Jump to content

Hva liker du å lese på Baatplassen?


GeirKS

Recommended Posts

Motor/elektrisk/teknisk har førsteprioritet.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes at alt båtstoff er av stor interesse.

 

Det som er mest interessant er at enkeltpersoner med spesiell kunnskap skriver artikler og tar opp temaer rundt tester med ispedd stoff fra egen erfaringer.

 

Innlegg som omhandler ”hjelp” og innlegg som er av en slik form at man kan gi hjelp er hyggelig.

 

Ellers så liker jeg dette forumet meget godt.

:cool::sad:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Jeg svarte ALT, men det er vel ikke helt riktig. Jeg er egentlig bare interessert i tekniske ting hvis det er ting som angår meg/mine ting og hvis det er relativt enkle ting det er snakk om. Utover dette er jeg generelt interessert i båtemner, men ikke alt fenger meg like mye. I utgangspunktet leser jeg bare emner som har en overskrift som interesserer meg, så blir det å "skumlese" i noen innlegg for å se hva det "prates"om. Dette forumet er flott, jeg er stort sett innom flere ganger pr. dag for å se om det er noe interessant å lese, og det er det jo som regel...    :sad:

Link to post
Share on other sites

Enig med swande her.  Kunne vært mulighet til å svare på flere . blir liksom alt så lenge det er  mer enn en ting man liker.

 

Liker feks, veldig godt turbeskrivelser. Men digger og leser alt om elekronikk. egentlig tror jeg faktisk at "alt" var dekkende

 

Mvh

Pjolter

På analog fra hytta

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Måtte bare svare ALT.  Alt er vel ikke lite inntresant, men leses det må det.

Hva som er av mest innteresse? Reiseskildringer, motorteknisk, ting & tang,plottere/navigering, havnebeskrivelser, elektrisk (selv om mye går over hue på meg) :smiley: osv. osv. så vi ender vel opp med det meste.

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

I og med at jeg klikker på det meste ble det ALT. Motor og problemer med de er vel det som intriserer mest, dette da det er mange tips å plukke opp for eventuelle problemer med egen "maskin." Bastarden er selvfølgelig gøy titte innom...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Jeg svarte småprat, men så spørs det hva man legger i det uttrykket da. Jeg leser gjerne (og bidrar litt) om motorer og diverse tema fra gamle dager. Et godt eksempel på noe jeg likte var praten om storsildfisket, men også tråden om historiske skip. Og så liker jeg en liten diskusjon, f.eks. med Lotus, i ny og ned. Det frisker opp.

 

Jeg har lurt litt på om jeg skulle starte en liten "føljetong" om motorens utvikling fra kruttmotor via varmluftmotor til Otto- og Dieselmotoren, men vet ikke om det er interesse for det. Temaet er kanskje litt spesielt, men det er jo mange her som kunne bidra med stoff til dette. Tenk bare på alt vi allerede har lest her om gamle motorprodusenter!

 

Dette innlegget er hva jeg kaller småprat.

Link to post
Share on other sites

men vet ikke om det er interesse for det.

jeg er iallfall interessert...  :smiley:

 

Men når du først er på "tråden".

Vi hadde en diskusjon ang. olje-temperatur: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1087410122

 

Har ikke klart å finne noe konkret ang. hva som er akseptabel oljetemperatur på en lystbåt-motor.

Dersom du har noen synspunkter på dette ville det vært fint å få en kommentar i den tråden.  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Egentlig alt teknisk, men annet er også av veldig interesse. Men her jo så mangt at en får svar på det meste..og ellers er det jo bare å spørre..ikke sant. Vel botsett ifra mitt spørsmål om hvordan jeg får "shine" på aluminium, som ikke har vært pusset på åresvis...

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Jeg vil gjerne lese flere turbeskrivelser, særlig med bilder! Og da mener jeg ikke bare bilder av selve båtene, men bilder av hvordan man fortøyer, rigger opp på land og i båten etter oppankring, hva man serverer av mat&vin, ankringsforhold +++  Båtlivet er jo så mye mer enn akkurat det skallet man sitter i!   :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg vil gjerne lese flere turbeskrivelser, særlig med bilder! Og da mener jeg ikke bare bilder av selve båtene, men bilder av hvordan man fortøyer, rigger opp på land og i båten etter oppankring, hva man serverer av mat&vin, ankringsforhold +++  Båtlivet er jo så mye mer enn akkurat det skallet man sitter i!   :flag:

Enig med klikk.

 

Flere turbeskrivelser eller om man vil reisebrev, og det må være med bilder. Savner også mer om turseiling.

 

:cryin:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...