Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).

880

Recommended Posts

Ref. nyhetsinnlegg nr. 6220:

Symjarane beklagar

– Eg trudde helikopteret leita etter nokon andre. Og då det landa på vegen framfor meg, trudde eg at det kunne vere fordi det var ulovleg å sprade rundt i badebukse i Norge.

Sitat:

– Eg vil åtvare andre å prøve å symje over fjorden. Eg trudde verkeleg at eg skulle døy der ute på fjorden, seier Majid, som fraus og fekk krampe i låret i løpet av forsøket på å krysse fjorden.

Då han endeleg kunne klatre i land på Vikeneskaia, var det i siste liten:

– Han var svært nedkjølt, drivkvit i huda og svært medteken. Han hadde ikkje klart mange meterane til, seier Andre Eiksund, leiaren på asylmottaket.

TV-skremsel.

Med Saad gjekk det langt betre:

– Fekk du ikkje problem du?

– Ikkje anna enn at eg brann meg på ein manet. For nokre dagar sidan såg eg eit TV-program om livsfarlege maneter, så eg lurte på om eg kom til å døy av forgifting ei stund, flirer Saad.

Han fortel at då han var sliten, la han seg på rygg og dreiv litt.

– Eg låg og kika opp på fuglane, og håpte dei ikkje skulle forveksle meg med ein fisk...

Himmelfalne.

Etter nær tre timar krabba hardhausen i land på Folkestad-sida. Den sterke straumen hadde ført han tre – fire kilometer ut fjorden mot Nautvika.

– Tanken var å krysse tvers over fjorden til Folkestad, men det var heilt umuleg, konstaterer Saad.

Båt på grunn utenfor Tønsberg

Ti personer strandet på et skjær

Sitat:

Det er en mindre båt, en rib, som har gått på grunn ved Fulehuk fyr utenfor Tønsberg.

- Det var ti stykker som var ombord i båten. De har kommet seg i land på et skjær der, sier redningsleder Johan Mannåker ved Hovedredningssentralen i Sør-Norge til Nettavisen.

- Vi hadde to redningsskøyter som prøvde å hente dem, men de har litt vansker med å komme til. Et redningshelikopter er nå på vei, sier Mannåker.

Ref. nyhetsinnlegg nr. 6225.

En funnet omkommet i leteaksjon

Savnet person utenfor Trøndelagskysten lørdag formiddag er sannsynligvis funnet omkommet.

Sitat:

Klokken 19.45 lørdag fant en redningsskøyte en død mann drivende i sjøen nordvest for Skjervøya i Osen i Sør-Trøndelag.

– Vi har ikke identifisert vedkommende ennå, men regner det som svært sannsynlig at det er en av de to savnede. Han ble funnet rundt 10 kilometer fra land og 18 kilometer fra stedet de dro ut fra.

Politiloggen:

Millionbåt forsvunnet i Arendal

Et meget dyrt leketøy forsvant fra Neskilen.

Sitat:

Arendal: Båttyveri

10.35 ringer en fortvilet båteier, som melder fra om tyveri av sin båt fra Neskilen båthavn. Den 26 fot store båten er hvit, og er verdt mellom 800.000 og 900.000 kroner. To hvite påhengsmotorer på 300 hestekrefter er påmontert båten.

Oppdatering nyhetsinnlegg nr. 6229:

Båt på grunn utenfor Tønsberg

Ti personer strandet på et skjær

Sitat:

Klokken 17.40 ble personene reddet fra skjæret.

- De ti er nå hentet opp av redningshelikopteret, ifølge Mannåker.

- Utdrikningslag

Ingen av personene, alle menn, skal være skadet.

- De hadde visst fått motorstans, og har rett og slett drevet på grunn, sier redningslederen til Nettavisen ved 19-tiden.

Båten ble kjørt av et firma som blant annet arrangerer turer for utdrikningslag.

- Det var en gjeng menn som var ute på tur i forbindelse med et utdrikningslag. Men det var ikke de som styrte båten, og det er ikke alkohol inne i bildet, sier Mannåker.

Hovedredningssentralen fikk melding om ulykken klokken 15.50.

Redigert av Capitaine (see edit history)

Promilletatt på sjøen

En båtfører ble natt til lørdag tatt med 1,4 i promille da politibåten hadde kontroll i Hundsund.

Sitat:

I tillegg fikk en båtfører forelegg for manglende bruk av lanterne. Ytterligere to båtførere hadde promille, men under 0,8 som er promillegrensen på sjøen.

Natt til søndag ble båter utenfor Snarøya kontrollert, og her fikk tre båtførere forelegg for blant annet manglende bruk av lanterne og redningsvest.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...