Fanafjord Startet 10.Juni.2009 Del på Facebook Startet 10.Juni.2009 Det er juni og sol og lange dager. Men de fleste av oss er fortsatt på jobb. Hvor ofte bruker vi båten? Blir det ettermiddagsturer? Bruker vi den hver helg? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Lars H. Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 Jeg har ikke anledning til småturer på vanlige dager da jeg har 7 mil å kjøre med bil hver vei til havnen, men fra og med april og til og med oktober, bruker jeg båten til overnattingsturer 2 av 3 helger (kona jobber 1 av 3 helger). Og da er vi ofte ute fra og med torsdag morgen og til og med søndag eller mandag. Pluss at det hender jeg tar helgetur med skipshunden når kona jobber. Og hele august bor vi i båten på ferie nedover svenskekysten. Så båten brukes! Om vinteren ligger det dessverre is i havnen som hindrer båtbruk. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
torhv Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 båten ligger 10 meter fra huset :) Så er ute i den så ofte det går. Både hverdag og helg Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 Det spørs jo hva du mener med "å bruke" båten. For meg er det å snekkre, pusse, male og kjæle med båten også en måte å bruke den på. Hva turer anngår, så er også jeg så heldig at jeg har båten liggende rett utenfor huset hvor jeg bor, så det blir en liten tur nesten hver dag i sommerhalvåret. Men langt mindre når det er vinter og kaldt. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
beauty of aqua Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 fikk den nye båten 12 mai. da stod det 74 timer på telleren,mens nå er den oppe i 130 timer så båten brukes,er vel nede i den så godt som hver eneste dag,og er ute og kjøre sånn ca annenver eller kansje litt oftere Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Shiny Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 Har vært båttur hver helg. Reiser stort sett ut rett etter jobb fredag, og returnerer søndag kveld. Bor desverre 1t og 20 min kjøring unna båten, så får ikke mulighet på kveldstid i uka. Båtsesongen går så fort at dette er første pri her i gården, andre syssler kan man ta på vintertid Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Anoden Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 Litt væravhenging selvfølgelig, men bruker den så ofte vi kan 3-4 ganger i uka kanskje... Men så har vi ikke lange veien ned til båten heller da, sitter og ser ned på den fra stuevinduet akkurat nå. Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
Twilight Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 Tar en tur eller to i uken, både for å fikse småting og for å ta en tur på fjorden. Ellers prøver jeg å ta en tur hver helg, men tiden strekker jo ikke alltid til selv om ønsket alltid er der! For meg er det ikke lengden på turen som betyr noe, men gleden over å være på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 10.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 (redigert) Ja det er deilig å ha båten i nærheten. Vi har vår båtene også bare 200 m fra huset. Så vi bruker båt flere ganger i uken. Men siden vi fikk seilbåt ble de sjelden at vi er ute med den gamle Askeladden. Få se hvordan det blir fremover. Redigert 10.Juni.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Mariell Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 Jeg er desverre på jobb offshore i utlandet 5-6 uker i slengen, så båten ligger stille noen uker av gangen. Men brukes så mye som mulig når jeg er hjemme. Regner med . Fra 09.Mai og frem til 17. September. Max 4-5 overnattinger hjemme i eget hus. Resten av tiden tilbringes på jobb eller i båten. Unnskyld: I år så blir det også 6 dagers Bobil tur til Danmark . Skulle tatt båten, men tidsklemma har satt en stopper for det. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Helge Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 Litt vanskelig å svare på denne da det ikke var noe alternativ som passet for mitt bruksmønster, men jeg krysset da av jeg også. Jeg bruker båten(e) nesten hver dag i en intensiv 4 til 5 ukers ferieperiode. Resten av sommersesongen blir det nok i snitt bare maks en gang pr uke at båten(e) benyttes. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Bergen dørk Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 For min del skulle jeg brukt båten så mye mer, men travle uker med jobb for oss voksne, aktiviteter for barna, fritidsengasjement osv, gjør at opp mot et par ganger uken er det beste vi kan få til. Kanskje en liten kveldstur, når nøden blir for stor (slik som mandagskvelden.. ) og ellers så mye som mulig i helgene. Har båten en liten kjøretur unna (gode 5 min), men er avhengig av bil...kan gå, men det blir i lengste laget. Skal jo alltid ha med et og annet dill og dall. Når ferien kommer i juli er planen å øke frekvensen betydelig. Og ikke minst få til lengre turer. Vi gleder oss! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
