Capitaine Svart 22.August.2009 Link til dette innlegget Svart 22.August.2009 Ref. nyhetsinnlegg nr. 6220: Symjarane beklagar – Eg trudde helikopteret leita etter nokon andre. Og då det landa på vegen framfor meg, trudde eg at det kunne vere fordi det var ulovleg å sprade rundt i badebukse i Norge. Sitat: – Eg vil åtvare andre å prøve å symje over fjorden. Eg trudde verkeleg at eg skulle døy der ute på fjorden, seier Majid, som fraus og fekk krampe i låret i løpet av forsøket på å krysse fjorden. Då han endeleg kunne klatre i land på Vikeneskaia, var det i siste liten: – Han var svært nedkjølt, drivkvit i huda og svært medteken. Han hadde ikkje klart mange meterane til, seier Andre Eiksund, leiaren på asylmottaket. TV-skremsel. Med Saad gjekk det langt betre: – Fekk du ikkje problem du? – Ikkje anna enn at eg brann meg på ein manet. For nokre dagar sidan såg eg eit TV-program om livsfarlege maneter, så eg lurte på om eg kom til å døy av forgifting ei stund, flirer Saad. Han fortel at då han var sliten, la han seg på rygg og dreiv litt. – Eg låg og kika opp på fuglane, og håpte dei ikkje skulle forveksle meg med ein fisk... Himmelfalne. Etter nær tre timar krabba hardhausen i land på Folkestad-sida. Den sterke straumen hadde ført han tre – fire kilometer ut fjorden mot Nautvika. – Tanken var å krysse tvers over fjorden til Folkestad, men det var heilt umuleg, konstaterer Saad. Sitér dette innlegget Link to post
nidelv 18 Svart 22.August.2009 Link til dette innlegget Svart 22.August.2009 (redigert) Stridsbåt kjørte på land under oppvisning http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=570595 Redigert 22.August.2009 av nidelv 18 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.August.2009 Link til dette innlegget Svart 22.August.2009 Stridsbåt 90 i ofrivillig landstigning Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Capitaine Svart 22.August.2009 Link til dette innlegget Svart 22.August.2009 Båt på grunn utenfor Tønsberg Ti personer strandet på et skjær Sitat: Det er en mindre båt, en rib, som har gått på grunn ved Fulehuk fyr utenfor Tønsberg. - Det var ti stykker som var ombord i båten. De har kommet seg i land på et skjær der, sier redningsleder Johan Mannåker ved Hovedredningssentralen i Sør-Norge til Nettavisen. - Vi hadde to redningsskøyter som prøvde å hente dem, men de har litt vansker med å komme til. Et redningshelikopter er nå på vei, sier Mannåker. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 22.August.2009 Link til dette innlegget Svart 22.August.2009 Ref. nyhetsinnlegg nr. 6225. En funnet omkommet i leteaksjon Savnet person utenfor Trøndelagskysten lørdag formiddag er sannsynligvis funnet omkommet. Sitat: Klokken 19.45 lørdag fant en redningsskøyte en død mann drivende i sjøen nordvest for Skjervøya i Osen i Sør-Trøndelag. – Vi har ikke identifisert vedkommende ennå, men regner det som svært sannsynlig at det er en av de to savnede. Han ble funnet rundt 10 kilometer fra land og 18 kilometer fra stedet de dro ut fra. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 22.August.2009 Link til dette innlegget Svart 22.August.2009 Politiloggen: Millionbåt forsvunnet i Arendal Et meget dyrt leketøy forsvant fra Neskilen. Sitat: Arendal: Båttyveri 10.35 ringer en fortvilet båteier, som melder fra om tyveri av sin båt fra Neskilen båthavn. Den 26 fot store båten er hvit, og er verdt mellom 800.000 og 900.000 kroner. To hvite påhengsmotorer på 300 hestekrefter er påmontert båten. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 22.August.2009 Link til dette innlegget Svart 22.August.2009 (redigert) Oppdatering nyhetsinnlegg nr. 6229: Båt på grunn utenfor Tønsberg Ti personer strandet på et skjær Sitat: Klokken 17.40 ble personene reddet fra skjæret. - De ti er nå hentet opp av redningshelikopteret, ifølge Mannåker. - Utdrikningslag Ingen av personene, alle menn, skal være skadet. - De hadde visst fått motorstans, og har rett og slett drevet på grunn, sier redningslederen til Nettavisen ved 19-tiden. Båten ble kjørt av et firma som blant annet arrangerer turer for utdrikningslag. - Det var en gjeng menn som var ute på tur i forbindelse med et utdrikningslag. Men det var ikke de som styrte båten, og det er ikke alkohol inne i bildet, sier Mannåker. Hovedredningssentralen fikk melding om ulykken klokken 15.50. Redigert 22.August.2009 av Capitaine (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 22.August.2009 Link til dette innlegget Svart 22.August.2009 Reddet fra synkende båt Mannen måtte hoppe i sjøen da båten sprang lekk i Hjeltefjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Fisker funnet død-flere er savnet Mannen som lørdag ble funnet død i vannet utenfor Osen i Sør-Trøndelag, er identifisert som en av to fiskere som har vært savnet siden torsdag. