Jump to content

Frekke båtkjøpere


Dalton

Recommended Posts

Satt en gang i båten ytterst på brygga og ventete på en kjøper som på forhånd hadde meldt at han skulle stikke en tur i banken før han kom,

og snakket som om handelen var so godt som i boks. Jeg ventet en god stud før jeg ringde vedkommende og spørde hvor han ble av.

Joda han stod lenger oppe på brygga å kikket på båter. Når jeg fikk dratt hen ned til min båt var han ikke engang interisert å gå ombord.

Nei dette er en alt for gammel båt for meg sa han. HAALLO har du lest annonsa? Sa jeg. Joda men no fekk han jo tatt seg en tur til byen å fått kikket på båter, brygga hvor han kom fra var det lite fint å sjå på. Men denne her kunne jeg ha tenkt meg sa han og tittet bort på en ny Westbas til 1.2 mill.

Noe annet en de 360' jeg skulle ha. Vart rimelig forbanna, hadde vel annet gjøre enn dette. Det var en frekk jæ vel det.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Faktisk samme båten som noen gikk å solte seg i før visning, var det en fersk båtkjøper som kjøpte båten min. En Joda 24. Han fikk en grundig gjennomgang av båten, samt en opplæring av hvordan båten fungerer, samt at jeg lærte han hvordan han la til kai. Han skulle hente båten to dager etter på egenhånd. Det første han greide å gjøre var å gå på et merket skjær 5 min etter han la i vei. Som følge av denne episoden ringte han meg og spurte om jeg kunne hjelpe han med å selge båten videre, da sjølivet trolig ikke var noen for han. Det synes jeg ble for meget å be om :crazy:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

I dette tilfelle hadde potensiell kjøper avtale med selger om visning. Det var derfor jeg spurte om selger var forsinket til avtalen.

 

Han har ikke svart, men dette er ikke gamle tråden enda, så jeg maser ikke.

 

Jeg var forsinket, men hadde gitt beskjed om at jeg kom til å bli det. De som skulle se på båten sa at det var ikke noe problem. De hadde med badetøy, så jeg behøvde ikke å stresse. På det tidspunktet hadde det vel passet å spørre om det var greit at de gikk ombord for å kikke? Artig å se hvor mange forskjellige holdninger det er til at folk tar seg til rette på denne måten. Alt fra at det er helt greit, til å kaste dem overbord. Jeg var høflig nok, jeg. Tok dem med på en liten tur på fjorden, og svarte høflig på alle spørsmål. Men så lenge folka ga meg et så dårlig førsteinntrykk, så er jeg fortsatt i tvil om jeg selger. Virker kanskje dumt, i og med at det ikke er altfor lett å selge båt om dagen, men vi får se...

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...