rag Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 Jeg stemte 2 til 4 dager. Vi bruker nok båten flest ganger i de beste fiskemånedene, januar til og med april. Nå er det noen få korte kveldsturer med venner og kollegaer. Sommeren ligger båten ved hytta i Lofoten og blir sjelden brukt. Får fisk når vi prøver, men har ingen fryser, så 1 til 2 fisk er det vi kan ta i land. Det blir et par helgeturer hver høst og vinter etter skarv og sel, men det er grenser hvor mye man kan spise av den typen mat også. Rag Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 (redigert) Beklager, innlegg sendt flere ganger. Redigert 10.Juni.2009 av rag (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 (redigert) Beklager innlegg flere ganger. Redigert 10.Juni.2009 av rag (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
klk Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 Nja---Har vel logget 178 dager hittil i år. Seiler Shetland ca 20.juni Weather permitting. Går for Vega (Nordland) nonstop. Singelhanded. Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 Vi har kjørt omtrent kvar helg dei siste vekene, også litt i vekene. Men båten ligger ikkje langt frå husen, 1minutts gåtur om ein tek det rolegt. Så vi er nede med båten kvar dag. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Hansi Svart 10.Juni.2009 Del på Facebook Svart 10.Juni.2009 Har to båter og de brukes noe. Kunne sikkert vært brukt mer. Ungene og kona bruker også Yamarinen en god del til og fra hytta når jeg er bortreist på arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Den brukes stort sett hele ferien og mange helger på sommer halvåret. På vinterhalvåret er det sporadisk. Men ombord er jeg iallefall hver uke hele året... Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Nja---Har vel logget 178 dager hittil i år. Seiler Shetland ca 20.juni Weather permitting. Går for Vega (Nordland) nonstop. Singelhanded. noe å tenke over for oss som mener vi bruker båten mye når vi har passert 100 motortimer :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
index Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Har vel logget 178 dager hittil i år. Båtboer, med andre ord . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tine IV Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Er ombord 7 dager i uken ,må ombord på mårran etter kaffekoppen i bua i havna . Så er jeg ombord til utpå kvelden å surrer med div , eller bare rett å slett slapper av å koser meg . Da jeg ikke jobber lenger , så er båten blå resept . Vi reiser på tur så fort Øko har fri noen dager og alle fri helger , til helgen jobber hun så da reiser jeg aleine . Har vel over 40 overnattinger iår så langt , pluss at den kan bli noen i hjemmehavna .Men dem loggfører jeg ikke , nå er det snart tid for å reise i havna og gjøre klart til helgtur .Reiser idag oppover til Borgen Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Bergen dørk Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Hei Tine IV! Skal være helt ærlig og si at jeg misunner deg; både den flotte båten din og ditt båtliv! Ha en flott båtsommer! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Waylon Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Siden Rydsen min er en helt åpen båt, så bruker jeg den når været tillater det. Jeg har den på henger i garasjen til mor, så når sjøen ikke er for grov og vinden ikke er for kald, så blir den hentet og sjøsatt. Da er det fiske for alle penga Og Gandsfjorden er jo bare herlige når den viser seg fra sin beste side:)) Sitér dette innlegget Jeg er en stolt båteier fordi om jeg har en liten femten foter :) Link to post
Tommelise Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Nå før ferien har startet så blir den nok mest brukt i helgene, i ukedagene er det jo litt mindre tid til det da vi ikke får kommet oss ut i båten før i 17 tiden og har barn som skal tidlig i seng så det blir sjeldent slike turer på ettermiddagen i ukedagene. Men når ferien har startet så bruker vi båten hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.