ksnes Startet 26.Juni.2009 Del på Facebook Startet 26.Juni.2009 Hei! Driver med oppussing av ei 28-fots tresnekke, sliter med å få sammenføyningene i overbygget til å se bra ut. Finnes det noe fyllemasse e.l. som en kan bruke som ser bra ut, eller er det bare en av de tingene det ikke går an å gjøre noe med? Har egentlig tenkt å beise overbygget med mahognybeis for å prøve å få en jevnere farge, men er åpen for forslag. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 26.Juni.2009 Del på Facebook Svart 26.Juni.2009 (redigert) De slipper i limingen etterhvert. Det beste ville nok vært om du kunne å limt dem sammen igjen. Fyllmasse/natemasse vil ikke holde skjermene i sammen, bare skjule sprekken. VannTro her på forumet har mye fagkunnskap om lim, du kan jo sende ham en IM og spørre hva du bør bruke. Ett alternativ kan være å blande Epoxy og Mahognystøv slik at du får nogenlunde riktig farge på limskjøten. Reparer dette først, før du sliper ned og beiser med Mahognybeis, slik at du får beisen jevn. Kommer til å bli fint. Flott arbeid på de sammenføyningene. Har ikke sett varianten med buet topp og bunn før. Redigert 26.Juni.2009 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
ksnes Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2009 Takk for det, tror ikke det er noe alternativ å prøve å lime det på nytt, da må jeg i tilfelle demontere det helt, og det vil sannsynligvis gjøre det enda verre. Har tenkt litt på muligheten med å blande lim og mahognystøv, men er litt usikker på om jeg klarer å få fargen til å stemme, risikerer å gå fra vondt til verre... Men det må vel bare prøves... Har iallefall pussa det ned så godt jeg kan... Det hadde vært veldig fine sammføyinger hvis de hadde fungert, når de ikke gjør det er det forholdsvis vanskelig å få det til å bli pent... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.