Jump to content

Gode restauranter i ytre Oslofjord?

optimax 150

Recommended Posts

JegLikerDegOgså. Denne tråden handler om gode restauranter i Ytre Oslofjord. At du maser om alle kebab og pizzasjapper fra Bodø og nedover er derfor rimelig off-topic. Setter pris på ditt engasjement her på BP, men hvis du ikke har innspill som går på hva trådstarter etterspør og vil ha oversikt over, kan du ikke la tastaturet hvile litt. Du figurerer nesten i anhvert innlegg.

Start gjerne en egen tråd om de beste kebabsjappene langs norges kyst. Du vil helt sikkert få mange innspill, garantert fritt for vite duker og gode råvarer.

Redigert av Honduras (see edit history)

Dette svaret likte jeg bedre. Jobber i selskapet som driver hotellet/restauranten.....

Neste gang du skal til Halden og spise, send meg gjerne en IM :-)

Hehe, jeg redda skinnet mitt der tror jeg ;-) Big Horn i Halden roooler ! Jeg hadde en dårlig opplevelse der i fjor, men den kan ikke du få skylda for ! Jeg feira kjøpt av bil (av Thore Malquist, om du kjenner han;-))

så tror jeg det meste gikk galt på kjøkkenet der den kvelden..

Helt riktig som Honduras tyder/skriver.: Gode resturanter i Ytre Oslofjord omfatter ikke div lugubre kebabsjapper i Bodø og omegn. Håper det ikke er uklart for enkelte (yrkesnavigatører??) hvor Ytre oslofjord ligger...... :headbang: Men jeg synes det er veldig mange forslag her som er supre og som jeg gleder meg til å prøve. Målet er jo å få kartlagt de som er i "gangavstand" fra en brygge ol . Takk for mange gode innspill så langt!!! :cheers:

Hehe, jeg redda skinnet mitt der tror jeg ;-) Big Horn i Halden roooler ! Jeg hadde en dårlig opplevelse der i fjor, men den kan ikke du få skylda for ! Jeg feira kjøpt av bil (av Thore Malquist, om du kjenner han;-))

så tror jeg det meste gikk galt på kjøkkenet der den kvelden..

Bra :-) Sommerenen 2009 var en stor skandale, ikke så mye mer å si om det. Denne sommeren derimot har gått veldig bra, og jeg håper at mange av BPs medlemmer etterhvert vil ta turen til oss. Send meg gjerne en IM, på forhånd, så sørger jeg for litt ekstraservice.

Ja, vet godt hvem Thore Malmqist er :-)

Men når det tar over 1 time å få maten sin så kan man si at de har dårlig service og er treige.

Siden strådstarter vel har fått svar på det han spurte om, låner jeg denne og forteller litt om service på Peppes i Sandefjord.

Jeglikerdegogså, hvis du leser på menyen til Peppes (ialllefall take away menyen). står det." Vi leverer så raskt vi kan, og garantert innen en time. Hvis ikke får du halv pris på orderen."

I går hadde Sandefjord4S.com møte på akterdekket på Mariell i gjestehavna i Sandefjord.

Bestillte 3 Pizza fra Peppes for levering ombord, Peppes ligger ca. 108mtr fra båten.

Etter en drøy time, ringer vi opp og lurer på hvor Pizzaene ble av. Missforståelse, de trodde vi skulle komme og hente. Pizzaene sto og ventet på oss.

Resultat: De lagde 3 nye Pizzaer som de kom og leverte, med 50% rsbbatt + at vi i tillegg fikk de 3 pizzaene som de hadde lagd tidligere. Ble jo veldig mye Pizza og dressing ut av det, men det kaller jeg service.

Mulig Peppes i Bodø bør ta seg en tur sørover og lære litt om service.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Ja enig med Honduras, Nordlands Kebab er off topic her.

Men for å være tilbake på temaet, på en av de fineste øygruppene i Oslofjorden, nemmlig Koster :wink: , ligger det en fin men annerledes restaurant. De dyrker mye av maten selv, og den ene gangen jeg spiste der var det veldig bra (2008). På Koster ligger også hotell Eknes, som vi fikk mye god mat på for tre helger siden. Også har Seilerkroa på Hankø blitt ganske ok. Hvaler gjestegiveri på Kirkeøy på Hvaler er veldig bra, selv om det ikke ligger i umiddelbar nærhet til vannet.

