Jump to content

motor AQ145A går varm og tømmer seg for kjølevæske


kjetika

Recommended Posts

ellers så vet jeg nå at jeg har lekkasje i kjølesystemet.

 

I varmeveksleren skal det være en bolt i bunnen av radiatoren som skrus fast fra utsiden. Den var knekt av. Men det må ha skjedd tidligere for kjøleribbene var veldig lett å få ut. Merket ikke motsand i det hele tatt.

Det vil si at ferskvannet forsvinner ut sammen med saltvannet.

 

Etter å ha sett på Ockelbo sine sider har jeg skjønt mer av hvordan dette skal være. Nå er det fram med lodde tinn og få dette sammen. Det bare må gå!!

Link to post
Share on other sites

Silhuset er installert.

Tett som bare det.

 

Prøvde også å lodde boltfestet i varmeveksleren, men der hadde jeg tydeligvis ikke riktig tinn.... Tinnet ville ikke feste seg ordentlig.

Jeg forsøkte med marintetting og det ser ut som om det fungerer tilfredstillende. Tør ikke stole på at det er helt i orden, så jeg fikser det til høsten igjen. Nå må jeg bare følge med på om det er vann i beholderen. Temperaturmåleren viste god temp, så sålangt virker det bra.

 

Mange her på forumet som sikkert ville fraråde meg denne løsningen, men det var eneste alternativ for min del. Hvis dette ikke fungerer må jeg sette den bort til noen som kan sveise/lodde den og det vet jeg ikke om finansministeren er enig i!!

 

Da er det klart for sommerferie....bare godværet kommer nå. :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...