Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).

880

Recommended Posts

Det pussige er at norske medier nærmest konkluderer med at uværet var årsaken (med orkan i kastene) mens i svense medier står det lite om vinden ut over at det vanskliggjorde søk.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/05/542719.html

Båten ser hel ut og ingen synlig skade. Var selv og så på den for en time siden og snakket med en rep. for Røde Kors. Var visstnok ikke noen åpen brann, men mye røyutvikling og visstnok vanskelig å finne årsaken. Brannvesenet holder fortsatt på og jeg så at de hadde røykdykkere inne. Lokale Røde Kors ble purret kl 04.00 i morges og åpnet huset sitt, Det er et mannskap på 25 ombord og de måtte jo ha et sted å oppholde seg. Ser ellers rolig ut, men kan se dårlig ut for turen videre tol Stavanger.

Så at NRK Sørlandet var på stedet så det blir vel et innslag om dette, med bilder på NRK Sørlandet idag. Dette kan man vel også få inn vi internett regner jeg med.

http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/sorlandet

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

........men kan se dårlig ut for turen videre tol Stavanger.

ser ut som det gick ganske bra trots allt, det har kommit litt mer text nu

- Det var dramatisk. Jeg våknet av at gangen var fylt av røyk. Da slo jeg alarm, og fikk alle i land, sier maskinsjef Steinar Lie.

- Det er nesten ingen skader på båten, så når brannvesenet er sikre på at brannen er slukket reiser vi videre mot Stavanger. Vi håper å være der til middagstid i morgen, sier Lie.

:smiley:

S/Y Gunga Din

Brannvesenet har rullet inn slanger, pakket opp og dratt tilbake til basen som bare er noen hundre meter unna. Så ut som hele mannskapet satt samlet ombord for en times tid siden da jeg var forbi per båt.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...