Dalton Startet 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2009 Da har omsider tre-fotsyken rammet hos oss også, eller rettere sagt fem-fotsyken. Gamle Matilda blir byttet ut til fordel for denne staselige Fredrikstad-damen. 29 fot herlig treverk skal settes på Randsfjorden forhåpentligvis til søndag kveld. Det blir en spennende transport fra Fredrikstad og opp hit det skal bli deilig å endelig få båt det går an å overnatte i. Tror ikke vi har gledet meg så mye til noe, noen gang - verken jeg eller fruen. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Gurba Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Gratulerer med fin båt... Hvilken motor sitter det i denne da ? Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Grattulerer med ny "dame" Godt å se at du fortsatt holder deg til trebåt. Denne er jo bare nydelig. Håper du legger ut noen bilder fra "jomfruturen" - selv om en dame på denne alderen neppe kan kalles jomfru Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Dalton Svart 25.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Bilder skal bli lagt ut, både fra transporten og jomfruturen. Det sitter en BMC diesel ombord på 50Hk. Blir litt av en overgang fra Sabben... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Gurba Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Kommer til å gå som en rakett... Sitér dette innlegget Link to post
sveinh04 Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Tviler på du får den i plan med det første! Gratulerer med flott båt!! Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
Dalton Svart 25.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Nei, å få henne opp i plan er nok noe optimistisk . Uansett så er det bedre med noen hester til overs, enn noen i manko. Hvordan er disse engelske dieslene, egentlig? Jeg har null kjennskap til båtmotorer med mer enn to sylindre, så tips om ting som bør sees ekstra etter o.l mottas med takk. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Schierna Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Ser ut til å være en trivelig båt, så gratulerer. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Hvordan er disse engelske dieslene, egentlig? Tror dette skal være ganske OK motorer. Men de er jo gamle da, så ting skjer jo... Har hørt om flere med starterproblemer, Lucas starterene er ikke alltid like gode. Ellers så lekker motoren som regel litt olje, som de fleste engelske motorer gjør. Men alt i alt helt OK motorer. Rimelige deler også visstnok. Om du skulle få bruk for noe da. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Dalton Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Endelig, etter mye om og men, er nybåten på plass. Her tar hun av... Baugen i hekken??? Nå nærmer det seg... Endelig på bilen... Det var ikke akkurat god plass. Hjemme på Randsfjorden (Klokka er 03:52 ) Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Wasco Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Endelig er båten i sitt rette element... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Dalton Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Ja, og det etter en nokså nervepirrende tur retur Fredrikstad. Jeg burde kanskje laget en ny tråd, men det er en liten ting jeg lurer på: Det sitter et instrument i båten som det står "DepthSounder" på. Bildet er dårlig, jeg beklager det. Skal i båten i kveld, så da skal jeg skaffe mer data og bedre bilder. Anyway- instrumentet har en roterende skive med et par røde LED's på, slik at når den snurrer, "tegner" den en strek. Ut ifra navnet er det vel en slags sonar til dybdemåling. noen som har sett noe lignende? (Det er dingsen til venstre i bildet) Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Wasco Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Uten tvil en dybdemåle - en form for ekkolodd. http://www.nauticexpo.com/cat/marine-elect...ars-WA-499.html Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Trond C Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 De ekkoloddene der var ganske vanlige før i tiden. En type het i alle fall Seafarer - Manual her Det er vel ikke helt identisk med ditt, men kan være et utgangspunkt til å lete videre. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Ligner litt på Seafarer, men uten det digitale displayet. Sjekket litt mer i båten, men glemte å ta bilder. Det er ikke tilkoblet noen form for svinger, så det har nok ikke vært i bruk på en stund. Skal lete etter svinger-kabel i morgen. Morro å utforske ny båt Ekkoloddet som sitter montert ombord er en Humminbird CVR1000. Fargeskjerm av CRT-typen... ikke helt nytt det heller, men fungerer fint. Noen ideer om tankmåler-montering på gammel sylindrisk dieseltank? Funker Biltema-målerne greit? Trenger noen nye instrumenter etterhvert, men er litt usikker på om Biltema er plassen å handle. Mye billigere enn f.eks. Faria, men duger de? Turtelleren funker ikke. Hvordan er dette laget på en BMC dieselmotor? Hvor henter den signalene sine fra? Reversgiret er veldig rustent utenpå. Finnes det noe "lurium" som fjerner overflaterust uten å måtte børste, slipe, pusse altfor mye? Vel, det var vel alt for i kveld, kommer nok flere spørsmål etterhvert. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Randsfjorden Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Hei, og gratulerer med fin båt. Hvor har du båten din liggende? Jeg har min trebåt i Gullerudvika, nærmere bestemt i Sørvika. Kanskje vi bør invitere til en "trebåtfestival" i Randsfjorden....??? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.