Endeavour Startet 19.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2009 Hei. Er det nokon som har forslag på alternativ til originale Steyr olje- og evt. drivstoff-filter? Eksisterer det f.eks. Fram-filter som kan nyttast? Har brukt originale filter til no, og har ingen problem med å halde fram med det. Men skulle gjerne hatt alternativ. Ikkje Steyr-butikk rett ned i gata her. Brått står ein der og har gløymt å bestille. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 19.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2009 Jeg husker ikke hva filterene mine heter, men de er iallefall hvite og ikke den orginale Steyr gråfargen og har heller ikke Steyr logo. Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 19.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2009 De store filterprodusentene har online kataloger hvor man kan lete opp filter til alle mulige motorer. Trykk her for å se hvilke filter MANN leverer til Steyr 236 Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Endeavour Svart 29.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2009 Har nå kjøpt Fleetguard-filter som passer til Steyr. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 29.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2009 Var det noe å spare her da eller? Er det samme produsent som Steyr lakkerer? Sitér dette innlegget Link to post
Endeavour Svart 30.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2009 Nei, spare vet jeg ikke noe om. Jeg var bare ute etter alternativ til Steyr-filter. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Fram olje filter PH 3569 går til Steyr 256. Da også sikkert til 236 og 246 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Ariel . Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Har du orginalnummret ? Da er det lett og søke på filterkatalogene på nett Sitér dette innlegget Prosjekt Summerdream 28 Link to post
SoBo Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Yes. Steyer sitt originalnr/partnr. på oljefilteret er: 278582/1. Finner man noe vettugt ut fra dette nr i filterkatalogen/overgangstabell ? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Ariel . Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Dette nummret kom selvsagt ikke opp Link til crossreferanse Legger også en Link for og søke etter motorer og maskiner. Det kan også søkes på andre filternummer eks man/fleetgard Sitér dette innlegget Prosjekt Summerdream 28 Link to post
brygga78 Svart 17.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2019 Kan dette fram filteret PH 3569 brukes til steyr 256 etter år 2006? Ser det er forskjell på disse før og etter 2006. Orginal nr.som blir oppgitt her,er til de som er fra 2006 og eldre. Jeg har fra 2007. Noen som vet forskjell? Og om jeg kan bruke det samme? Sitér dette innlegget Link to post
krabben91 Svart 17.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2019 Nummer på steyrfilter: Diesel 21794720: Lekang 3464. Kr 233 Olje 21777451: Lekang FF231. Kr 161. Men hva den lokale pusheren har av påslag da, det er vanskelig å si noe om Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 19.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2019 (redigert) Jeg har bestilt mine filter for mine 246 hos den lokale Tess butikken, FF231 (149kr+moms) for diesel og LF3402 (145kr+moms)for smøreolje, så fikk jeg rabatt på dette så prisen er det ikke noe og si på. Når det gjeller og bestille dette fra Univa som er hovedforhandler for Steyr så har jeg bare posetive erfaringer med dem, bestilte pakkninger til kjølerene en onsdag, torsdag ettermidag fikk jeg melding at pakken var endkommet postbutikken og jeg kunne hente dem. Redigert 19.Februar.2019 av Lunde14 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
brygga78 Svart 20.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2019 Går disse filtrene på 256 også? Jeg har jo 2007mod å ser at 2006 å 2007 har forskjellige oljefilter. Er det sånn på 246 også? Var hvertfall ingenting å sei på prisen nei?☺️ har hørrt mye positivt om univa på service å rask levering. Men synes prisene er litt stive. Jeg var klar over at delene er dyre til steyr, pga dette er motorer som blir brukt offshore. Så prisene spiller vel ikke så stor rolle. Så univa har jo vanlig pris på steyr deler. Men for oss private, så ønsker vi jo å finne billigere altarnativer som har vel så bra egenskaper. At disse motorene blir brukt offshore, er jo veldig positivt. Virker ut som noen veldig driftsikre motorer. Starter lett, å går klokkerrent. Å veldig rimelige i drift. Jeg er kjempefornøyd? Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 20.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2019 Er usikker på hvordan filter du har på din motor, men vist du tar med orginalfilterene dine til en seriøs filterforhandler så klarer han og finne ut hvilken filter du kan bruke fra andre leverandører. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 20.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2019 Univa: Dieselfilter kr 770. Oljefilter kr 495. Vanvittige prisar eigentleg. Sitér dette innlegget Link to post
brygga78 Svart 21.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2019 Ja jeg syns også det er vanvittige priser. Jeg ser ikke helt hensikten i og kjøpe originalfilter til den prisen, når det er andre like gode til langt under halve prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Bjoove Svart 21.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2019 Hei Bruk denne for å finne alternative filter https://catalog.cumminsfiltration.com/catalog/ Sitér dette innlegget Link to post
brygga78 Svart 21.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2019 Takker? Sitér dette innlegget Link to post
Anabelle Svart 5.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2023 Ser at Maritim har Wix filter som står at passer til 236 Steyr. Men så langt jeg kan vurdere er det mindre diameter på dette enn det originale. Har dette mye å si, eller er innfestingen slik at det er litt å gå på? Noen som vet? https://www.maritim.no/drivstoffilter-sp-898#tabDescription Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
index Svart 5.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2023 Så lenge diameter på pakning og gjengene stemmer, så spiller egentlig ikke størrelsen på boksen noe særlig rolle. Så jeg ville ikke ha vært redd for å bruke dette. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.