kari1212 Startet 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2009 Jeg reiser bort for sommeren i neste uke. Bør jeg ta opp båten eller kan den ligge på vannet i hele den perioden? Det er en Ryds 510 bunnmalt med Jotun Nonstop selvpolerende bunnstoff. Den ligger i saltvann. Blir det vanskeligere å spyle av all groe om den har sittet på lenge? Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Den ligger fint, bare kjør ferskvann gjennom motoren så er du safe :-) Sitér dette innlegget Link to post
Luff Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Når det gjelder groe er dette ikke noe problem og få av med høytrykk, har selv hatt båt som har ligget lengre ubrukt på sjøen og det var bare og ta opp og spyle av. Sitér dette innlegget Ka sku vi gjort uten have , sku vi ha bært båtan. Link to post
Onsing Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Hei! Det går nok fint, men vær obs på at gjenstander kan blokkere selvlensinga. Kluter f.eks Onsing Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Jeg reiser bort for sommeren i neste uke. Bør jeg ta opp båten eller kan den ligge på vannet i hele den perioden? Det er en Ryds 510 bunnmalt med Jotun Nonstop selvpolerende bunnstoff. Den ligger i saltvann. Blir det vanskeligere å spyle av all groe om den har sittet på lenge? En såpass liten båt hadde jeg tatt opp i tiden jeg var borte. Skal ikke mye til for at selvlensingen tettet seg... Har du en henger så gjør du alle en tjeneste i tilfelle noe skulle hende båten. God tur, og god sommer! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Hvis båten blir uten tilsyn i 7 uker hadde jeg definitivt tatt den opp. Kan fort spare deg for mange ergrelser. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 En Ryds 510 ville jeg utvilsomt tatt opp. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Jeg hadde uten tvil tatt den opp så slipper man en del groe, misfarging og kanskje redusert risiko for å bli stjålet? Dessuten er dette med selvlenserne et viktig poeng for det er mange selvlensende båter som synker og det skyldes jo nettop manglende tilsyn! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
ivar Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Ville også helt klart tatt den opp. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Frivakten Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Det lurt å fortøye den med baugen ut hvis den ligger utsatt til mot sjø og vær. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Wasco Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Har du ingen som kan gjøre deg en vennetjeneste? Noen som kan stikke nedom og følge med at alt går greit? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
kari1212 Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Takk for mange svar. Jeg lar båten ligge. Den ligger trygt og godt da den ligger ved en sjøbod hvor eier bor rett over veien. Han passer alltid godt på båten. Eneste jeg er bekymret for er groing. Det virker som om dette ikke er noe problem å spyle av igjen. Takk igjen Sitér dette innlegget Link to post
opas Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Takk for mange svar. Jeg lar båten ligge. Den ligger trygt og godt da den ligger ved en sjøbod hvor eier bor rett over veien. Han passer alltid godt på båten. Eneste jeg er bekymret for er groing. Det virker som om dette ikke er noe problem å spyle av igjen. Takk igjen Har ingen ting med tråden å gjøre , men jeg vurderer en slik båt som du har eller den mindre 478 og er interessert i å vite om du er fornøyd med båten og hvilken motor du har på den. På forhånd takk! Sitér dette innlegget 2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax Link to post
kari1212 Svart 17.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Har vært på ferie nå i 7 uker så har ikke sett det siste innlegget før nå. Jeg er fornøyd med båten, vurderte sjøl en 478, men er glad jeg valgte en litt større. Den er også mye bredere enn modellen under og det merkes godt på plassen. Jeg har en 60 hk på den, men angrer på at jeg ikke tok en 75 hk. Den går tungt i sjøen med 4 personer i. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.