Jump to content

Er virkelig båtfolket så fattige?

argghhh

Recommended Posts

Tok meg en tur ned på marinaen for og se til båten og fyre den opp . Alt ser ok ut og jeg senker motoren og begynner og pumpe bensin til motoren . Det var da fælt som jeg må pumpe idag da ! Sjekker litt og ser da til min store glede at noen har byttet ut mine 2 hulk 22l tanker med noen tomme og ukomplette ta hulk 22l tanker . så omtenksomt at de satte igjen noen kanner da . Men jeg skal nok sette ut en tank til jeg så kan de bare forsyne seg igjen . Har hørt at motoren tar kvelden med batterisyre iblandet bensinen ? Har folk virkelig ikke råd til 20 liter bensin?

Jeg har fast tank, men alikevel var det noen og bøffa bensin i fjor, ikke hadde de skrudd til lokket skikkelig heller så regnvann hadde kommet i tanken, Lurer litt på tankegangen til folk som bare forsyner seg av andres saker, hva om noen rapper fra de, da går de vil bare til neste båt og henter det de vil ha :flag:

Norske båter er best!

Du har vel brenselcelle i båten og dermed behov for metanol , hvorfor ikke da oppbevare dette på en vodkaflaske ved siden av bensinen , er vel ikke din feil om noen stjeler metanolen din og drikker den :smiley:

Jo det mener eg det er. Du vil vel bli tiltalt om noen dauer og sporer dette til deg.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Sukker funker de, bare du har nok :yesnod: 1 kg på 10 liter bensin!! har hatt oppe noen sånne motorer som har sett ut som glaserte mandler innvendig i hele motoren :lol:

Saltsyre fungere jo enda bedre, då er de ingenting som kan gjøres med motor etterpå :lol:

For å ungå å ta feil kanne/ tank så er de beste trikse å sette på en kobling som ikke passer til den du selv bruker

O Erland

med båtførerbevis

Synes egentlig ikke om denne type debatt. Og synes flere av forslagene er usmaklige.

Hva blir det neste?

Forgifte sjokolade og legge den uti barnehagene rundt i landet?? Så får vi en gang for alle fjernet uvesnene og man kan ha verdisakene ligge å slenge hvor man vil!!

Min bensin brukes på eget ansvar !! Men synes vel du drar den litt vel langt . Her snakker vi om personer som fant ut at de skulle ta en båttur på min bekostning og det må de gjerne gjøre , men det kommer bare til og koste mer enn det smaker . Hvordan man skal få låst mer enn med en lås vet jeg rett og slett ikke , med mindre man skal ta opp båten og ta den med seg hjem etter hver tur .

Jeg kommer ikke til og minelegge båten med selvskudd , men hva jeg har på mine tanker skal ikke folk bry seg med ! Som sagt så brukes bensinen på eget ansvar .

Er farlig å ha metanol på en spritflaske men man kan jo jobbe litt prevantivt , sette en lapp godt synlig der man skriver at i denne båten har vi blandet metanol i en av flaskene og vi har sukker i en av bensinkannene , vi vet hvilke det gjelder men du som har tenkt å bryte deg inn her , slå deg løs om du ikke setter pris på livet ditt samt din motor

Det vil kanskje skremme bort noen og man kan bruke alt man har ombord for man har jo selvsagt ikke forurenset noe

Redigert av Enzo (see edit history)

For å følge tankegangen litt.

Noen stjal båten min. Hva gjør jeg da???

Jo kjøper to identiske båter og skriv en lapp på begge. "I en av disse båtene er det selvskudd, metanol på spritflasker, bensin med sukker, batterisyre og saltvann."

Synes det virker noe kostnadskrevende, men sikkert effektivt

Ja, ja - lykke til

Redigert av Høvdingen (see edit history)
For å følge tankegangen litt.

Noen stjal båten min. Hva gjør jeg da???

Jo kjøper to identiske båter og skriv en lapp på begge. "I en av disse båtene er det selvskudd, metanol på spritflasker, bensin med sukker, batterisyre og saltvann."

Synes det virker noe kostnadskrevende, men sikkert effektivt

Ja, ja - lykke til

Hvis noen stjal båten din går jeg utifra at du hadde ringt politiet . Sorry men dette må være noe av det teiteste jeg har lest idag .

Guest Avmønstret#
Jeg har fast tank, men alikevel var det noen og bøffa bensin i fjor, ikke hadde de skrudd til lokket skikkelig heller så regnvann hadde kommet i tanken, Lurer litt på tankegangen til folk som bare forsyner seg av andres saker, hva om noen rapper fra de, da går de vil bare til neste båt og henter det de vil ha :flag:

Vet ikke hva vi tenke på men i min ungdom, som 13-14 åringer, så rappa vi bensin fra andre båter. Sneik oss inntil om kveldene og tok noen liter her og noen liter der. Tømte aldri en hel tank, stjal ikke noe annet enn noen liter bensin her og der.

Var langt å dra for å få fylt, vanskelig uten lappen og langt til bensinstasjon, i bunn og grunn den enkleste løsningen å rappe litt, det var vel bare så enkelt som det, ikke mye tanker utover det.. :saint: Ung, dum og litt frekk er vel det enkle svaret. :rolleyes:

Og rappa mye bensin fra bilen til faren min. Faren min klaga over at bilen brukte mye bensin og jeg kjørte moppe med trimsett så det hylte rundt svingene :rolleyes:

Hyggelig hvis resten av dere har vært skinnhellige og lovlydige hele livet, også som ung, men jeg kan enkelt tilstå mine synder.

Mythbuster;

http://dsc.discovery.com/fansites/mythbust...?cp=40&cc=b

Sugar does not dissolve in gasoline, and filters prevent any solids in the fuel from getting into the engine, so it is likely to remain intact in the gas tank. The only harm you can hope to inflict by putting sugar in someone's gas tank is the inconvenience of a trip to the mechanic to replace the fuel filters and clean out the tank.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Sannsynligheten er stor for at bensinen som blir stjålet, blir brukt på en båt som også er stjålet. Så i tillegg til å sette tyvenes liv i fare, ødelegger du båten ytterligere for den uheldige eier. Jeg tror jeg ville forsøkt å unngå å sette meg i en slik situasjon, da ville jeg heller tatt kannen med meg i bilen etter tur...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...