Bon apétit!

Hvis dere våger dere litt lengre enn til Sandefjord, så vil jeg slå et slag for Becks Brasserie på Fritzöe brygge. Hyggelig betjening og god mat.

www.kulturhusetbolgen.no

Mvh Styrbert

Er selv fra Larvik/Stavern og har spist på Becks ved noen anledninger men å anbefale det som noe spisested i samme åndedrag som Engø Gård blir nevnt ..... :nonod::crazy:

Derimot er spisestedet på Bølgen av en helt annen klasse.. (Dersom har Thomas har vakt og er på kjøkkenet)......

Stedet ser i første omgang ut som en kaffeteria med stålrørstoler og absolutt ingen Gormetrestaurant...

Men med den utsikten, rett selskap og en syvretters overaskelsemeny + vinpakke ( pris 12 - 1500.- pr. stk.)komponert av Thomas vil jeg tippe de fleste mat og vinelskere er i himmlen..... :cheers_wine:

De fleste restaurantene på Tønsberg brygge overgår Becks stort..... :sweat:

Derimot er spisestedet på Bølgen av en helt annen klasse.. (Dersom har Thomas har vakt og er på kjøkkenet)......

Stedet ser i første omgang ut som en kaffeteria med stålrørstoler og absolutt ingen Gormetrestaurant...

Men med den utsikten, rett selskap og en syvretters overaskelsemeny + vinpakke ( pris 12 - 1500.- pr. stk.)komponert av Thomas vil jeg tippe de fleste mat og vinelskere er i himmlen..... :cheers_wine:

Er det den som kalles Sanden Bar&restaurant? Ser egentlig ikke så fristende ut der, men verdt et besøk?

Jeg jobber i Larvik og har spist en del ute både der, i Stavern og på Helgeroa, men kan vel ikke si noen av de stedene jeg har besøkt er noe å anbefale.

Er det den som kalles Sanden Bar&restaurant? Ser egentlig ikke så fristende ut der, men verdt et besøk?

Mener at det er det den heter ja.....Noen venner av meg har vært der ved flere anledninger og den surprice menyen til Thomas var/er vistnok helt fantastisk. Enig at den ikke ser fristende ut.....

En fin og opplysende tråd, med pizza og kebabunntak! Jeg forstod trådstarter slik at det var et ønske om god restaurantmat som man kunne nå med båt. Slik at det ble en opplevelse og ikke bare laste inn fôr! :yesnod: Nå er jo, dessverre, sommersesongen på hell, og da kan det det være hyggelig å ha ett godt restaurantmåltid/gourmetmåltid som reisemål? Hvordan er det med åpningstider på Koster f. eks? Vet at Engø, Tønsberg og Larvik er helår! Jada, vet at ting kan googles, men er som alltid her interessert i personlige erfaringer/tips!

Mvh. Strawberry

Har en guttetur hver høst der vi lager alt selv av råvarer som havet bringer, med unntak av det som kommer fra et visst bolagsmonopol. Dette er også gourmetmat av høy klasse. Ikke nødvendigvis grunnet undertegnede, men han er heldig som har "noen flinke venner"!

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Jeg har vært og spist etpar ganger på en sjømat "restaurant" i Jense-sundet, mellom Vestre og Mellom Bolærne. Veldig koselig atmosfære, nydelig sjømat, dvs sjøkreps, krabbe og reker.

Restauranten drives av han som kjører Taxibåten i Tønsberg, Jon Åge Flom, og ligger i en av "garasjene" nede på den gamle U-båt kaia på Vestre Bolærne. De har bryggeplass med massevis av vann slik at en kommer lett inn der, og det er skjermet for det meste av vær og vind. Jeg tror en må bestille på forhånd på denne årstiden??

• 1 måned senere...

Leser i Sandefjords Blad at det skal åpne ny resturant på brygga i Sandefjord 1. november . Den skal hete Himmel og Vin og befinner seg i nybygget til Brødrene Berggren. Den skal drives av Geir Scheie som har vunnet Bocuse d`Or. Blir spennende å prøve der.....

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...