GeirKS Startet 18.Juni.2004 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2004 Skriv gjerne noen linjer her også... Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 18.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2004 Svaret er jo enkelt. ALT ispedd litt humor. Det ER baatplassen. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 18.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2004 Motor/elektrisk/teknisk har førsteprioritet. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Draco17 Svart 18.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2004 Svaret måtte bli "alt". Selv om jeg nok er enig med SveinHa om at motor/elektrisk/teknisk har 1. pri. Synes f.eks. at det er artig å følge med på prosjektet til Bastard30000. Mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 18.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2004 Jeg synes at alt båtstoff er av stor interesse. Det som er mest interessant er at enkeltpersoner med spesiell kunnskap skriver artikler og tar opp temaer rundt tester med ispedd stoff fra egen erfaringer. Innlegg som omhandler ”hjelp” og innlegg som er av en slik form at man kan gi hjelp er hyggelig. Ellers så liker jeg dette forumet meget godt. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Baltic Svart 18.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2004 Jeg svarte ALT, men det er vel ikke helt riktig. Jeg er egentlig bare interessert i tekniske ting hvis det er ting som angår meg/mine ting og hvis det er relativt enkle ting det er snakk om. Utover dette er jeg generelt interessert i båtemner, men ikke alt fenger meg like mye. I utgangspunktet leser jeg bare emner som har en overskrift som interesserer meg, så blir det å "skumlese" i noen innlegg for å se hva det "prates"om. Dette forumet er flott, jeg er stort sett innom flere ganger pr. dag for å se om det er noe interessant å lese, og det er det jo som regel... Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 18.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2004 Motor/elektrisk/teknisk/byggeprosjekter. Er innom det meste, men plukker stadig opp nyttige ting i ovennevnte kategorier. Er spesielt interessert i emner som har med treverk/trebåt å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 18.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2004 Mye godt båtstoff her i spaltene. Allsidigheten er utrolig. Her er alt fra farvannsbeskrivelser til montering av dodører. Måtte det fortsette! :cool: Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 18.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2004 Leser nesten alt. Det vil si at jeg leser det som intresserer meg, men må se på alle nye innleg uansett hva det dreier seg om. Følger gjerne tråden en stund for og se om eventuelle problemer løser seg! Er vel litt nyskjerrig da Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 18.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2004 Litt snodig poll dette. Siden teknologoen ikke tillater flere alternativer blir det nok "alt" som svar hos de fleste. Ser ut som det er få som bare er opptatt av et tema. Men slik er jo ekte båtfolk; vi liker både teknikk, natur og opplevelser! Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 18.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2004 Enig med swande her. Kunne vært mulighet til å svare på flere . blir liksom alt så lenge det er mer enn en ting man liker. Liker feks, veldig godt turbeskrivelser. Men digger og leser alt om elekronikk. egentlig tror jeg faktisk at "alt" var dekkende Mvh Pjolter På analog fra hytta Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Marwin Svart 19.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2004 Enig med Pjolter. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Mariell Svart 19.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2004 Måtte bare svare ALT. Alt er vel ikke lite inntresant, men leses det må det. Hva som er av mest innteresse? Reiseskildringer, motorteknisk, ting & tang,plottere/navigering, havnebeskrivelser, elektrisk (selv om mye går over hue på meg) osv. osv. så vi ender vel opp med det meste. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Marø Svart 19.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2004 Svarte alt, men nå etter at det har blitt så mange medlemmer blir det gjerne til at jeg siler ut litt mer. Hvis jeg ikke er innom flere ganger om dagen, fylles det fort opp med nye innlegg. Det er derfor viktig hva som står i emnefeltet. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 19.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2004 I og med at jeg klikker på det meste ble det ALT. Motor og problemer med de er vel det som intriserer mest, dette da det er mange tips å plukke opp for eventuelle problemer med egen "maskin." Bastarden er selvfølgelig gøy titte innom... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Motordoktoren Svart 19.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2004 Jeg svarte småprat, men så spørs det hva man legger i det uttrykket da. Jeg leser gjerne (og bidrar litt) om motorer og diverse tema fra gamle dager. Et godt eksempel på noe jeg likte var praten om storsildfisket, men også tråden om historiske skip. Og så liker jeg en liten diskusjon, f.eks. med Lotus, i ny og ned. Det frisker opp. Jeg har lurt litt på om jeg skulle starte en liten "føljetong" om motorens utvikling fra kruttmotor via varmluftmotor til Otto- og Dieselmotoren, men vet ikke om det er interesse for det. Temaet er kanskje litt spesielt, men det er jo mange her som kunne bidra med stoff til dette. Tenk bare på alt vi allerede har lest her om gamle motorprodusenter! Dette innlegget er hva jeg kaller småprat. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 19.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2004 men vet ikke om det er interesse for det.jeg er iallfall interessert... Men når du først er på "tråden". Vi hadde en diskusjon ang. olje-temperatur: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1087410122 Har ikke klart å finne noe konkret ang. hva som er akseptabel oljetemperatur på en lystbåt-motor. Dersom du har noen synspunkter på dette ville det vært fint å få en kommentar i den tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 19.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2004 Før leste jeg alt. Nå leser jeg det som interesserer. Mine interesser bortsett fra alt som har med seilbåter å gjøre er hydroakustikk og komposittmaterialer. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Motordoktoren Svart 19.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2004 Ønsket ditt er etterkommet, Ingar. (Og nå er jeg sistemann i tre tråder ved siden av hverandre så lenge det varer). Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 19.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2004 Egentlig alt teknisk, men annet er også av veldig interesse. Men her jo så mangt at en får svar på det meste..og ellers er det jo bare å spørre..ikke sant. Vel botsett ifra mitt spørsmål om hvordan jeg får "shine" på aluminium, som ikke har vært pusset på åresvis... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
klikk Svart 20.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2004 Jeg vil gjerne lese flere turbeskrivelser, særlig med bilder! Og da mener jeg ikke bare bilder av selve båtene, men bilder av hvordan man fortøyer, rigger opp på land og i båten etter oppankring, hva man serverer av mat&vin, ankringsforhold +++ Båtlivet er jo så mye mer enn akkurat det skallet man sitter i! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 20.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2004 Jeg vil gjerne lese flere turbeskrivelser, særlig med bilder! Og da mener jeg ikke bare bilder av selve båtene, men bilder av hvordan man fortøyer, rigger opp på land og i båten etter oppankring, hva man serverer av mat&vin, ankringsforhold +++ Båtlivet er jo så mye mer enn akkurat det skallet man sitter i! Enig med klikk. Flere turbeskrivelser eller om man vil reisebrev, og det må være med bilder. Savner også mer om turseiling. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2004 Hej ! Jag leser ALT................... mest intressered av langsegling/tursegling, rigg, segel, utstyr...... fine plasser o dra til...... minst intresse dubbla V8-bensin, men leser även om dem Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
jorhei Svart 20.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2004 ALT (trenger ikke si noe mer) Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
kongpetrus Svart 20.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2004 Svarte alt da det er mitt første år som båteier. Er medlem av andre forum (bil) og vet av erfaring at "alt" roer seg ned etterhvert og erstattes av interresante topics og eller søkefunksjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.