Jump to content

Seilbåtselgerne har det vist veldig komfortabelt i finanskrisen


Enzo

Recommended Posts

Min erfaring er at det ikke bare er båtbransjen som ikke svarer på post@firmanavn.no... Men det er helt utrolig, som selger ville du ikke latt være å ta telefonen..., men å svare på epost er liksom mindre seriøst. Dette må gå på generell datakunnskap og forståelse for hvordan folk nå bruker epost/SMS. Mange går fortsatt rundt å tror at SMS og tildels Epost bare er fra de som er useriøse og henvendelsen ikke er seriøs nok til å at de "tørr" å ta en telefon...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Også jeg sendte mail og bad om priser på nye seil. Fikk svar fra 2-3 stk. i Norge etter ett par purringer.

Og svar, nokså omgående fra 3-4 svenske med detaljerte og gode tilbud.

 

De norske var de desidert dyreste og også de som virket "minst interessert" i å kapre en kunde.

For meg fremstod de som - uinteresserte/avventende og ikke virket ikke særlig ekspansivt anlagt.

En drive i retning Tommy Shariff hadde sikkert ikke skadet businessen deres.

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

En drive i retning Tommy Shariff hadde sikkert ikke skadet businessen deres.

 

Det gjelder vel han, ikke hans ansatte... de er jo helt tragiske... :puke:

 

Er ikke bilbransjen dratt ned i finanskrisa også? Sendt mye mail om dagen på potensielle biler, svært få tilbakemeldinger til tross for gode e-poster med få enkle spørsmål som ikke er lagt ut i annonsen.

Skal ha nye dekker til bilen, sendte e-post klokken 08 i dag til 2 dekkforhandlere, nå snart 19:30 ingen svar...

 

Er vel ikke bare båtbransjen som er dårlig her...?

Link to post
Share on other sites

Det er ikke noe bedre i USA. Forhørte meg om levering av noen deler her de siste dagen. Har sikkert sendt mail til 10 forskjellige. 3 svarte. 2 stk svarte 13+ timer etter at jeg sendte mailen, dvs ca 6 timer før de kom seg på jobb. Den jeg kjøpte av svarte på 6 timer! Og det var på vestkysten (9 timer etter oss)! De svarte også i løpet av 10 min på alle spørsmål jeg hadde etter på også. De 2 andre var variable. Men nå skal det jo også sies at de jeg kjøpte av var dyrest. :headbang:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...