Jump to content

Rensing av vanntank med Marin Clean, erfaringer?


Pelle Parafin

Recommended Posts

Jeg bruker kun Klorin til rengjøring av tanken. Hiver på en halvliter sammen med 10-15 liter vann, pumper til det lukter klor i alle kraner for å få klor i slanger etc også og lar det deretter virke over natten. Neste dag er det bare å tømme tanken, fylle opp med rent vann, tømme igjen og deretter fyllt opp. Rent og fint vann hele sesongen!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jeg er også tilhenger av Klorin. Blander en halv liter i full vanntank (15o liter) og lar dette komme gjennom rør og slanger til det lukter klorin av vannet. Lar hele greia så over natten før jeg tømmer ut alt sammen og kjører gjenom en tank med vann før jeg er fornøyd. Bruker vanntanken minhele sommeren gjennom som både drikke vann og anet forbruk.

Aldri hatt noen problemer med vannet.

Vil bare tilføye at hvis vannet står rolig lenge i tanken bruker jeg det ikke som drikkevann før jeg har skiftet det ut. Vann er tross alt ferskvare :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg har også klokketro på klorin. Har brukt det noen sesonger og vi har ikke hatt noe problem med vannet. Jeg skulle imidlertid ønske jeg hadde et skikkelig mannlokk så jeg kunne kommet til å skure tanken innvendig. Det er det eneste som gir fullgodt resultat. Du kommer ikke unna at det gror litt slim på innsiden av tankvegger og slanger.

 

Det jeg er usikker på er hvor mye klor som er passe å bruke. Ser det varierer endel hva dere bruker. Jeg vet ikke om det er noe som kan ta skade hvis man har for sterk blanding?? Tenker på pumpe, pakninger etc.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...