Wasco Svart 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 Ikke EN eneste makrell utenfor Karmøya i dag.... Men som dere ser på bilde, så var det nok av lyr og småsei.. hehe, kanskje vi brukte feil utstyr Får kose oss med hjemmelagde fiskekaker mens vi venter på makrellen Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Waylon Svart 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 Ikke EN eneste makrell utenfor Karmøya i dag....Men som dere ser på bilde, så var det nok av lyr og småsei.. hehe, kanskje vi brukte feil utstyr Får kose oss med hjemmelagde fiskekaker mens vi venter på makrellen Det var jo fin fangst da:) Lagde fiskekaker i forrige uke jeg av sei og lyr, og det var bare nammenamm:) Sitér dette innlegget Jeg er en stolt båteier fordi om jeg har en liten femten foter :) Link to post
Mouche Svart 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 ... hehe, kanskje vi brukte feil utstyr Vi bruker kun sorte kroker og det tar makrellen når vi dorger! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Waylon Svart 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 Vi bruker kun sorte kroker og det tar makrellen når vi dorger! Kun sorte kroker uten gummimakk eller agn?? Og det biter den på? Jøss! Sitér dette innlegget Jeg er en stolt båteier fordi om jeg har en liten femten foter :) Link to post
Mouche Svart 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 Jepp, kun sorte kroker og uten gummimakk og agn. Du må gjerne le, men ikke desto mindre er det uten tvil, og erfaring, den beste måten å få makrell på! Kan anbefale art.nr.006168 fra Elbe. Lærte dette av meget erfarne hobbyfiskere her i området (Lillesand) og aldri fått så mye makrell som etter at jeg begynte å bruke disse krokene/heklene! Husker fra tilsvarende diskusjoner på forumet i fjor at jeg ikke er alene om denne erfaringen! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Rui lui Svart 5.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 fisker dette bedre en tyttebær? Sitér dette innlegget ] Link to post
Mouche Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Jeg vet bare at de sorte krokene fisket bedre enn alt annet jeg prøvde noen ganger i fjor og da snakker jeg om forsøkte samtidig med de sorte krokene. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Rui lui Svart 5.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 ok.du mener vanlig sort krok? Sitér dette innlegget ] Link to post
Mouche Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Ja, og som sagt helt konkret art.nr.006168 fra Elbe. Fikk tipset ifjor fra en aktiv fiskeentusiast som jobber i sportsbutikk og er aktivt medlem i fiskeklubb, og det funker! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
sveinh04 Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Makrell biter på alt. Det er derfor du ikke trenger mer enn svarte kroker.....old news Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
Wasco Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Lærer stadig noe nytt her på BP Makrellen biter på "alt" Da er ikke fangstutsyre noe problem... Da er det bare et problem igjen.....HVOR finner jeg denne makrellen!!!!!!!!!!!!! Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Blue_Dragon Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Har hørt om flere som har fått makrell i Nord i Ryfylke. Jeg synes egentlig bare den er i veien. Får jo ikke snøret ned til bunnen der torsken er. Sitér dette innlegget Link to post
sveinh04 Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Da er det bare et problem igjen.....HVOR finner jeg denne makrellen!!!!!!!!!!!!! Ja det er det som er greia med makrell Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
Wasco Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Jeg synes egentlig bare den er i veien. Får jo ikke snøret ned til bunnen der torsken er. Nå har jeg hørt det også Hvis bare noen kunne fortelle meg hvor denn "veien" er...så skulle jeg renset den for markell, slik at de som er ute etter torsk kan få "fri vei" Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
windybåt Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Fikk etpar stk i åmøyfjorden i går. Ganske stor størrelse på de Sitér dette innlegget Link to post
PetterM Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Vi fikk makrell på Bømlo torsdags kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Eppa Svart 8.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2009 Fikk stor og fin makrell på dorg i Jøsenfjorden (ved Hjelmeland) i kveld. Den største var på 830 gram. Den minste var på 350 gram. Var ikke så liten den heller. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 8.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2009 mange? Sitér dette innlegget ] Link to post
Eppa Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 mange? Var ute etter teinemat så det ble en bøtte. Kan vel ha vært en 12-15 stk. Fisket ikke så lenge. Var ute i kveld også og så mye fisk i fjorden. Hadde ikke snøret ute i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 10.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2009 ok.får prøve igjen:-) Sitér dette innlegget ] Link to post
Hafrsfjord Svart 11.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2009 Hørte rykter om store mengder i Soknasundet for noen dager siden..... Sitér dette innlegget Link to post
Helene 39 Svart 27.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2009 En bøtte makrell utenfor Hamnarholmen i Tysvær etter relativt kort tid - endelig en god makrellmiddag Sitér dette innlegget Test av sigantur..... Link to post
blacki Svart 27.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2009 Fikk stor og fin makrell på dorg i Jøsenfjorden (ved Hjelmeland) i kveld. Den største var på 830 gram. Den minste var på 350 gram. Var ikke så liten den heller. Nå er vel den minste (piren) som er best om man skal steike den. De store er ofte så feite! (fin røykefisk da). Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 27.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2009 De store er ofte så feite! (fin røykefisk da). Også fine å "grave" -virkelig snadder med sennepssaus og flatbrød samt en "lille" og/eller en kald pils! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Rui lui Svart 27.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2009 ja då va endelig makrellen kommet t Ryfylke:-)) Sitér dette innlegget ] Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.