Jump to content

Min Ukjente Selco


johnsen

Recommended Posts

Det demrer for meg at jeg har sett noe slikt "live" i Tønsberg-skjærgården i beg av 60-åra.

<{POST_SNAPBACK}>

Og den seilte rundt ihvertfall for 10 år siden. Da var den eid av sønnesønn til Fiat Hanssen-med 2 s`er-som var en lokal Nøtterøy kjendis i hin hårde dager. Den var da omlakkert,ukledelig lilla var hovedfargen,monster stereo og litt "forfinet" interiør. Hvordan motor som var påmontert husker jeg ikke,muligens en Johnson eller Evindrude.

Båten var ikke herpesert på noen måte selv om fargevalget kunne gi en stakkar styrbrekninger uten varsel. Er det interesse for å finne ut hva poden har gjort med dette eksemplaret så kan det sjekkes veldig greit.

Link to post
Share on other sites

Bilde

 

endel sliping igjen på overdelen. Skal kjøpe en skikkelig pusser nå som får jobben gjort nydelig. Noen forslag til bra pusser? Tenkte å pusse såpass at jeg fikk vekk alle lagene med maling , så sparkle, pusse ned sparkel, grunne, og finpusse. Skal bruke Jotun HardTop som er blank og da blir alle riper og ulumskheter veldig godt synlig. Så jeg skal være veldig nøye på å gjøre en god jobb!

 

Bilde

 

Innvendig er det fortsatt bare glassfiber jobben som er gjort. Skal pusse ned veggene innvendig med en pusser her også, for så å legge på glassfibermaling som går inn i "porene" slik at det ikke blir luftbobler når jeg skal lakkere. det hadde ikke tatt seg særlig bra ut.. Håper på fint vær i helga så får jeg gjort det da. Så skal den sette seg og pusses ned før den er klar for lakk innvendig også.

 

 

 

Det som jeg driver å grubler på nå er sitteløsningen i båten. Tenkte med kanskje to stoler foran og en sofa bak. Men med en smart løsning slik at jeg kommer til bak sofaen, under overdelen bak. Eller om det burde være en førerstol og to benker som gikk langs båten, og en luke som slås opp til bord i midten? for hvis jeg skal ha en sofa bak er det penest å støpe også denne i glassfiber og lakkere samtidig med resten.. sånn at det ikke blir så mye "hjemmemekk".. :confused: Kom GJERNE med innspill på dette!!

 

Ellers har jeg fått båten av en snill venninne som igjen fikk den av noen venner av foreldrene. Men siden hun hadde hendene fulle fra før av, og jeg var veldig hyppen på båten ble jeg den nye eier. Har ikke noe historie på båten ellers dessverre.. Husker du hva modellen heter celzeron?

Link to post
Share on other sites

Tenkte meg disse Faria instrumentene. Men skal ikke ha så mange av dem siden de er så svindyre!

 

Men de er utrolig stilige da.. Foreløpig har jeg bare en hvit Johnson 18hk fra 70-tallet, men det er bare midlertidig assa!

 

Bilde

 

Ellers blir det noen rustrfristål produkter fra hjertmans som blir ellers på båten tror jeg. Lurer litt på hva jeg skal gjøre med dørken også.. kanskje litt teak eller? åpen for inspill fra erfarne båtfolk je! :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 6 år senere...
  • 4 måneder senere...
:sailing: ja jeg vil også se resultatet! kjempefin båt! mange som hatte betalt gull for den der! jeg har kjempe lyst på sånn, men er vanskelig og finne en så fin båt, de som eier en sitter vel og tvi holder på den. håper på bilder og navn:) :sailing:

gammel nok til og vite bedre, ung nok til og gi faan<3

Link to post
Share on other sites

  • 8 år senere...

Årene går, men båtprosjektet består! :wink: Pga flytt kommer jeg ikke til å ferdigstille prosjektet så om det finnes noen interessenter der ute som vil ta over denne sjeldne perle så er det bare å høre av seg. Epost: astrid.johnse(@)gmail.com

 

 obs: gammel e-postadresse registert på denne brukeren så @Astrey er letter å nå meg på.

 

Ping @Neptun:)

Redigert av johnsen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...