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3229646.ece Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Douro Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 – Israel sto bak kapringen Arctic Sea skal ha vært full av raketter til Iran. Ifølge den russiske avisen Novaja Gazeta skal Israel stå bak kapringen av det maltesiske bulkskipet Arctic Sea. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Fant fulle folk drivende på Namsenfjorden Redningsmannskap måtte rykke ut til en båt utenfor Namsos. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Promilletatt på sjøen En båtfører ble natt til lørdag tatt med 1,4 i promille da politibåten hadde kontroll i Hundsund. Sitat: I tillegg fikk en båtfører forelegg for manglende bruk av lanterne. Ytterligere to båtførere hadde promille, men under 0,8 som er promillegrensen på sjøen. Natt til søndag ble båter utenfor Snarøya kontrollert, og her fikk tre båtførere forelegg for blant annet manglende bruk av lanterne og redningsvest. Sitér dette innlegget Link to post
Gustav Mahler Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 (redigert) Det ultimate marerittet, sier båteier Det er kanskje stygt å le Redigert 23.August.2009 av Gustav Mahler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gustav Mahler Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Stridsbåt kjørte på land under oppvisning Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Norsk yacht holdes tilbake i Russland En norsk yacht med et mannskap på tre holdes tilbake i havnebyen Providenija i Øst-Sibir, ifølge russisk grensevakttjeneste. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=566730 Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
kjell-arne Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Mer om den samme saken som over Her Skal ikke være lett å seile over landegrenser nei. Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Misforståelse kan ha ført til at « Full City» gikk på grunn Havarikommisjonens foreløpige rapport er klar. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Stjal tre båtmotorer Politiet på Tysnes fant tre båter flytende på vågen uten motor. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Norsk fregatt hjalp italiensk skip i Adenbukta Adenbukta (NTB): Den norske fregatten KNM Fridtjof Nansen hindret en kapring av et italiensk lasteskip i Adenbukta onsdag, ifølge Forsvaret. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Nordøstpassasjen seilbar andre år på rad For andre år på rad er Nordøstpassasjen seilbar i august. Det betyr at det er mulig å seile isfritt fra Atlanterhavet til Stillehavet via kysten av Sibir. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Sjark på grunn En sjark gikk på grunn onsdag morgen ved Borgan utenfor Rørvik. Redningsskøyta venter på flo for å dra han av. Sitat: Sjark på grunn. Årsaken skal ha vært problemer med kartplotteren. Sitér dette innlegget Link to post
nidelv 18 Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Far og datter reddet mann på sjøen http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar....ece#xtor=RSS-3 Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Nasjonalparken snart igang. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 29.August.2009 Link til dette innlegget Svart 29.August.2009 Fant båt i fjæra En større cabincruiser lå strandet i fjæra på Hessa lørdag morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 29.August.2009 Link til dette innlegget Svart 29.August.2009 Minst sju omkom i ferjeforlis i Indonesia Asia:Jakarta (NTB-DPA): Minst sju personer mistet livet da en ferje sank utenfor øya Borneo i Indonesia. 15 personer er savnet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.