Sun Flyer Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Da har jeg lagt inn en bestilling på denne magma gassgrillen. Ble litt inspirert av Anonym her... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
asunde Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 (redigert) Skjønner ikke hvorfor dere engster dere for å montere den på pushpit? Her er alle typer fester til Magma grillen http://www.magmaproducts.com/Products/Moun...portmounts.html Min svåger har den altid montert på sin seilbåt, dvs. han tar den av om vinteren. Redigert 18.Juni.2009 av asunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Da har jeg lagt inn en bestilling på denne magma gassgrillen. Så da er det bare å ta med pølser på neste regatta? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Skipper Båtløs Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Beste og billigste grillen til båt er en utgått komfyrrist, og grillkull mellom noen steiner, meristen mellom steinene.Man sitter vel på land når man er i uthavn?? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Tønnegrill fra Biltema Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Koster skjorta til standard størrelse rund magma. Jeg har akkurat bestilt et og det kommer på langt borti 600kr. Et gammelt soveposetrekk og en symaskin, så ordner du et nytt trekk for kostnaden av en rull sytråd..... Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Sun Flyer Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Så da er det bare å ta med pølser på neste regatta? Du kan drømme... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Wasco Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Til dere som snakker om vanlig kullgrill... Bruker dere denne ombord i båten? Er ikke det litt risikabelt? Selv om en ligger i en stille lun vik, kan en jo ikke vite hva tid det kommer en "fartsbølle" susende forbi og overrasker deg med noen heftige bølger Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Lakecaptain Svart 20.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2009 Denne er tydeligvis av de som ikke egner seg særlig: http://www.klikk.no/bolig/hage/article472844.ece Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 21.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Beste og billigste grillen til båt er en utgått komfyrrist, og grillkull mellom noen steiner, meristen mellom steinene.Man sitter vel på land når man er i uthavn?? Jeg ser for meg at det er greit å kunne bruke grillen ombord også. Det hender jeg ligger på svai, og jolle har jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Men kan du bruke kullgrill..eller er det for risikabelt? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Feber Svart 22.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2009 I diskusjonen om griller, er Cobb-grillen nevnt. En skrev: "Jeg har en cobb. Veldig fornøyd med den til det meste, men den blir ikke varm nok til biff." Dette trodde jeg også, helt til jeg sluttet å bruke de firkantete grillbrikettene og ebgynte å bruke de runde. Det ble så varmt, st plastikknotten på lokket smelta. Jeg kjøpte mine i Wærmers Båtbu i Sandefjord, men jeg at de reklamerer for den runde briketten her også: http://www.zett.no/b%C3%A5t__til_salgs.html?objectId=1505950 Fordelene med Cobb-grillen er: - Den er varm på 2 minutter (Da ryker det litt, så hvis du vil slippe røyken, tenner du den opp på dekk) - Ikke tennvæske, altså mindre brannfare. - Du kan bruke den ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 22.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2009 Jeg har også Cobbgrill og er kjempefornøyd med den. Sitér dette innlegget Link to post
Magne_F Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 Jeg har en kullgrill fra Magma, men begynner å bli litt lei av å rote med grillkull. Er det noen som vet om denne forholdsvis enkelt kan bygges om til gass? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Ser jo fantasdisk ut denne magmagrillen litt dyr men pytt. noen som vet sån ca hvor lenge en sån flaske varer. og er det disse som biltema har. http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=133243 Sitér dette innlegget Link to post
erund Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Hei - jeg har kjøpt en såkalt portabel gassgrill fra Elprice til en rimelig penge. Meget fornøyd - enkel og stor samtidig. Se denne linken: http://www.elprice.no/hus-hage/grill Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Ribtjenester Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Har en webber Q 100 som fungerer superbra Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
avmønstret5 Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Har kjøpt en Magma gas for rekkemontering i disse dager og tenker på å bruke den mer og mindre daglig. Skal gi rapport, håper den svarer til forventningene. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 noen som vet sån ca hvor lenge en sån flaske varer.og er det disse som biltema har. http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=133243 Min flaske varte ca 15 ganger (470 gram). Har bare brukt den orginale campingaz-flasken. Vil vurdere å koble til båtens gassflaske neste år. Vet ikke om biltemaflasken passer. Skal sjekke neste gang jeg kjøper ny. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Festina Lente IV Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Har hatt en stor rund Magma i mange år. Grillen er bra når det ikke blåser, men den blåser lett ut og slukker ombord hos meg. For mange år siden hadde Weber en kulegrill som den som er nevnt over, men var laget spesielt for båt, slik at den kunne henges på pushpit ved hjelp av et spesielt feste, og den spesielle bøylen. Det var grillen sin det. Meget bra. rustet litt, så den varte bare 4 -5 sesonger. Jeg slet ut tre, men så ble de ikke produsert lenger, uvisst av hvilken grunn. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Mr_TH Svart 4.April.2016 Link til dette innlegget Svart 4.April.2016 Drar opp denne tråden igjen jeg. er det noen som har noen gode erfaringer med en brukervennlig grill?Har sett på denne Campingaz til 799,-fra marineshop, noen som har prøvd denne? Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 4.April.2016 Link til dette innlegget Svart 4.April.2016 Drar opp denne tråden igjen jeg. er det noen som har noen gode erfaringer med en brukervennlig grill? Har sett på denne Campingaz til 799,-fra marineshop, noen som har prøvd denne? Rask å montere, rask å demontere. Lett å holde ren og tar liten plass når sammenpakket (er også plass til gassbeholder i veska). Ikke grom nok til entrecote, men går til litt tynnere kjøtt, grønnsaker og pølser. Synes den er brukervennlig, men tenneren er litt "plastic-fantastic", så ta med en lighter i bakhånd. Beholderen under beskytter greit mot en bris, og fettet samler seg der. Synes den overall er verdt pengene. Sitér dette innlegget Link to post
BjornK Svart 4.April.2016 Link til dette innlegget Svart 4.April.2016 Hei ! Grillen fungerer greit, den - men anti-stick -belegget gjør at den minste lille krusning på sjøen gjør at det du griller sklir avgårde... Vet at belegget gjør at den er enkel å gjøre ren (og det er virkelig enkelt), men den blir litt "masete" å holde på med ombord. Tar du den med deg i land vil jeg absolutt anbefale den. Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 4.April.2016 Link til dette innlegget Svart 4.April.2016 Drar opp denne tråden igjen jeg. er det noen som har noen gode erfaringer med en brukervennlig grill? Har sett på denne Campingaz til 799,-fra marineshop, noen som har prøvd denne? Forsøkte denne én gang, så ble den gitt bort.. Synes ikke den var i nærheten av varm nok. Har en Weber Q100 nå, og den er helt super. Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 4.April.2016 Link til dette innlegget Svart 4.April.2016 Jeg har festet et syrefast rør, ca en meter høyt, på braketten til ankeret bak. På denne har jeg hengende en Magma med gassbokser. Bruker originale festestenger fra Magma og da kan jeg bare svinge grillen innover badeplattforma når jeg skal ha opp jolla og kjøre. Boksene varer i hvert fall til 15 - 20 grillinger. Funker utmerket, men er selvfølgelig ubrukelig hvis du foretrekker å grille på land. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.