 7 dager i uken ,må ombord på mårran etter kaffekoppen i bua i havna . Så er jeg ombord til utpå kvelden å surrer med div , eller bare rett å slett slapper av å koser meg . Da jeg ikke jobber lenger , så er båten blå resept . Vi reiser på tur så fort Øko har fri noen dager og alle fri helger , til helgen jobber hun så da reiser jeg aleine . Har vel over 40 overnattinger iår så langt , pluss at den kan bli noen i hjemmehavna .Men dem loggfører jeg ikke , nå er det snart tid for å reise i havna og gjøre klart til helgtur .Reiser idag oppover til Borgen

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Siden Rydsen min er en helt åpen båt, så bruker jeg den når været tillater det. Jeg har den på henger i garasjen til mor, så når sjøen ikke er for grov og vinden ikke er for kald, så blir den hentet og sjøsatt. Da er det fiske for alle penga :smiley: Og Gandsfjorden er jo bare herlige når den viser seg fra sin beste side:))

Jeg er en stolt båteier fordi om jeg har en liten femten foter :)

Nå før ferien har startet så blir den nok mest brukt i helgene, i ukedagene er det jo litt mindre tid til det da vi ikke får kommet oss ut i båten før i 17 tiden og har barn som skal tidlig i seng så det blir sjeldent slike turer på ettermiddagen i ukedagene. Men når ferien har startet så bruker vi båten hele tiden. :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...