Jump to content

Er det mange på baatplassen.no som bur i båt?

S/Y Emma

Recommended Posts

Eg flytta inn i båt for to månader sidan. I småbåthamna der eg bur er det tre båtar med båtbuarar. Så langt har det vore rein idyll å bu i båt, sjølv om eg har fått bryne meg på ein del tekniske problem (motoren står for tida midt på golvet). Å bu i båt er om lag som å vere på ein lang hyttetur. Det er koseleg med oljelampe på bordet, bølgjeskvulp og mykje frisk luft. Og ikkje minst er naboane hyggjelege. Så spørst det om vinteren vert like koseleg :smiley:

Er det mange på baatplassen.no som bur i båt? Kor lenge har de gjort det, kva båtar har de, kor gamle er de, og kva slags tankar har de gjort dykk opp om det å bu i båt? Korleis er vintrane om bord?

4635_201050460343_764660343_7298428_4258721_n.jpg

4417_182079610343_764660343_6854130_5548064_n.jpg

Vinter en e helt grei den.. har to vintre bak meg i trondheim no..

Når det blir skikkelig kaldt kan det være digg med sånne vintermatter som en legger over dekk. Dette isolerer mer enn en skulle tro.

Blir noe jevnere varme i båten.

Har en bavaria 32 Holiday, men er på utkikk etter en ny nå..

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

• 7 måneder senere...

vinteren e no ikke ferdig enda, men til nå går det strålende.. litt stusselig i morres, med 5 grader ombord, ingen vann, frost på vinduene ++ men så e det tilgjengjeld 20 no då.. Nå har vannen i Nidelven også begynt å fryse.. (langt fra østlands tendenser, men endog.. det e tross alt 3 knop strøm i elven.. )

Ser VIRKELIG fram til sommern no.. ikke lenge til pilsen kan nytes på dekk i stede for gjemt nede i kjelleren..

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...