Anders_K Startet 12.Juli.2009 Del på Facebook Startet 12.Juli.2009 (redigert) Hei. Var og så på en Draco 20 dc tidligere i dag, med et merkelig problem. Selger sa at den hopper ut av gir og i fri rett før den skal plane. Når vi prøvekjørte båten viste det seg at jo mer vi kjørte, jo lavere i turtallsregisteret hoppet den ut. kom ingen smell eller dunk før den bare hoppet ut. I tillegg reagerte jeg på at det virket som om motoren hadde veldig høyt turtall i forhold til fart når vi kjørte rolig innover igjen. Dvs. det virket som om det var noe som slurte. Dette ble bedre når vi bakket opp en gang og kjørte forover igjen, da gikk den normalt. Motoren gikk som en klokke hele tiden Noen som har ide om hva problemet kan være? Motoren er en 84-modell, med omc drev ifølge selger. Takker for alle svar Redigert 12.Juli.2009 av Anders_K (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post Share on other sites More sharing options...
Bernt Svart 12.Juli.2009 Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 Vis den ikke slår eller dunker hopper den ikke ut av gear, Den slurrer på propellen bytt propell. Når en motor hopper ut av gear er det nesten så man tror noen slår i båten med balltr`! Bernt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 13.Juli.2009 Del på Facebook Svart 13.Juli.2009 Enig med Bernt her. er sikkert gummien mellom propellbladene og bosset som er løsnet. Dette skjedde for meg mensjeg hadde windy 25. Send propellen til Winrace for vulking. etterpå er den like god igjen. Du kan prøve å sette motor i gir, og dreie på propell. du vil sikkert se da at propellvingene går rundt, mens bosset står stille.... Pass bare på at ikke motor starter mens du gjør dette Auuuu Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Divemaster Svart 13.Juli.2009 Del på Facebook Svart 13.Juli.2009 Tidlig på 80 tallet hadde OMC dette problemet med noen av drevene sine (vi hadde ett).. Dette ble ikke bedre med bruk, så ble fikset under garanti..... var noe nede i drevhuset husker jeg, men husker ikke detaljene... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post Share on other sites More sharing options...
Anders_K Svart 14.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 (redigert) Takker for svar , kan virke som om det er noe i det dere sier ja, for under pådrag rett før plan skyter turtallet til himmels.. men får se om eg ser på båten igjen, vil vite eksakt hva som ken være galt med den før jeg evt slår til :) Redigert 14.Juli.2009 av Anders_K (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post Share on other sites More sharing options...
Bernt Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 vist turtallet stiger utan at det slår å hugger er det gumminavet i propellen. Bernt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Var det ikke slik at det ble bedre ved å bakke litt og så gå fremover igjen. Dette gjør meg skeptisk til propellteorien. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
acap Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 at turtallet normaliserer seg ved å bakke er pga en sleten gasswire som "henger" litt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Anders_K Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Eg støtter den propellteorien.. tenker propellen har slurt når det var høyt turtall og lite fart, og når vi bakket opp har den satt seg igjen.. Vet ikke om eg tar feil? Gassvaieren var litt på tur i båten og, eieren sa den bør byttes.. Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.