Kompismannen Startet 24.Juni.2009 Del på Facebook Startet 24.Juni.2009 (redigert) Jeg har en Mercury 5hk 2-takter på jolla som jeg måtte åpne forgasseren på ifjor pga rusk og tette dyser. Motoren er 3-5 år gammel. Jeg oppdaget da en tredje dyse som som var plugget igjen med en gummipropp. Spurte en forhandler om dette og de var lite snakkesalige. Mistenker nå at denne motoren kanskje er en 8hk som er strupet ned med denne gummiproppen og kanskje et forgasserspjeld som ikke åpner helt (eller noe lignende som struper lufta). Noen som vet? Jeg akter uansett å fjerne proppen og sjekke om det er noe som hindrer lufta gjennom forgasseren. Hadde vært moro dersom denne motoren kunne gå litt bedre. Beklager dårlig bilde. Redigert 24.Juni.2009 av Comicguy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 24.Juni.2009 Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 Dette er vel en 1-sylinders motor, identisk med Tohatsu, finnes også som 4 hk. De større motorene er 2 sylindrede, så denne er nok ikke strupet ned. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 24.Juni.2009 Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 Som Cleopatra sier, motoren leveres som 4 og 5 hester. 4-hesteren er strupet ved at den ene reedventilen ikke åpner helt ved hjelp av en stopperplate på innsiden (kan bøyes opp) samt litt mindre dyse. 6-8 hk er en annen motor. Antageligvis brukes forgasseren på mange typer motorer av forskjellige typer, og det kan være at "dysen" f.eks er ett forgreningsrør som brukes hvis man har flere forgassere på samme motor osv. Tror ikke du klarer å hente ut noe mer enn 5hk uten at det koster mer enn en ny 8hk Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Nike Svart 24.Juni.2009 Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 Har en tohatsu 4hk. Den har også en gummipropp foran den ene dysen. Dette er en "slow jet" dyse og det er åpning i kammeret inn fra hoveddysa dvs at den dysa mates via hoveddysa. 5hk motoren har samme forgasser men noen andre dyser. Som Cleopatra sier så er 8hk motoren en to sylindret motor Å ta vekk proppen vil ikke øke hk men vil sikkert øke forbruket... Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 24.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 Takker for input. Da får motoren være sånn den er. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 24.Juni.2009 Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 Det var el det produsent kom frem til også Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.