jadal Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Jeg klarer ikke å finne komplett ISO 10088 (det er regelverket rundt fasttankmontering) på nette og spør da her. Skal jeg bruke en ledning ifra ståltanken og til minustreminalen? Har lest her at jeg skal koble påfyllingstussen med tanken og har gjort det. Åssen har dere det på deres båter når dere har ståltank eller påfyllingsstuss av mettal. Er det jordet til batt? Quote Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Fjord24 Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Har forsikring i Norske Sjø og hadde en sikkerhetsbesiktigelse av båten (som er ett krav for båter som er 10 år eller eldre) og fikk pålegg om å jorde min bensintank. Lokk til tank skal også jordes. Quote Link to post
jadal Posted July 14, 2009 Author Share Posted July 14, 2009 Takker, Da blir det en kabel\ledning ifra påfyllingsrøret via ståltanken også bort til minuspolen på batteriet. Quote Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
logget av Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Kan selvsagt sjekke / dobbelsjekke, men jeg mener tank skal være potensialutjevnet mot motorblokk. I noen tilfeller samme sak hvis motoren er enpolt, men dog. Quote Link to post
jadal Posted July 14, 2009 Author Share Posted July 14, 2009 Eee. Sorry, men hæ? Jeg har utenbordsmotor. Ståltank og aluminiums påfyllingstuss. Hva som menes med potensialutjevnet mot motorblokk og enpolt motor trenger jeg litt mere forklaring på.. Quote Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Recommended Posts