tomgott Startet 15.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2009 Heisan! Holder no på å koble motoren min då dukker det opp en del spørsmål som trenger svar Etter at eg har koblet turtelleren slik det stå, so står der igjen nokre ledninger på den kabelen men dei er grei, men heilt inn med kontrollboksen står der igjen fire ledninger kvar skal dei? Skal også til å kjøpe startbatteri kor stort må det vere? kva bruker andre optimax eigera? Er det kun + og - kabelen som skal på batteriet? Har tenkt å sette på en strømbryter er + eller - den skal på? Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 15.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2009 (redigert) I manualen står det vel 55ah og 800CCA's(Cold Cranking Amps) tror jeg. Jeg har Optima BlueTop pluss og minus på batt, bryter på pluss, mellom batt og motor. De andre ledningene du spør om vet jeg ikke Redigert 15.Juli.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
tomgott Svart 15.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2009 Takker Skal ta bilde av ledningene og legge ut. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 15.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2009 Glemte denne, kanskje du finner noe her for hvordan koble ting og tang http://www.brunswickmarineemea.com/download/main?type=corp Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
tomgott Svart 15.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2009 Har søkt og leita både på nettet og i manualer etter desse ledningane. Dei kjeme ut i frå konsollen. Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 16.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2009 har du laderegulator/er med en grå kabel så er denne til turteller gammel er motor Sitér dette innlegget Link to post
tomgott Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2009 Dårli forklart fra begyndelsen. Turtelleren er koblet i enden av den svarte ledningen med kvit lapp på. Der går også dei ledningane som trengs til turteller, trimindikator osv. Motoren er 2005 mod. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.