Jump to content

Hjelp til rensing av skai


Chrislia

Recommended Posts

Seapower Inflatable boat. Et rengjøringsprodukt til RIB, gummi, fendere etc. Fungerer utmerket på skai.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Hadde også en gammel skibsplast med "hvite puter". Prøvde alt uten hell. Prøvde tilslutt Lynol. Putene ble helt hvite. Jobben var tidkrevende og krevde god ventilasjon, men resultatet ble bra. Viktig å sette inn putene med skinnpleie etc. Lynolen tørker ut putene.

Link to post
Share on other sites

Leste om dette "tryllemiddelet" på en annen tråd. Men problemet er visst at

forrige eiers dritt også er "magisk" eneste jeg har fått litt ut av er rødsprit og

stålull der jeg skrubber skrubber skrubber....

 

Men takk for tipset, godt at noen får noe nyttig ut av Europris :)

Link to post
Share on other sites

hva er renset bensin, og hvor får en tak i det? dette er jo noe som hadde vært kjekt å prøve :smiley:

 

Om du ikke har forsøkt Magic Svamp, gjør det! Det er helt outstanding. Går ikke det er - tror jeg - putene permanent misfarget og må i såfall få ny farge. Det skal angivelig også være mulig å få til. Skai er jo syntetisk stoff som er farget (plastlignende?) - og er fargen vekk så kan du vaske så mye du vil.

 

Lykke te ;)

Link to post
Share on other sites

Jeg har en tråd med bilde om akkurat dette i forumet, der jeg bl.a. la ved et bilde. Jeg har hvite skai trekk, og disse er blitt helt ødelagt av Niveas nye Sun Spray (advarsel til alle!!!). Har sendt epost til Nivea om dette, og de har sagt at de skal undersøke problemet. De bekrefter at en del bestanddeler i de nyere solkremene kan føre til til dels alvorlige misfarginger. Jeg er superdeppa over problemet for putene er helt strøkne ellers. Magic Swamp, 2Clean, Wanish og en haug av andre vidundermidler forandrer ikke en eneste nyanse. Jeg er redd for at problemet er en fast farge som ikke kan endres, men at jeg kanskje på farge eller trekke om på nytt. Gruer meg noe fryktelig til jeg får fasiten, men akkurat nå orker jeg ikke å prøve mer, siden jeg har ferien i båten; pt. i Kristiansand Gjestehavn:)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...