Jump to content

Alternativ til originale Steyr olje- og evt. drivstoff-filter?

Endeavour

Recommended Posts

Hei. Er det nokon som har forslag på alternativ til originale Steyr olje- og evt. drivstoff-filter? Eksisterer det f.eks. Fram-filter som kan nyttast?

Har brukt originale filter til no, og har ingen problem med å halde fram med det. Men skulle gjerne hatt alternativ. Ikkje Steyr-butikk rett ned i gata her. Brått står ein der og har gløymt å bestille.

De store filterprodusentene har online kataloger hvor man kan lete opp filter til alle mulige motorer.

Trykk her for å se hvilke filter MANN leverer til Steyr 236

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

• 2 uker senere...
  • 2 år senere...
  • 6 år senere...

Kan dette fram filteret PH 3569 brukes til steyr 256 etter år 2006? Ser det er forskjell på disse før og etter 2006. Orginal nr.som blir oppgitt her,er til de som er fra 2006 og eldre. Jeg har fra 2007. Noen som vet forskjell? Og om jeg kan bruke det samme?

Jeg har bestilt mine filter for mine 246 hos den lokale Tess butikken, FF231 (149kr+moms) for diesel og LF3402 (145kr+moms)for smøreolje, så fikk jeg rabatt på dette så prisen er det ikke noe og si på. Når det gjeller og bestille dette fra Univa som er hovedforhandler for Steyr så har jeg bare posetive erfaringer med dem, bestilte pakkninger til kjølerene en onsdag, torsdag ettermidag fikk jeg melding at pakken var endkommet postbutikken og jeg kunne hente dem. 

image.jpeg

Redigert av Lunde14 (see edit history)

Går disse filtrene på 256 også? Jeg har jo 2007mod å ser at 2006 å 2007 har forskjellige oljefilter. Er det sånn på 246 også? Var hvertfall ingenting å sei på prisen nei?☺️ har hørrt mye positivt om univa på service å rask levering. Men synes prisene er litt stive. Jeg var klar over at delene er dyre til steyr, pga dette er motorer som blir brukt offshore. Så prisene spiller vel ikke så stor rolle. Så univa har jo vanlig pris på steyr deler. Men for oss private, så ønsker vi jo å finne billigere altarnativer som har vel så bra egenskaper. At disse motorene blir brukt offshore, er jo veldig positivt. Virker ut som noen veldig driftsikre motorer. Starter lett, å går klokkerrent. Å veldig rimelige i drift. Jeg er kjempefornøyd?

• 4 år senere...

Så lenge diameter på pakning og gjengene stemmer, så spiller egentlig ikke størrelsen på boksen noe særlig rolle. Så jeg ville ikke ha vært redd for å bruke dette. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...