Jump to content

Verkstedhåndbok BMC 1800, noen som har? trenger info om timing.


Christensen

Recommended Posts

Som emnet sier så trenger jeg litt info, jeg trenger å vite hvordan jeg timer motoren riktig (kamaksel og dieselpumpa) da jeg har hatt havari i registeret.

Hvis noen kan fortelle det så holder det plenty også!!

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Skal sette på registerkjedet, trenger jeg spesialverktøy? holder det ikke å få på kjedet med alle drevene i rett posisjon, pumpa har ikke vært ute!

Veivdrevet og kamdrevet har to merker som skal stå mot hverandre med nr 1 på topp, dieselpumpedrevet er jeg usikker på hvordan skal stå!

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Jeg har funnet manualen. Den omtaler dessverre bare 1,5 og 2,5 l, så da er det vel ikke til noe hjelp for deg.

 

Det var synd, men tusen takk for at du tok deg bryet med å sjekke!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Men nå var jeg jaggu meg flink, på drevet til dieselpumpa var det ett høl som på en måte var assymetrisk i forhold til de andre. Kitta inn en dor i hølet, og jaggu!, det var et høl bakom også, når stempel 1 var på topp skulle merkene på veiv og kam mot hverandre og dieselpumpa i hølet! enkelt og greit! Nå blir det prøvestart i kveld og jeg satser på Lasaruseffekt!

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...