Teisten-Øyna Startet 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2009 Hei jeg trengre litt råd i fra dere. NÅ har jeg solgt min gamle loddebåt og er båtlaus. Men jeg har funnet en fin snekke som jeg kunne få kjøpt men så var det maskinen: Det er en 5 hk marna. Er det gode motorer,kan det bli mye skruing og hvordan er de med bensin drikkinga si. hilsen ifra ein som har kjørt sabb ei god stund Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 Jeg har en gammel Marna diesel 8-12 HK. Disse motorene er jo, på samme måten som Sabb kjent for å være "uslitlige" Du never ingen ting om alderen på motoren. Hva drivstoff angår, så kan selv tenke deg til at det blir ikke rare greiene.... Min "drikker" 1.5 i timen, og det kan en jo leve med Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Teisten-Øyna Svart 4.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 Hei jeg antar motoren er fra 50tallet som båten Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 Marna er jo en av de tilnaermet uslitelige motorene og er den noenlunde i form starter den paa foerste forsoek. 'Trikset' for start er enkelt men viktig: Sveiv rundt med choken paa til du hoerer den suger i forgasseren en gang. Slaa av choken og dra motoren over topp og den har med aa vaere i gang Selv om det spesifikke bensinforbruket paa disse sideventilerte motorene er relativt hoeyt saa er det naa begrenset hva en 5 hester klarer aa slurpe i seg Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Diesel248 Svart 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 Maks 2.0 liter timen trureg du trygt kan regne med. Eg las ei et båtblat om ein slik lignende MARNA bensinmotor, den brukte 0,5l timen! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
#cobra Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 løp og kjøp marnaen tåler veldig mye,,,deler får du også tak i uten problemer,,,marna driver jo ennå i mandal,og det er også mange privat personer som ligger inne med deler til disse. hadde en marna rg 12,riktignok.2 sylinderet ...da jeg bestemte meg for å overhale denne ,,,og ville kjøpe nye deler hos marna,,så lurte de hvorfor jeg ville bytte noen av delene i det hele tatt.....det ville aldri være nødvendig,sa de,hehehe... denne motoren brukte mye på høyt turtall,,,,med 1\3 turtall hadde jeg samme tank resten av den sommeren...og i en snekke kjører man da så og si aller på høyt turtall... marnaene er bygd for å holde,og veldig enkle motorer....så lykke til mvh cobra mandal Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 5.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Jeg takker for mange kloke innlegg og jeg er veldig intr i båten men jeg skal snakke med en båtbygger før jeg bestemer meg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.