Jump to content

Deilig med ferie, har handlet inn til helga. (bilde fra båten)


Brodern

Recommended Posts

Noen har skjønt det ser jeg :seeya:

 

Til mine venner som setter pris på et glass vin...

Og de som ikke gjør det.

 

Som Ben Franklin sa: I vin er der visdom, i øl er der frihet, i vann er der bakterier.

 

Gjennom en rekke nøye kontrollerte tester er det vitenskapelig bevist at dersom vi drikker 1 liter vann hver dag, vil vi i løpet av ett år ha fått i oss mer enn 1kg. Escherichia coli, (E. Coli) - bakterie som finnes i avføring. Med andre ord; vi konsumerer ett kilo dritt.

 

Dette risikerer vi altså IKKE dersom vi drikker øl og vin (eller tequila, rom, whisky eller annen sprit) fordi alkohol gjennomgår en renselsesprosess gjennom koking, filtrering og/eller gjæring.

 

HUSK: Vann = Dritt Vin = Helse

 

Det er derfor det er bedre å drikke vin og snakke dritt, enn å drikke vann og være full av dritt.

 

Det er absolutt ingen grunn til å takke meg for denne verdifulle informasjonen: jeg gjør allmennheten en tjeneste.

 

 

 

Ha en fortsatt strålende sommer alle sammen :cheers:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Gjennom en rekke nøye kontrollerte tester er det vitenskapelig bevist at dersom vi drikker 1 liter vann hver dag, vil vi i løpet av ett år ha fått i oss mer enn 1kg. Escherichia coli, (E. Coli) - bakterie som finnes i avføring. Med andre ord; vi konsumerer ett kilo dritt.

 

1kg E.coli på 355kg vann??? Det må bli mange milliarder trillioner kim/ml det altså.

 

Disse vitenskapelige testene er sannsynligvis de samme som sier at peanøttene på bardisken har piss fra 50 mannfolk på seg, og at det er funnet sæd i kebabdressing i oslo.

Bare bull med andre ord :yesnod:

 

Jeg er kvalitetsleder på en næringsmiddelbedrift, og har aldri funnet koliforme i vannet(i vestfold)

 

Men jeg er selvfølgelig helt enig i at man drikker ikke mere vann enn man må :cheers:

 

 

 

 

Tabellen under er hentet fra Drikkevannforskriften

 

http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/...11204-1372.html

 

 

Tabell 2.1. Vann levert abonnent eller forbruker

 

 

Nr. Parameter Enhet Grenseverdi Tiltakstype Merknader

5 Clostridium perfringens (inkl. sporer) Antall/100 ml 0 C Dersom verdien overskrides, må vannverket undersøke vannforsyningen for å forsikre seg om at det ikke er noen potensiell helserisiko forbundet med tilstedeværelse av patogene mikroorganismer, for eksempel Cryptosporidium eller Norwalk-lignende virus.

6 E. coli Antall/100 ml 0 A

7 Intestinale enterokokker Antall/100 ml 0 A

8 Kimtall 22 °C Antall/ml - C Ved verdier over 100 må årsaken undersøkes.

9 Koliforme bakterier Antall/100 ml 0 B

Link to post
Share on other sites

Skal si noen hamstrer! :lol::lol::lol:

 

Synd at det meste av alkohol her i huset går ut på dato før det er har blitt åpnet... :sad: Så det blir nesten ikke handlet inn noe som helst. Hadde det ikke vært for at fruen liker å gamble på jobben hadde det ikke vært rødvin i båten heller. Og den kan stå en stund etter meg bekjent. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...