Jump to content

Frekke båtkjøpere


Dalton

Recommended Posts

Jeg driver i disse dager og selger gamle-snekka vår. I dag hadde jeg en avtale om å møte et par potensielle kjøpere i havna, slik at de kunne få ta skuta i øyesyn. Da jeg kommer ned i havna, ser jeg at "kundene" mine allerede har tatt av kalesjen og gått ombord. Det er ikke god folkeskikk der jeg kommer fra! Hva menes om slik oppførsel? Frekkhet, eller overivrige kjøpere? Sannsyligheten for at de har utelukket seg selv som kjøpere av vår båt er ihvertfall ganske stor.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

De kunne i hvert fall ha spurt om lov!!! Har også opplevd det samme. De hadde tatt av kalesjen og satt og koste seg i solen i bar overkropp. WTF tenkte jeg da. Frekt!

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

riiiiiiiiiiiiiiiiipe i lakken!!!!

Hva driver dere med.......... "jo vi som lurer på å kjøpe båten"

JEJEJE, slikt gjør man ikke!!!

Overivrig.... fult mulig, men dette er dårlig folkeskikk og jævlig frekt.

 

Pass på så båten ikke bli stjælt i natt!

Link to post
Share on other sites

Det vil jeg kalle frekt!

Jeg fikk telefon i går om en kjøper til min båt.

-jeg står utenfor båten din nå , er det en mulighet for at vi kan få lov å kikke litt ombord?

De fikk selvfølgelig lov , men de gjorde det riktige , spurte først og ringte også etterpå.

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

Ville ikke oppfattet dette som frekt....Heller som en bekreftelse på at handelen allerede var i boks.

Jeg vet ikke hvor enkelt det er å selge slikke snekker, men det er vel ikke akkurat selgers marked...

 

Da jeg skulle kjøpe båten min gjorde jeg det samme. Mens jeg ventet på at selgeren skulle komme gikk jeg ombord og kikket litt. Rikktignok var dette en åpen båt, så det var ikke nødvendig å fjerne noen presening...

Jeg var allerede 100% sikker på at det var akkurat denne båten jeg ville ha. En halv time etterpå var handelen avsluttet, og både jeg og selger var veldig fornøyd.

Link to post
Share on other sites

jeg ser han inne i min båt når jeg kommer havner han/hun i vannet..

Tøff du er...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Om man ikke er veldig forsinket el. til visning så synes jeg det er litt små frekt. Skader jo ikke å vente til avtalt tid....

 

Mangel på takt og tone dette!

 

Har selv gjort det, men det var en åpen båt, og selger dukket ikke opp... Følte meg faktisk litt frekk da også..

Link to post
Share on other sites

Jeg skulle for mange år tilbake selge en tresnekke, med snekkemotor selvsagt. En kar ringte meg og var intressert, han lurte på om han kunne møte meg og se på snekka, og vi avtalte tid og sted for besiktigelse. Jeg var tidlig ute og kom før mannen, han var godt voksen og høflig som bare det og vi gikk til båten sammen. Vel fremme ved båten gikk han ikke ombord men stod kun på utrigger og var veldig intressert i å se på motor, noe han fikk lov til selvsagt. Når han hadde sett på motoren sa han at han ikke var intressert i båten, han var bare kommet for å se om det var hans motor, som han var blitt frastjålet mange år tidligere, og det var det selvfølgelig ikke :eek:

Jeg kan love dere at det ble overhøvling på brygga av denne frekke mannen :sweat: Tenk å få noen til å reise til båten man skal selge for noe sånt tull, det er hva jeg kaller skikkelig frekt og kvalifiserer egentlig til bading.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Hadde tippa jeg også , da trur jeg lunta hadde vært meget kort . Men frekkheten idag er det liten eller ingen grense på ,ikke mye som overasker mere . Virker mere å mer som at ,først meg selv så meg selv . Folkeskikk og vanlig oppførsel er det mindre av idag , er noe jeg syntes da .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det der er da ingenting.

 

Hos meg flyttet en stakkar inn i båten som var for salg. Søt, liten 21 fots seilbåt.

 

Når potensiell kjøper kom for å besiktige, fikk de klar beskjed om at beboeren var den nye eieren av båten, og jeg fikk en skyllebøtte av de sjeldne over telefonen.

 

Etter etpar telefoner til ordensmakten, kom to tøffe SWAT politimenn med blålys og mørke briller og tok hånd om den uønskede hybelboeren. :smiley:

 

Forøvrig definerer jeg hvert eneste kjøp / salg som en morsom studie i mennesklige figurer

 

Selv om et av mine siste kjøp holdt på å ende katastrofe..... :smiley:

 

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Prosedyren for båtsalg er å klargjøre båten for visning, dvs. fjerne alle personlige artifakter som ikke følger med i salget, og legge frem det som skal følge med, manualer til motoren, servicehefte etc.

At potensielle kjøpere tar seg inn i båten på egenhånd, etter at den er lagt ut for salg, er da helt uproblematisk ? :confused:

 

 

En båt som ligger ute for salg er jo ofte i bruk, den ligger vel ikke i opplag på vann og venter på en kjøper, men om noen ringer og vil kikke på båten så er det jo bare å avtale et tidspunkt som vil gi deg tid til å shine litt. At folk entrer båten på egenhånd anser jeg som svært frekt sålenge man ikke har spurt eier på forhånd! Man går vel ikke rett inn i et hus med "til salgs" plakat på bare fordi verandadøra står åpen???

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Men frekkheten idag er det liten eller ingen grense på ,ikke mye som overasker mere . Virker mere å mer som at ,først meg selv så meg selv . Folkeskikk og vanlig oppførsel er det mindre av idag ,

Det er akurat her skoen trykker, folkeskikk er det ikke så mye å se av lenger. Har vi gått ut på dato? Er vi rett og slett gammeldagse som etterlyser høfflighet og folkeskikk? Kanskje også vi skal iføre oss spisse albuer og dårlig oppførsel, det er kanskje det eneste som nytter om man ikke skal bli akterutseilt fullstendig av frekke folk som tenker kun på seg selv :nonod:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

At folk entrer båten på egenhånd anser jeg som svært frekt sålenge man ikke har spurt eier på forhånd!

 

I dette tilfelle hadde potensiell kjøper avtale med selger om visning. Det var derfor jeg spurte om selger var forsinket til avtalen.

 

Han har ikke svart, men dette er ikke gamle tråden enda, så jeg maser ikke.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde kanskje ikke likt at potensielle kjøpere tar seg slik til rette uten at jeg selv er til stede.

 

På den annen side er det neppe noe særlig lurt å kjefte oppe n potensiell kjøper, jeg tror jeg hadde bitt det i meg og satset på et salg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...