Jump to content

La båten ligge ubrukt på vannet i 7 uker

kari1212

Recommended Posts

Jeg reiser bort for sommeren i neste uke. Bør jeg ta opp båten eller kan den ligge på vannet i hele den perioden? Det er en Ryds 510 bunnmalt med Jotun Nonstop selvpolerende bunnstoff. Den ligger i saltvann. Blir det vanskeligere å spyle av all groe om den har sittet på lenge?

En såpass liten båt hadde jeg tatt opp i tiden jeg var borte. Skal ikke mye til for at selvlensingen tettet seg... Har du en henger så gjør du alle en tjeneste i tilfelle noe skulle hende båten.

God tur, og god sommer!

Takk for mange svar.

Jeg lar båten ligge. Den ligger trygt og godt da den ligger ved en sjøbod hvor eier bor rett over veien. Han passer alltid godt på båten. Eneste jeg er bekymret for er groing. Det virker som om dette ikke er noe problem å spyle av igjen. Takk igjen

Har ingen ting med tråden å gjøre , men jeg vurderer en slik båt som du har eller den mindre 478 og er interessert i å vite om du er fornøyd med båten og hvilken motor du har på den.

På forhånd takk! :smiley:

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

• 1 måned senere...

Har vært på ferie nå i 7 uker så har ikke sett det siste innlegget før nå. Jeg er fornøyd med båten, vurderte sjøl en 478, men er glad jeg valgte en litt større. Den er også mye bredere enn modellen under og det merkes godt på plassen. Jeg har en 60 hk på den, men angrer på at jeg ikke tok en 75 hk. Den går tungt i sjøen med 4 personer i.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...